Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 26 sep, 2016 12:42
door schermer
Ik gelook dat de jongens van duckservice bezig zijn/waren om zelf die rubbers te laten maken. Vanwege de slechte kwaliteit van de revisiesetjes setjes.

Geplaatst: ma 26 sep, 2016 12:53
door André Post
Oh, dan ben ik benieuwd hoe mijn remmen nu blijven.
Afgelopen week beide remklauwen voorzien van nieuwe rubbers vanwege lekkage aan een kant.
Tot nog toe gaat het goed.

Geplaatst: ma 26 sep, 2016 21:07
door Marco250
Ik heb de achterremleiding losgekoppeld van de HRC en afgedopt met een ontluchtingsnippel. vervolgens deed het probleem zich niet meer voor, de remmen waren keihard. Toen ik de achterremmen weer aansloot was het probleem er weer.

Het zijn dus de achterremmen!

Volgende week gaan de achtertrommels eraf.

Geplaatst: ma 26 sep, 2016 21:11
door Marco250
2cvmaarten schreef:Jawel, ook dan krijg je deze problemen.
Verklaar dan eens hoe?

Het is geen lucht, de remmen zijn na twee keer trappen keihard.

De blokken voor staan bijna aan, net vrij van de schijf.

Geplaatst: di 27 sep, 2016 09:43
door André Post
Marco250 schreef:Ik heb de achterremleiding losgekoppeld van de HRC en afgedopt met een ontluchtingsnippel. vervolgens deed het probleem zich niet meer voor, de remmen waren keihard. Toen ik de achterremmen weer aansloot was het probleem er weer.

Het zijn dus de achterremmen!

Volgende week gaan de achtertrommels eraf.
Bekend probleem, te stugge stofkapjes op de remcilinders.
Veertje tussen de zuigers lost dat op.

Geplaatst: do 6 okt, 2016 12:52
door 2cvmaarten
Marco250 schreef:
2cvmaarten schreef:Jawel, ook dan krijg je deze problemen.
Verklaar dan eens hoe?

Het is geen lucht, de remmen zijn na twee keer trappen keihard.

De blokken voor staan bijna aan, net vrij van de schijf.
Het is wel degelijk lucht in de leiding wat jij omschrijft. Door niet goed afdichtende setjes krijg je lucht in je leiding. De revisie setjes staan hierom bekent en als deze niet goed hun werk doen krijg je de door jou omschreven storing

Je hebt nu door beter diagnose te stellen (afkoppelen van de achterzijde) uitgevonden waar het probleem zich bevindt, in dit geval niet voor maar aan de achterzijde. Kortweg heb je de voorkant goed gereviseerd en functioneert deze naar behoren. Focus nu, ligt voor jou bij de achterzijde, een veel voorkomend probleem wordt je door André hierboven uitgelegd.

Geplaatst: ma 10 okt, 2016 20:28
door TB
Zelfde probleem gehad, na enige tijd zakt je pedaal te ver naar beneden. Rij nu al ruim 3 jaar met veertjes in de achterste remcilnders. Veertjes uit de achterlichten tussen de zuigertjes. Gaat prima!

Bij eerste keer trappen is t pedaal keihard ook na paar weken stilstand. Dus geen lucht lijkt me maar remcilnders met stugge rubbers. Blijkbaar slechte serie want heb van twee merken nieuwe geprobeerd en beiden het zelfde. Ook twee nieuwe hrc's geprobeerd. Alleen met de veertjes was het op te lossen.

Geplaatst: zo 26 feb, 2017 21:34
door Marco250
Het was toch anders :)
één van de schoenen zat vastgeroest op het excentriek en bleef uitstaan. Dan komt bij het intrappen van de rem de remcilinderzuiger uit en voelt het pedaal hard aan.
na een halve minuut gaat het zuigertje terug door het rubber van de cupjes. Vervolgens kan je het pedaal tot op de bodem intrappen.
Achterremmen zullen niet erg meegedaan hebben!
Wel leuk probleem!