Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 2 aug, 2011 10:18
door Gerard2cv
En zorg dat je de carburator alleen als de motor goed warm is stationair gaar afstellen

Geplaatst: di 2 aug, 2011 14:34
door David
Ok Gerard,

Dat is een tip die ik ook zal onthouden.

Greetz David :P

Geplaatst: di 2 aug, 2011 19:53
door Art
Dat het een combinatie van factoren is geloof ik ook wel, en alle zaken die genoemd werden heb ik ook al gedaan, enige wat niet gedaan is, is de ontsteking nagekeken. Er zit een electrische ontsteking op van lumenition?? met een module op het schutboard. Die word erg snel erg heet is me opgevallen. Binnen kort ga ik die hele ontsteking eruit halen en wisselen met een 123 van mijn totallloss eend. Die heeft tot het ongeluk altijd probleemloos gereden.

Geplaatst: di 2 aug, 2011 22:11
door Lurch
De gebruikte bobine lijkt een verbetering, maar hij is nog niet heel warm geweest. Een paar korte ritjes achter elkaar ging beter. Van de week verder kijken.
Ben nog wel benieuwd over de ervaring van ducelier of Valeo...

Geplaatst: wo 17 aug, 2011 19:48
door Lurch
Gisteren veel problemen gehad. Als ik de koppeling wat langer in hield viel de motor uit. Hij pakte natuurlijk weer op als ik de koppeling op liet komen. Ben met veel moeite gelukkig wel thuis gekomen.

Net maar eens met een spanningsmeter wat metingen gedaan op de accu poolen:
Motor uit voor starten = 12,4 v
Stationair met beetje choke = 14,3 v
Hoger toerental = 15,3 v
Choke dicht motor valt bijna uit = 13,4 v
Motor weer afgezet = 13,o v

Er zijn grote verschillen, is mijn spanningsregelaar stuk?
Ander vraagje, is het normaal dat je op de poolen van de bobine ongeveer 6 v meet?

Ik hoor het heel graag ;-)

Geplaatst: wo 17 aug, 2011 19:55
door Art
die 15,3 is wel wat aan de hoge kant, als je rijd staat dit er dus ook op, dan zou je bobine wel een te heet kunnen worden. heb je die 6 volt gemeten op de + en - aansluiting van de bobine? Lijkt mij dat hier gewoon de spanning op moet staan die je ook op de accu polen meet. Is je carburateur wel goed schoon? Bij mij zijnde problemen inmiddels opgelost gelukkig.

Geplaatst: wo 17 aug, 2011 21:18
door Lurch
De 6 volt is idd gemeten op de + en - pool van de bobine bij een draaiende motor. Mogelijk door het hoge stroomverbruik van de bobine blijft de spanning lager ?!?

ik heb het niet gemeten met contact aan en motor uit. Mogelijk is hij dan wel 12 v...

Geplaatst: do 18 aug, 2011 08:36
door AZL57
meet eens tussen pluspool bobine en massa motorblok

Geplaatst: do 18 aug, 2011 09:37
door André Post
Lurch schreef:De 6 volt is idd gemeten op de + en - pool van de bobine bij een draaiende motor. Mogelijk door het hoge stroomverbruik van de bobine blijft de spanning lager ?!?

ik heb het niet gemeten met contact aan en motor uit. Mogelijk is hij dan wel 12 v...
Bij een draaiende motor meet je geen gelijkspanning op de bobine :wink:

Geplaatst: vr 19 aug, 2011 19:56
door Rossero
verstopte stationaire sproeier?
dan valt de motor uit als je hem stationair laat draaien, blijft hij aan met een beetje choke, en start hij alleen met een dot gas.
zou dat het probleem kunnen zijn?

Geplaatst: vr 19 aug, 2011 20:34
door AZL57
wat voor carburateur heb je?