Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 24 mar, 2011 13:38
door backfire
klopt v-power is 97

Geplaatst: do 24 mar, 2011 17:06
door André Post
Hier in Haarlem heb ik net E15 getankt.
Was 1,67, zou ook 98 moeten zijn.

Geplaatst: do 24 mar, 2011 17:11
door achtpeter
V-power WAS 97. Maar tegenwoordig staat octaangetal 95 op de pomp met V-power. Het wordt inderdaad steeds moeilijker.

Geplaatst: do 24 mar, 2011 18:45
door deusjevo
En in Duitsland had :?: V-Power een octaangetal van RON 100 :?
Volgens mij is dat ook al niet meer trouwens.

Geplaatst: do 24 mar, 2011 19:11
door Bartje
Duitse V-power heeft nog steeds 100. De tegenhanger van Aral (de duitse BP) heeft zelfs 102... Kost allemaal een paar knaken, maar dan heb je wat.
Voor een normale eend is het overigens verspilling van geld, je kan net zo goed Super 95 tanken.

Geplaatst: do 24 mar, 2011 23:27
door 2cvpieter
supercees bedankt voor de ondersteuning
als thijs eigenwijs wil zijn, zijn probleem
even nog een punt, aangezien euro en super altijd al een prijs verschil hebben, en de meeste eenden rijders knijpers zijn, reden en rijden de meeste eenden al hun hele leven euro 95, want super is veels te duur

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 13:36
door BasvanEerden
Vanmorgen EURO95 getankt met de burton en de tank was goed leeg. Er ging 23liter in en de burton geeft geen krimp. Ik moest daarna 15 kilometer rijden. Ik gebruik geen loodvervanger en geen octaanbooster voor de duidelijkheid.

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 17:59
door backfire
achtpeter schreef:V-power WAS 97. Maar tegenwoordig staat octaangetal 95 op de pomp met V-power. Het wordt inderdaad steeds moeilijker.
Dat staat er wel op maar is gewoon 97, omdat er in NL zo'n rare regel is. Bel anders gewoon de Shell, die kunnen je dat haarfijn uitleggen.

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 18:01
door backfire
2cvpieter schreef:supercees bedankt voor de ondersteuning
als thijs eigenwijs wil zijn, zijn probleem
even nog een punt, aangezien euro en super altijd al een prijs verschil hebben, en de meeste eenden rijders knijpers zijn, reden en rijden de meeste eenden al hun hele leven euro 95, want super is veels te duur
Niet alleen dat maar volgens boekje van Citroen zelf mag je gewoon vanaf octaan 94 tanken, als pingelen ontstaat dan pas moet je hoger octaan gaan tanken. Dus 95 heeft al jaren ruimschoots voldaan aan de eisen van Citroen.

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 18:23
door Doris D.
backfire schreef: Niet alleen dat maar volgens boekje van Citroen zelf mag je gewoon vanaf octaan 94 tanken, als pingelen ontstaat dan pas moet je hoger octaan gaan tanken. Dus 95 heeft al jaren ruimschoots voldaan aan de eisen van Citroen.
Nou, in mijn boekje (07503/07504 uit sept. '81) staat op de achterkaft :
"Brandstof: Superbenzine"

In de Engelse tekst op pag. 53 is dat zelfs nog nader aangeduid als:
"Petrol: Super (Premium, 4 star, 97 - 99 octane)

Het huidige blok is een gereviseerd Burtonblok met grote cylinders.
Zal toch eens bij Burton navragen wat die het liefste lusten.
(Gooi er tot nu toe standaard V-Power (is 97) in omdat dat nog één van de weinige merken is die Super aanbiedt.

Geplaatst: za 26 mar, 2011 12:35
door backfire
In mijn boekje van 78 staat superbenzine vanaf octaan 94. Je moet de term super wel in de juiste tijd plaatsen, normaal ws in die tijd octaan 91 of minder. Tegenwoordig is hier in NL minimum octaan 95, in DLD kun je nog wel lagere gehaltes tegenkomen.

Geplaatst: zo 27 mar, 2011 11:19
door bartje2212
juist, in DLD had/heeft men normal benzin en dat is dus geen euro95 maar 91 octaan. Je moet er dus minstens super tanken. Super plus is dan 98 octaan.
Mijn eendje rijdt graag op super maar de vorige eigenaar had er enkele jaren woon/werk verkeer op euro95 mee gereden. Merk er verder niks van,behalve dat ik zelf vind dat ze beter loopt op super...