Mijn eendje

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » vr 22 jul, 2011 19:47

Aha, kijk dat beantwoord/verklaart wel het ea .
Ik snapte al niet hoe een eend uit 72 een schuine kont kon hebben...maar dit verklaart het wel. Die zij knipperlichten zaten er dan ook vast niet op?
Sorry??? van het rood hoor, maar ik vind het mooi en het is eenmaal mijn eend nu dus tja...
Over die frotteurs, die zitten er wel degelijk op, alleen op de vooras. Ik heb ze gevonden. Verkopen was ik zoiezo niet van plan geweest. Ik knap hem op, maak hem technisch weer 100% en eind mei 2012 als ik het red word het mijn trouwauto.
Bedankt voor je reactie, leuk verhaal :D
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 24 jul, 2011 15:38

Gister maar weer eens verder gegaan met de eend, aangezien het weer ronduit kl*te is nog niet veel aan verder spuitwerk gedaan, Daar heb ik echter inmiddels een ruimte voor gevonden om dat binnen te kunnen gaan doen, over een paar weken kan ik erin.
Gister heb ik dus het laatst laswerk aan de wielkasten achter. maar afgemaakt zodat de eend nu weer helemaal ''hard'' is.

Afbeelding
links achter
Afbeelding
stootrubber heeft ook zijn beste tijd wel gehad
Afbeelding
rechts achter....stootrubber is nog goed dus weer aan het nieuwe plaatwerk vastgelast later
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
randen goed kaal gemaakt.
Afbeelding
1x lasapparaat
Afbeelding
plaat ingelast l.a
Afbeelding
passend maken r.a
Afbeelding
plaatje ingelast r.a
Afbeelding
zelf een bevestigings steun gemaakt voor het stootrubber l.a
Afbeelding
bovenaanzicht..
Afbeelding
In de zinkspray
Afbeelding
Weer op z,n plek
Afbeelding
l.a in de zinkspray
Afbeelding
R.a in de zinkspray.
Nu nog een keer de randen afkitten, roodspuiten en klaar!
Afbeelding
Op naar huis!

Nu volgen nog wat foto,s van eerder laswerk wat ik aan de eend gedaan heb maar geen foto,s van gemaakt heb tijdens het werk.
Afbeelding
Bodem linksvoor
Afbeelding
links achter bij de achterbank/bodem
Afbeelding
bodem links achter onder

Dus, dat was het weer ff voor nu. Blijft een vak apart.....eend lassen :roll: [/img]
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » zo 24 jul, 2011 17:07

Ziet er goed uit, vakwerk :!: :!:
~:-)~

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 24 jul, 2011 23:12

Dankje! :D Ben er ook stiekum wel een beetje trots op (en blij dat het laswerk klaar is nu pfff)
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2684
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 24 jul, 2011 23:18

Het betere bak- en braadwerk :P

ik zou als ik jou was die lasnaden nog wel een beetje glad maken. Maakt het zoveel mooier dan hoe het nu is!
Verbruik: Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 25 jul, 2011 10:25

mmmh, lijkt net of er zonder gas gelast is?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2684
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 25 jul, 2011 15:03

het lijkt inderdaad op gasgevuld draad. Opzich geen probleem, maar meer werk om het strak te krijgen :P
Verbruik: Afbeelding

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 25 jul, 2011 16:40

volgens mij niet want hij heeft een gasfles achter op zijn lastoestelstaan. Maar het lijkt wel een argonfles?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » ma 25 jul, 2011 20:57

Het is gewoon een lasapparaat met gasfles, is ook op de foto te zien.
Geen argon maar normaal standaard lasgas :D .
Die randen ga ik denk nog wel wat gladder slijpen ja. Voorlopig eerst maar weer andere zaken doen aan de eend, De techniek kan ook wel wat tlc gebruiken. Onderhoud dus. Dat staat nu bovenaan het lijstje, als ik volgende keer wat tijd over heb slijp ik de lassen gladder en strijk ik er wat lasnadenkit overheen, en dan in kleur spuiten.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 25 jul, 2011 22:54

blijft een leuk ding!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 31 jul, 2011 19:52

Gisteren weer aan de eend gewerkt.
Ditmaal een aantal onderhoudswerkzaam heden.
-Zo heb ik de motor gespoeld met forte motorflush, daarna de olie afgetapt en het filter vervangen.
-OLie vulhals vervangen
-de carburateur schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen en afgesteld
-kleppen gesteld
-luchtfilterhuis schoon gemaakt en t luchtfiter vervangen
-2 benzine filters gemonteerd voor- en na de benzinepomp
-bougies vervangen
-en de bobine en bougiekabels van mijn oude eend overgezet op deze omdat ie 100% zeker weten goed functioneren.

De motor loopt weer heerlijk soepel, stiller en rustig zonder trillingen.
Alleen......Het oude probleem zit er nog steeds in, en dat is namelijk dat als de motor warm is en ik veel file/stilstand met draaiende motor tijdens een rit heb gehad ik na het afzetten de motor niet meer aan wil slaan het eerste kwartier. Als ik de bobine wissel voor een andere slaat ie wel meteen aan.Die word dus te warm! Zelf verdenk ik de 123 ontsteking hiervan, aangezien de bobine(duccelier) die ik erop gezet had van mijn oude eend afkomt en daar altijd probleemloos op gefunctioneerd heeft. Ook had ik hiervoor al meerdere bobine,s geprobeerd en met allen had ik dit probleem. Na een rit zonder veel stilstaan ,dus met voldoende rijwind slaat de warme motor wel makkelijk aan........rara wat is dit? Ik ga binnenkort de 123 ontsteking maar eens wisselen met die van m,n oude eend. Die had dit probleempje niet.

Nog enkele foto,s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Carburateur schoonmaken en weer in elkaar gezet
Afbeelding
Kleppen stellen.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 31 jul, 2011 21:34

Art schreef:Ik ga binnenkort de 123 ontsteking maar eens wisselen met die van m,n oude eend. Die had dit probleempje niet.
Als het goed is komt daar een 'W-ignition' uit, die heb ik er destijds nog voor een vriend van me ingebouwd.
Jammer dat het eendje total loss is, was een mooi ding...
Eendracht maakt macht.

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 31 jul, 2011 21:46

Een w-ignition? Dat ken ik niet. Dan weet je vast wel hoe oud die ontsteking is. Ik hoop in elk geval dat het dan over is. Wel vervelend als je na bijv tanken of een kort bezoek ergens niet weg kan...
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » ma 1 aug, 2011 20:19

Art schreef:Een w-ignition? Dat ken ik niet. Dan weet je vast wel hoe oud die ontsteking is. Ik hoop in elk geval dat het dan over is. Wel vervelend als je na bijv tanken of een kort bezoek ergens niet weg kan...
Die ontsteking hebben we destijds gekocht bij een eendenboer, waren iets goedkoper dan een 123.

Volgens mij hebben we deze er in 2005 ingebouwd, eendje startte en liep er prima mee.

Vriend van mij heeft de eend destijds verkocht omdat hij een bedrijfsbus moest aanschaffen voor zijn eigen bedrijfje.

Ik meen dat de eend een jaar of twee jaar later wederom op Marktplaats stond.
Voor zover ik weet was het oorspronkelijk een Zwitserse auto, vandaar het jonge kenteken.

Zag er toen, op een deuk in de motorkap na, nog erg goed uit.
Eendracht maakt macht.

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » ma 1 aug, 2011 21:39

Vandaag de laadstroom nog maar eens gecontroleerd, was 15! volt. Das dus niet goed.
Spanningsregelaar gewisseld en toen was het 13,9 volt..(met licht aan 13,5 volt)Dat is dus wel goed.
Durf alleen nog niet met zekerheid te zeggen of probleem verholpen is nu. Doordat de oude en nieuwe spanningsregelaar van elkaar verschillen is de tijdens het wisselen de spanning af en toe opgelopen tot 16/17 volt. bobine was dus weer warm geworden en ondanks de nu goede spanning had ik tijdens de rit naar huis wel wat problemen.Motor viel af en toe bijna uit, liep wel eens op 1 cilinder ed.Vooral tijdens optrekken bij een stoplicht)
Na afkoelen nogmaals een stukje gereden en toen verliep alles prima. Ook de warme start ging prima. De tijd zal het leren...................Anders toch maar de ontsteking wisselen. Dat het enige wat het dan nog kan zijn...Of mis ik iets?
Is dat veel werk, zo te zien kom je er rottig bij...
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Plaats reactie