Gisteren weer aan de eend gewerkt.
Ditmaal een aantal onderhoudswerkzaam heden.
-Zo heb ik de motor gespoeld met forte motorflush, daarna de olie afgetapt en het filter vervangen.
-OLie vulhals vervangen
-de carburateur schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen en afgesteld
-kleppen gesteld
-luchtfilterhuis schoon gemaakt en t luchtfiter vervangen
-2 benzine filters gemonteerd voor- en na de benzinepomp
-bougies vervangen
-en de bobine en bougiekabels van mijn oude eend overgezet op deze omdat ie 100% zeker weten goed functioneren.
De motor loopt weer heerlijk soepel, stiller en rustig zonder trillingen.
Alleen......Het oude probleem zit er nog steeds in, en dat is namelijk dat als de motor warm is en ik veel file/stilstand met draaiende motor tijdens een rit heb gehad ik na het afzetten de motor niet meer aan wil slaan het eerste kwartier. Als ik de bobine wissel voor een andere slaat ie wel meteen aan.Die word dus te warm! Zelf verdenk ik de 123 ontsteking hiervan, aangezien de bobine(duccelier) die ik erop gezet had van mijn oude eend afkomt en daar altijd probleemloos op gefunctioneerd heeft. Ook had ik hiervoor al meerdere bobine,s geprobeerd en met allen had ik dit probleem. Na een rit zonder veel stilstaan ,dus met voldoende rijwind slaat de warme motor wel makkelijk aan........rara wat is dit? Ik ga binnenkort de 123 ontsteking maar eens wisselen met die van m,n oude eend. Die had dit probleempje niet.
Nog enkele foto,s

Carburateur schoonmaken en weer in elkaar gezet

Kleppen stellen.