Fuseepen compleet

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 22 apr, 2012 15:16

Zo'n koude spray is leuk om een electronisch component af te koelen voor trouble shooting.
Een fusee pen, ook los is echt te veel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 22 apr, 2012 17:56

Met een kunststof hamer maak je het jezelf wel errug moeilijk. Als het daarmee lukt, is de boring in je draagarm waarschijnlijk aan de ruime kant. Je redt het volgens mij beter met een paar eenvoudige hulpmiddelen. Ten eerste een iets afgeslepen (nulkommaweinig) of versleten oude fuseepen om de onderste bus, de vulplaatjes en het onderste stukje van de pen te centreren. Gewoon er licht intikken van onderaf.
En dan een tweede fuseepen beetje dunner maken (nulkommaietsjemeer) en in één van de uiteinden een dikke spijker of draadeind klemtikken. Die kun je als drevel gebruiken bij het inmeppen van de nieuwe fuseepen. Die spijker zorgt ervoor dat de drevel niet wegschiet. Nieuwe fuseepen een eindje van bovenaf intikken. Als het moeilijk wordt, de zelfgemaakte drevel met een waterpomptang op de nieuwe pen zetten en met een flinke hamer/vuistje op zijn plaats slaan. Bij dat alles de draagarm goed ondersteunen.
Pen een paar uurtjes in de vriezer helpt wel, maar is niet beslist nodig.

Plaats reactie