Pagina 2 van 12
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 21:35
door Michiel van G.
cees, wat je kunt doen, is de assen van de 2cv op het Dyanechassis zetten. Dan heb je alsnog het comfort van de batteurs/frotteurs maar wel de snelheid van de Dyanemotor. En dát rijdt erg comfortabel!
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 21:50
door HB
Kanniet.. dan is schouwing nodig.. RDW rekent assen en motor als 1 chassis als 2 en opbouw als 3..
bij meer als 2 wijzigingen is schouwing en herkeuring nodig....
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 21:55
door supercees
daar had ik al aan gedacht michiel, maar verander ik dan niet teveel aan de auto, aangezien je maar 1/3 mag wijzigen, in dit geval alleen de opbouw? of letten ze daar niet op bij de rdw? en ik neem aan dat ik de remmerij achter ook moet vervangen omdat je overstapt van het rode naar het groene systeem? en zijn die assen gewoon uitwisselbaar? moet ik achter dan ook weer de aluminium opvulstukken gebruiken tussen chassis en asbevestiging?
eerst ook maar die batteurs checken op goede werking
edit: ik zie het antwoord al van hb
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 22:12
door Michiel van G.
hm, ik begrijp er geen snars meer van. Die RDW weet het zelf ook niet meer geloof ik. Wel spijtig, want het rijdt zoveel lekkerder met batteurs en frotteurs.
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 22:18
door HB
ik moest vorig jaar ook voor een schouwing en toen vertelde de keurmeester mij dit:
bij eenden wordt een ondersheid gelegd in 3 delen
-motor en assen
-Chassis
-Body
daarvan mag 1/3de deel zonder schouwing aangepast worden. Dit betekent dus niet dat je technisch de auto niet mag moderniseren. Dus nieuwste remsysteem mag je houden, maar je mag ook het oude plaatsen, daar moet je dan wel je remmen op aanpassen.
Helaas kwam mijn eendje niet door de schouwing, heeft ooit een boer met slagletters opgezeten, toen via via aan een geschouwd kenteken gekomen. Dat kan dus ook. Vervolgens mag je en chassis wisselen en body wisselen, bij schouwing wordt wel het motornummer genoteerd. dus die registratie wordt ook meegenomen, die zijn bij de RDW niet bekend, dit is door Citroen nooit bijgehouden in de fabriek...
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 22:24
door Bull Frog Bleu
Het wordt nu een Dyanazu
Jammer dat je de azu met originele papieren niet kan behouden met een vervangend chassis of iets dergelijks. Motortje reviseren is ook nog wel te doen. Schoonmaken doet al veel wonderen, pakkingen vervangen, zuigerveren etc.
...maar ja kortste klap is natuurlijk dyane chassis pakken, stuk eraf zagen en beetje aanpassen en koets erop
nog contact gehad met Tom over het chassis? Misschien is dat nog optie voor een relatief laag budget
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 22:29
door supercees
nee, nog geen contact gehad met tom. hij heeft een '59 chassis met carte gris maar daar klopt de koets niet mee, heb je suicide deuren nodig, en een jaren '60 chassis zonder papieren, dan wordt het al gauw een illegale actie. chassis uit '59 heeft ook werk eraan.
en als het chassis dan toch niet klopt met het bouwjaar, dan maar met een 32 pk motor en schijfremmen, toch?
voordeel van '59 chassis is nooit meer apk natuurlijk...
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 22:39
door Francois
en dan hoef je ook niet de hele boel om te bouwen, als je 32 pk motor met schijfremmen wilt wel.
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 23:04
door marcopr
59 chassis met papieren is de perfecte oplossing.
Geen APK en voor het oog en de praktijk de best passende. (Geen APK is echt een zegen, neit dat gebemoei van een onwetende keurmeester. Stomme kosten voor iets wat je niet nodig hebt.)
Een chassis wissel is niet verboden in NL. Het wagentje blijft net echt. Je kiest ook voor de charme en de vertederende eenvoud en vaak briljante oplossingenvan de oude techniek. En dat samen met een 18 pk blok. Het mooiste wat er is.
ps ik ben erg bevooroordeeld als het over oude eendjes omzetten naar 2cv6 motoren en hangende pedalen. Dat kan echt niet. Maar dat is mijn mening en het AZuutje is jouw wagen.
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 23:14
door siemen
rdw ziet het niet dat er een andere opbouw op zit!
tsja een sterke 6 motor is leuk maar zo'n oude motor loopt zoooo mooi!
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 23:37
door McTommi
Chassis van 1960 en van 1959 met carte grise staan hier nog tegen de muur op hun achterpootjes, 200 euro per stuk. Heb ook diverse 18PK motortjes in onbekende staat a 75 euro.
Chassis van 1959 heb ik de zijpootjes van afgezaagd, anders paste het niet onder de eend die op de trailer stond
Had geen hijskraan in de buurt om de eend hoog op te takelen van achteren zodat het chassis eronder geschoven kon worden. Ook was er ernstig tijdgebrek, dus snel oplossing vinden om Zondag weer thuis te zijn ! In een lang weekend de AZU gesloopt en een 1971 2cv4 die gratis bij de 61-er zat die ik compleet ging ophalen (en nog bezit).
Chassis van de 2CV4 met carte grise heb ik later verkocht hier in NL waardoor de kosten van het ophalen van e.e.a. gedekt waren en de 61-er AZ was ook niet echt duur
Geplaatst: ma 28 feb, 2011 23:45
door Bull Frog Bleu
Kijk zo komen we er wel
Tom maakt vast een leuke package deal en dan heb je een goede basis
En als budget je parten speelt kan je ook overwegen om de dyane spullen eens in de verkoop te zetten
zoek namelijk nog twee voorschermen en voor een kennis nog een 2cv blok
Geplaatst: di 1 mar, 2011 13:13
door supercees
de keuze wordt steeds moeilijker zo.
'59 er chassis is wel erg interessant, ontbrekende zijpootjes maakt niet uit, in de azu moeten toch nieuwe bodemplaten dus kunnen er 2cv platen in met de u-profielen aan de plaat vast.
dus dan zou het een 59' chassis en een willekeurig 18 pk blok worden met '66 opbouw en '66 wielophanging. en dan met de carte gris naar de rdw voor een kenteken?
bull frog blue, de dyane koets is compleet met voorschermen en motorkap verhuisd naar voorschoten, komt op een ami super chassis.
wat is zo'n dyane blok met bak nog waard?
en mctommi, ik begrijp dat je aan het opruimen bent, dus zal je niet geïnteresseerd zijn in ruilen?
en is zo'n 18 pk motortje compleet? bij mij is de benzinepomp afgebroken en missen wat zaken, is het vliegwiel zwaar verroest en zit het blok vast, dus zal er weinig zijn wat ik van het oude blok kan gebruiken...
als ik het allemaal zo lees en over nadenk ben ik toch wel voor dat '59 chassis....
Geplaatst: di 1 mar, 2011 13:24
door marcopr
Je denkt een aangename kant op SuperCees.
Die zijpootjes kan je ook gewoon maken van een u profieltje als dat nodig blijkt te zijn. En een oud blokje kan je gelijk reviseren. Als de basis maar ok is.
Ga zo door
Geplaatst: di 1 mar, 2011 20:04
door engbokho
Eerst laten schouwen bij rdw zoals de auto nu is, pas daarna zaken gaan lopen veranderen anders kan je het kenteken wel vergeten...