Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 1 mar, 2012 22:20
door achtpeter
Kleppen stellen, vlotterniveau controleren, sproeiers schoonmaken en met een spuitbusje remmenreiniger naar valse lucht speuren.
Geplaatst: vr 2 mar, 2012 16:41
door Twécévé
Nou, vanmiddag begonnen met contactpuntjes en condensator vervangen. Viel niet mee want was jaren terug dat ik het zelf voor het laatst gedaan had. Nodig was het wel:
Helpen deed het niet, nauwelijks starten, nauwelijks lopen. Veel geplof onder de motorkap. Toen viel mn oog hierop............
3 van de vier schroefjes los. Improvisorisch vastgezet. Wel aanslaan maar blijven ploffen, zonder knallen. Motor gaat niet goed stationair lopen, wil constant afslaan.
Wat is dat omkringelde ding? Want die is verschoven
Geplaatst: vr 2 mar, 2012 16:50
door Bull Frog Bleu
Klinkt als vergelijkbaar probleem zoals ED147 eerder poste.
Mogelijk vieze sproeiers? De carberateur kan wel een schoonmaakbeurtje en wat liefde gebruiken zo te zien. Succes
Geplaatst: vr 2 mar, 2012 17:02
door Twécévé
Eend loopt weer. Andere bobine..........
Geplaatst: ma 5 mar, 2012 21:20
door 2cvmaarten
dat omkringelde ding heet een acceleratiepompje
als die het niet meer doet merk je dat wel met optrekken!
Geplaatst: di 6 mar, 2012 09:40
door Race
volgens mij is dat het vacuum doosje dat je choke een beetje opentrekt als je veel gas geeft toch? (weet niet hoe dat ding heet...)
Kan me voorstellen dat je zo false lucht aan het trekken was, wat tot ploffen kan leiden
Geplaatst: di 6 mar, 2012 21:01
door achtpeter
t Is inderdaad een chokeklepversteller. Als de motor aanslaat met de chokeklep dicht, ontstaat een sterk vacuum dat naar achter het membraan in dat doosje wordt doorgegeven. De haak die aan het membraan vastzit trekt de chokeklepas een stukje terug, zodat de motor niet meteen verzuipt. Als dat ding los ligt, krijg je inderdaad valse lucht onderin je carburateur. Het membraanhuis van de acceleratiepomp is te zien op de tweede foto rechts onderaan de carburateur.
Geplaatst: do 8 mar, 2012 16:53
door Twécévé
Twécévé schreef:Eend loopt weer. Andere bobine..........
Ik dacht dat de bobine er net nieuw inzat. Is echter juni 2010 er nieuw ingezet (Valeo). Toch zegt mijn gevoel dat deze bobine wel erg snel stuk is, toch?
Geplaatst: zo 15 jun, 2014 12:10
door theoenmarion
Acceleratiepomp kun je eraf halen(heb ik gehoord) is niet noodzakelijk.
Hier zuigt hij vaak valse lucht.
Even een plaatje erop met pakking.
Kun je kopen.
Geplaatst: zo 15 jun, 2014 16:00
door bebe
theoenmarion schreef:Acceleratiepomp kun je eraf halen(heb ik gehoord) is niet noodzakelijk.
Hier zuigt hij vaak valse lucht.
Even een plaatje erop met pakking.
Kun je kopen.
Kleine correctie, maar belangrijk: Het omcirkelde ding is
niet de
acceleratiepomp, maar de
chokeklep versteller, zoals hierboven beschreven.
Je kunt 'm inderdaad weglaten, maar je moet dan wel een plaatje en pakking op de carburateur schroeven.
Geplaatst: zo 15 jun, 2014 16:12
door theoenmarion
Helemaal gelijk bebe!
Foutje van mij. Idd belangrijk detail.
Geplaatst: za 21 jun, 2014 18:45
door theoenmarion
Ik heb / had hetzelfde probleem. Ploffen in carburateur .
Alles gedaan. Nieuwe condensator, ontsteking gesteld, sproeiers schoon gemaakt,noem het maar op.
Tenslotte andere carburateur gemonteerd.
Probleem was minder. Toen de luchtsproeier verder open gedraaid, en probleem opgelost. Of het nu de luchtsproeier was of iets in de carburateur weet ik niet. Ga dat nog uitzoeken.