Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 16 jan, 2012 00:22
door lordmaster1
phvg schreef:Ik heb er ook zo eentje. Een gele zdz. Met originele blauwe platen en papieren.
In de loop der jaren wel behoorlijk versleuteld, dus in hoeverre je dat nog origineel kan noemen....?
Moet wel zeggen dat je geen steek ziet als je achteruit gaat!
Ik neem aan dat de achterruit net zo groot is als de latere eenden? Zo ja, hoe kun je dan geen steek zien?
Ik heb sinds kort alle ramen achter tot 5% geblindeerd, merk er tijdens het rijden en manoeuvreren helemaal niks van, doe alles op de spiegels. Deze zijn dan ook aan beide kanten voorzien van dodehoekspiegels.
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 09:04
door David
Enhoe gaat het nu verder, met de zdz?
Geplaatst: wo 12 sep, 2012 01:58
door summersnoek
Hoe gaat het nu verder met zdz? Ja das een goede vraag.
Geplaatst: wo 12 sep, 2012 08:47
door BasvanEerden
lordmaster1 schreef:Die platen kun je nog steeds gewoon laten maken, je hoeft niet eens je kentekenpapieren mee dus je kunt in feite elke kentekencombinatie laten maken
Blauwe platen gelden voor de combinatie van 4 cijfers en 2 letters. En dit is omgeving 77/78 overgegaan naar geel met de invoering van de combinatie van 4 letters en 2 cijfers. Bron : RDW
Geplaatst: za 29 sep, 2012 23:34
door summersnoek
Zowel de '78-er zdz is er nog als de '82-er.
Geplaatst: zo 30 sep, 2012 00:01
door JanR
Al restauratieplannen, persoonlijk vind ik dat als het maar even de moeite waard is, dat je elke Eend, Dyane en Mehari moet restaureren.
En helemaal als het bijzondere exemplaren zijn zoals de zdz.
Geplaatst: zo 30 sep, 2012 00:19
door summersnoek
Ja, er wordt al stevig gedemonteerd aan de 1982 2cv in de nieuwe werkplaats. Het werkt vlot door!
Binnenkort tussendoor nog even een vriend helpen met wat laswerk aan zijn Aca want die gaat binnenkort voor de apk.
Geplaatst: vr 16 nov, 2012 23:59
door summersnoek
Ben toch bang dat besloten is om van 2 eenden 1 eend te maken. Dan krijgt de 1978-er zdz op termijn het kenteken van de eend van 1982.
Weer een orginele eend ter zielen. Helaas, maar de centjes zijn beperkt. Het is dus of geen eend of wel een eend. Ik heb gekozen voor het laatste.
Geplaatst: za 17 nov, 2012 12:49
door Ed147
Waarom niet andersom?
Ik zou proberen om juist het 78-er kenteken te behouden!
Geplaatst: za 17 nov, 2012 13:30
door summersnoek
Helemaal mee eens Ed ! Het chassis van de 82-er is net een tikje beter dan het 78-er chassis. Kortom nieuw chassis kopen, maar die centjes ontbreken. Ik ben sowieso al ruim 500 euro kwijt aan plaatwerk voor de koets. Ik zet het 78-er chassis met motor en versnellingsbak binnenkort in de verkoop. Als de centjes er waren had ik het niet gedaan hoor.
Geplaatst: za 17 nov, 2012 17:55
door JanR
Geplaatst: zo 18 nov, 2012 10:07
door summersnoek
De 1978-er heeft geen blauwe platen. Dan had die van 1977 moeten zijn.
Het chassis van de 82-er is in het verleden al eens vervangen en is daarom
beter dan het 78-er chassis.