Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 3 mar, 2011 22:30
door Erasmo
Boudewijn schreef:HB schreef:een beetje man pakt toch gewoon de slinger

Moet je wel een bok hebben om de motor in vast te zetten.
Met een pallet en een set motorsteunen kom je al een heel eind.
Geplaatst: do 3 mar, 2011 22:33
door Michiel van G.
Overigens, aan de linker zijde van het blok zit er een sensor in het blok met daaraan een groene kabel, net achter de oliekoeler. Wat is dit? voor de oliedruk? of is het een olietemperatuursensor?
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 09:31
door tweeceevee
Waarschijnlijk is dit de oliedruksensor.
Een temperatuursensor zit origineel niet op een 2cv blok.
Maak anders een foto, dan weet je het zeker.
Ik zou die oliedruksensor wel uit voorzorg vervangen, hij kan namelijk gaan lekken, en nu kun je er makkelijk bij.
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 09:56
door TB
Gezien de plaats die je omschrijft moet dat wel de oliedruksensor zijn. Vervangen kun je doen uit voorzorg.
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 18:12
door Michiel van G.
Op basis van een opengewerkt model dat in de jaren 70 bij citroën stadionplein stond ben ik aan de slag gegaan met hittebestendige lak. Ik ben benieuwd of het blijft zitten, maar het ziet er in ieder geval gaaf uit
Uiteraard eerst alles met de roterende borstel schoongemaakt en ontvet etc.
herkennen jullie het blokje nog?
Daarnaast ook -eerst- het vliewiel en de koppeling eraf gehaald. Die zijn nog in prima staat, toch vervang ik het weer door een dik vliegwiel met 3-vinger koppeling, zoals het hoort op mijn Dyane.
overigens heb ik de keerringen -van buitenaf- eens goed geinspecteerd, en die zien er kerngezond uit. Ook geen sporen van oude lekkage of iets dergelijks.
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 19:21
door brammie
past je versnellingsbak er nog wel achter dan?
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 19:35
door Michiel van G.
Ik heb een versnellingsbak met een korte priseas, dus voor een dik vliegwiel.
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 19:40
door Boudewijn
Blokje ziet er mooi uit. Alleen jammer van die kunststof koelbeplating. Ik vraag mij af of deze door stalen te vervangen zou zijn of past dat dan niet?. Dan zou je hem helemaal mooi kunnen maken.
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 20:14
door Michiel van G.
Ik denk dat het wel te vervangen is, maar dan moet het spruitstuk eraf enzovoort. Daar begin ik niet aan. Ik da het kunststof nog wel verder opknappen zodat het er ook een stuk beter uit komt te zien.
Geplaatst: vr 4 mar, 2011 20:55
door Niels
let er met het monteren van het vliegwiel op dat die over de naaf van de krukas zit en niet erop he

Geplaatst: za 5 mar, 2011 08:56
door Punky
De rubber beplating is inderdaad zonder problemen te vervangen voor de stalen variant. Rubber is alleen iets stiller en voor de wissel moet het spruitstuk er inderdaad af.
Geplaatst: za 5 mar, 2011 10:12
door Michiel van G.
als je deze foto
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_1057.jpg
even inzoomt zie je hem rechts zitten, een rood schuifstekkertje ter hoogte van de ontsteking zegmaar.
Geplaatst: za 5 mar, 2011 10:15
door Punky
Dat is je oliesensor inderdaad. Wel dat kabbeltje even voorzien van wat extra bescherming.
Geplaatst: za 5 mar, 2011 10:19
door Michiel van G.
het liep via de koeltunnel zodat het niets kon raken.
Ik zal toch eens bij m'n Dyane moeten kijken waar daar het kabeltje loopt.
Geplaatst: za 9 apr, 2011 19:05
door Michiel van G.
Zo, zonet de Dyane opgehaald uit de winterstalling,
dus het grote project kan beginnen..!
Wel eerst nog de koppeling etc. bestellen.
Echter schiet het niet op met de verkoop van mijn Honda, en dat geld heb ik eigenlijk wel nodig voor deze actie...
Ik hoop maar dat iemand geïnteresseerd raakt.