Pagina 2 van 9

Geplaatst: za 5 mar, 2011 21:37
door Michiel van G.
Lid worden van de Dyanevereniging :) Die hebben een goed gevuld magazijn waar praktisch alle onderdelen te koop zijn. Ze hebben er zelfs ik meen 2 complete koetsen te koop die in een goede staat zijn :)

Geplaatst: za 5 mar, 2011 23:23
door Thijs
Misschien is dat inderdaad wel een goed idee.

Maar een andere koets zou ik jammer vinden. Deze is de originele en er is verder aan de auto ook weinig veranderd.

Geplaatst: za 5 mar, 2011 23:36
door Michiel van G.
dat is een goede inzet :)
als de koets reparabel is, zeker doen!
los plaatwerk is bij de DVN goed te vinden.

Geplaatst: za 5 mar, 2011 23:53
door Thijs
Ik denk dat ik het wat anders ga doen. Eerst demonteren en het chassis weer op orde maken. Dan heb ik nog tijd goenoeg om na te denken wat ik met de carosserie aan moet.
Bij het slopen ontdek je meestal nog meer narigheid.

Maar 1 ding is zeker: het chassis en kenteken blijven bestaan.
(Desnoods onder een Eend... :oops: )

Geplaatst: wo 16 mar, 2011 21:13
door Thijs
Volgens mij ben ik er uit.

Het moet mijn dagelijkse auto worden en dan in het toch makkelijker om wat meer vermogen te hebben. Dus waarschijnlijk ga ik het hele spul toch maar ombouwen naar 602CC. Of er dan ook schijfremmen in komen weet ik nog niet. Ik heb 2 schijvenbakken liggen en geen trommelbak dus....

Maar eerst moet ik de 24e naar de RDW aangezien het chassisnummer er door de RDW fout is ingeslagen in het verleden. Dat hij toch door de APK is gekomen is dan wel wat dubieus.

Geplaatst: wo 16 mar, 2011 21:29
door Michiel van G.
is het nummer er door de RDW ingeslagen of door iemand zelf?
Want als het dat laatste is moet je NIET naar de RDW gaan... kans is heel groot dat je dan je kenteken kwijt bent.

wel jammer als je er een 6 motor in zet. Heb je er als dagelijks auto veel snelwegkilometers bij?
want als dat niet zo is voldoet een 4 prima. Voor snelwegwerk is een 6 wel fijn.

Geplaatst: do 17 mar, 2011 18:11
door Thijs
Ik heb alleen maar snelwegkm's. 500m van mijn huis af rijd ik de autoweg op en bij mijn werk is het na de snelweg nog maar 1000m voordat ik er ben.

En dat 75km heen en weer terug. Dus 150km per dag....

Maar ik weet alles wat betreft de RDW wel hoor, ruime ervaring met die mensen (meest positief trouwens). Maar zij hebben dus dat foute nummer er in geslagen in 2005 en gaan dat nu voor me oplossen.
Het grappige is trouwens dat ze zelf in hun gegevens konden zien dat het nummer er verkeerd is ingeslagen.?!? :shock:

Geplaatst: ma 5 sep, 2011 19:00
door Thijs
Zo, even een update.

Het chassisnummer is er weer opnieuw ingeslagen door de RDW, uiteraard zonder kosten.

Ik ben nu begonnen met slopen van de auto.

Doordat de motor vol overgave heeft gelekt aan alle kanten is alles dik onder de olie en zandprut komen te zitten.
Dit heeft als nadeel dat je er uit ziet als een varken na 10 minuten maar het voordeel is dat de meeste bouten vlot loskomen en er weinig rotterij is.

Het originele chassis is nog erg goed.

Nu ben ik aan de carosserie toe gekomen. Alle bouten zijn er uit alleen wil hij nog niet loskomen.
Hoe schuif je bij een Dyane de stuurbuis omhoog? Bij een Eend zit je met dat kleine boutje (6 of 7) en dan is je blikje om het stuurslot weg, en dan die ring nog.
Maar hoe zit dat bij de Dyane? :?

Geplaatst: wo 7 sep, 2011 18:59
door Thijs
Het is al los. Gewoon het contactslot er uit. Stuur er af en vanaf de onderkant met een blok hout en hamer meppen op dat stuk waar het stuur op zat.

De koets hangt nu aan de balken van de garage.
Ik ga zo een onderstel van een karretje er onder schuiven en dan kan de koets naar buiten, scheelt ruimte.

Geplaatst: zo 18 sep, 2011 12:57
door Thijs
Zo, de koets staat op het karretje onder de carport.

Inmidels heb ik het chassis helemaal kaal gemaakt.
Het is echt verbazend hoe makkelijk alles losging. Alle bouten en moeren gingen zonder problemen van hun plaats.

Het chassis heeft maar 3 slechte plekjes bovenop aan de voorzijde waar de koets het chassis raakt.

Geplaatst: di 27 sep, 2011 21:54
door Thijs
Vanavond even weer wat gedaan:

Het chassis is vooraan zo vet dat ik er mee naar de wasstraat ga en het motorreinigingsprogramma er op los laat.

Afbeelding

Hier zie je de roestplekjes (amper).
Door de flits lijkt het rouwens veel roestiger dan het in werkelijkheid is...

Afbeelding


Nu de slechte plekken er uit geslepen:

Afbeelding

Wijlen mijn Marbella dient als donor:

Afbeelding
Hier oogt het trouwens veel minder dramatisch en benadert de werkelijkheid wat meer qua roest.

Nu nog even bij de buurman (lees: lasser) langs.....

Geplaatst: di 27 sep, 2011 21:58
door Thijs
En even de camera naar binnen laten loeren:

Afbeelding

Afbeelding

Hier kijkt de camera naar voren.

Er lijkt wel ML in het chassis te zitten. De binnenkant is helemaal roestvrij!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Geplaatst: di 4 okt, 2011 21:57
door Thijs
Zo, het chassis is gelast. Morgen even naar de wasstraat (motorreinigingsprogramma) en dan aan het ontroesten/RX-en....

Geplaatst: wo 5 okt, 2011 16:46
door AZL57
spuit hem van te voren al even in met dasty dat helpt ;-)

Geplaatst: wo 5 okt, 2011 17:29
door hvdh
Ja, een nacht ruim in de Dasty en daarna gewoon de hogedrukreiniger erop. Je zult zien hoe je chassis gaat blinken (en je overall kledder nat).