Pagina 2 van 20
Geplaatst: vr 22 jul, 2011 19:47
door Art
Aha, kijk dat beantwoord/verklaart wel het ea .
Ik snapte al niet hoe een eend uit 72 een schuine kont kon hebben...maar dit verklaart het wel. Die zij knipperlichten zaten er dan ook vast niet op?
Sorry??? van het rood hoor, maar ik vind het mooi en het is eenmaal mijn eend nu dus tja...
Over die frotteurs, die zitten er wel degelijk op, alleen op de vooras. Ik heb ze gevonden. Verkopen was ik zoiezo niet van plan geweest. Ik knap hem op, maak hem technisch weer 100% en eind mei 2012 als ik het red word het mijn trouwauto.
Bedankt voor je reactie, leuk verhaal

Geplaatst: zo 24 jul, 2011 15:38
door Art
Gister maar weer eens verder gegaan met de eend, aangezien het weer ronduit kl*te is nog niet veel aan verder spuitwerk gedaan, Daar heb ik echter inmiddels een ruimte voor gevonden om dat binnen te kunnen gaan doen, over een paar weken kan ik erin.
Gister heb ik dus het laatst laswerk aan de wielkasten achter. maar afgemaakt zodat de eend nu weer helemaal ''hard'' is.

links achter

stootrubber heeft ook zijn beste tijd wel gehad

rechts achter....stootrubber is nog goed dus weer aan het nieuwe plaatwerk vastgelast later

randen goed kaal gemaakt.

1x lasapparaat

plaat ingelast l.a

passend maken r.a

plaatje ingelast r.a

zelf een bevestigings steun gemaakt voor het stootrubber l.a

bovenaanzicht..

In de zinkspray

Weer op z,n plek

l.a in de zinkspray

R.a in de zinkspray.
Nu nog een keer de randen afkitten, roodspuiten en klaar!

Op naar huis!
Nu volgen nog wat foto,s van eerder laswerk wat ik aan de eend gedaan heb maar geen foto,s van gemaakt heb tijdens het werk.

Bodem linksvoor

links achter bij de achterbank/bodem

bodem links achter onder
Dus, dat was het weer ff voor nu. Blijft een vak apart.....eend lassen

[/img]
Geplaatst: zo 24 jul, 2011 17:07
door Hanzelman
Ziet er goed uit, vakwerk

Geplaatst: zo 24 jul, 2011 23:12
door Art
Dankje!

Ben er ook stiekum wel een beetje trots op (en blij dat het laswerk klaar is nu pfff)
Geplaatst: zo 24 jul, 2011 23:18
door Michiel van G.
Het betere bak- en braadwerk
ik zou als ik jou was die lasnaden nog wel een beetje glad maken. Maakt het zoveel mooier dan hoe het nu is!
Geplaatst: ma 25 jul, 2011 10:25
door backfire
mmmh, lijkt net of er zonder gas gelast is?
Geplaatst: ma 25 jul, 2011 15:03
door Michiel van G.
het lijkt inderdaad op gasgevuld draad. Opzich geen probleem, maar meer werk om het strak te krijgen

Geplaatst: ma 25 jul, 2011 16:40
door siemen
volgens mij niet want hij heeft een gasfles achter op zijn lastoestelstaan. Maar het lijkt wel een argonfles?
Geplaatst: ma 25 jul, 2011 20:57
door Art
Het is gewoon een lasapparaat met gasfles, is ook op de foto te zien.
Geen argon maar normaal standaard lasgas

.
Die randen ga ik denk nog wel wat gladder slijpen ja. Voorlopig eerst maar weer andere zaken doen aan de eend, De techniek kan ook wel wat tlc gebruiken. Onderhoud dus. Dat staat nu bovenaan het lijstje, als ik volgende keer wat tijd over heb slijp ik de lassen gladder en strijk ik er wat lasnadenkit overheen, en dan in kleur spuiten.
Geplaatst: ma 25 jul, 2011 22:54
door siemen
blijft een leuk ding!
Geplaatst: zo 31 jul, 2011 19:52
door Art
Gisteren weer aan de eend gewerkt.
Ditmaal een aantal onderhoudswerkzaam heden.
-Zo heb ik de motor gespoeld met forte motorflush, daarna de olie afgetapt en het filter vervangen.
-OLie vulhals vervangen
-de carburateur schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen en afgesteld
-kleppen gesteld
-luchtfilterhuis schoon gemaakt en t luchtfiter vervangen
-2 benzine filters gemonteerd voor- en na de benzinepomp
-bougies vervangen
-en de bobine en bougiekabels van mijn oude eend overgezet op deze omdat ie 100% zeker weten goed functioneren.
De motor loopt weer heerlijk soepel, stiller en rustig zonder trillingen.
Alleen......Het oude probleem zit er nog steeds in, en dat is namelijk dat als de motor warm is en ik veel file/stilstand met draaiende motor tijdens een rit heb gehad ik na het afzetten de motor niet meer aan wil slaan het eerste kwartier. Als ik de bobine wissel voor een andere slaat ie wel meteen aan.Die word dus te warm! Zelf verdenk ik de 123 ontsteking hiervan, aangezien de bobine(duccelier) die ik erop gezet had van mijn oude eend afkomt en daar altijd probleemloos op gefunctioneerd heeft. Ook had ik hiervoor al meerdere bobine,s geprobeerd en met allen had ik dit probleem. Na een rit zonder veel stilstaan ,dus met voldoende rijwind slaat de warme motor wel makkelijk aan........rara wat is dit? Ik ga binnenkort de 123 ontsteking maar eens wisselen met die van m,n oude eend. Die had dit probleempje niet.
Nog enkele foto,s

Carburateur schoonmaken en weer in elkaar gezet

Kleppen stellen.
Geplaatst: zo 31 jul, 2011 21:34
door bebe
Art schreef:Ik ga binnenkort de 123 ontsteking maar eens wisselen met die van m,n oude eend. Die had dit probleempje niet.
Als het goed is komt daar een 'W-ignition' uit, die heb ik er destijds nog voor een vriend van me ingebouwd.
Jammer dat het eendje total loss is, was een mooi ding...
Geplaatst: zo 31 jul, 2011 21:46
door Art
Een w-ignition? Dat ken ik niet. Dan weet je vast wel hoe oud die ontsteking is. Ik hoop in elk geval dat het dan over is. Wel vervelend als je na bijv tanken of een kort bezoek ergens niet weg kan...
Geplaatst: ma 1 aug, 2011 20:19
door bebe
Art schreef:Een w-ignition? Dat ken ik niet. Dan weet je vast wel hoe oud die ontsteking is. Ik hoop in elk geval dat het dan over is. Wel vervelend als je na bijv tanken of een kort bezoek ergens niet weg kan...
Die ontsteking hebben we destijds gekocht bij een eendenboer, waren iets goedkoper dan een 123.
Volgens mij hebben we deze er in 2005 ingebouwd, eendje startte en liep er prima mee.
Vriend van mij heeft de eend destijds verkocht omdat hij een bedrijfsbus moest aanschaffen voor zijn eigen bedrijfje.
Ik meen dat de eend een jaar of twee jaar later wederom op Marktplaats stond.
Voor zover ik weet was het oorspronkelijk een Zwitserse auto, vandaar het jonge kenteken.
Zag er toen, op een deuk in de motorkap na, nog erg goed uit.
Geplaatst: ma 1 aug, 2011 21:39
door Art
Vandaag de laadstroom nog maar eens gecontroleerd, was 15! volt. Das dus niet goed.
Spanningsregelaar gewisseld en toen was het 13,9 volt..(met licht aan 13,5 volt)Dat is dus wel goed.
Durf alleen nog niet met zekerheid te zeggen of probleem verholpen is nu. Doordat de oude en nieuwe spanningsregelaar van elkaar verschillen is de tijdens het wisselen de spanning af en toe opgelopen tot 16/17 volt. bobine was dus weer warm geworden en ondanks de nu goede spanning had ik tijdens de rit naar huis wel wat problemen.Motor viel af en toe bijna uit, liep wel eens op 1 cilinder ed.Vooral tijdens optrekken bij een stoplicht)
Na afkoelen nogmaals een stukje gereden en toen verliep alles prima. Ook de warme start ging prima. De tijd zal het leren...................Anders toch maar de ontsteking wisselen. Dat het enige wat het dan nog kan zijn...Of mis ik iets?
Is dat veel werk, zo te zien kom je er rottig bij...