Niet harder dan 80km..

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 13 jul, 2011 20:14

Jarnotje schreef:.. nu zag ik aan de rechterkant ( niet voor de ruitensproeistof) maar een ander wit bakje met een min en een max streep er op.. en dat was in orde.. of dat niet het bakje voor de remvloeistof..
het remvloeistofreservoir heeft een dekseltje waar twee draden aan verbonden zijn:

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Jarnotje
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 13 jul, 2011 01:07
Locatie: nijmegen

Bericht door Jarnotje » wo 13 jul, 2011 20:59

ja dat klopt..! dan is dat dus de remvloeistof.. die is in orde dan..

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » wo 13 jul, 2011 21:20

Staan de kachelpotten(die blikke dingen die links en rechts om de uitlaten zitten) als je de motor van bovenaf bekijkt z0 \ / of zo | | ? eerste geval is een 0.6 motor en 2e geval is een0.4 motor
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 13 jul, 2011 21:43

voor het geval je niet weet wat kachelpotten zijn

dit is een 6 motor (deze zit trouwens op een dyane gemonteerd op deze foto maar dat maakt niet uit nu):

Afbeelding
die met rood omcirkelde dingen zijn de kachelpotten, hier staan ze schuin/in en v vorm

dit is een 4 motor (wel in een 2cv dit keer ):

Afbeelding

hier staan ze gewoon parallel aan elkaar,

sleurhut

Jarnotje
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 13 jul, 2011 01:07
Locatie: nijmegen

Bericht door Jarnotje » wo 13 jul, 2011 23:13

ik heb nog ff gekeken.. en ze staan iets schuin idd, zoals foto 1.. het is dus wel een 6 blokje..?
Begin steeds meer te leren haha.. en het word ook steeds intressanter :D
Leuk dat iedereen zo mee denkt..!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 13 jul, 2011 23:49

ikzelf zou toch het motorplaatje bekijken. Deze zit als je voor de motor staat vlak naast de startmotor (daar heb je zo'n v vormig stuk met 2 bouten erdoor. dan zit die dus op de linker V om het zo maar te zeggen.

even schoonmaken en aflezen dus.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » do 14 jul, 2011 01:01

Dat plaatje hoeft er niet altijd te zitten, heb hier ook een motorblok staan zonder plaatje, is wel een 6 maar weet niet of het een AM2 of A06 is.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 2 aug, 2011 14:56

En Jarnotje, hoe is het nu verder??

Ben je al wat meer te weten gekomen? :shock:
Rij je inmiddels ook wat harder :?:


Greetz David :P

Jarnotje
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 13 jul, 2011 01:07
Locatie: nijmegen

Bericht door Jarnotje » di 2 aug, 2011 15:50

Heej david..
Hij trekt iets sneller op..
Voor de apk moest er een ander deel uitlaat onder..
Maar topsnelheid is niet zo vooruit gegaan..
Ze rijd nog wel lekker in de stad.. Vandaag met het dakje open..
Ik heb ook een ander probleem.. Ik weet waar de oli lekkage vandaan komt..
De pijlstok is te lang, waardoor die met rijden er een stuk uit schiet. ( Blijft wel zitten ) maar heb het idee dat de oli onder het rijden via dat gat naar buiten word gespoten..
Maar daar ben ik niet helemaal zeker van..
Ze heeft wel weer een nieuw jaar apk.. Dus daar ben ik al blij mee hahah..

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 2 aug, 2011 15:59

mmmmmm dat klinkt raar.

Kun je de peilstok er wel helemaal induwen?
Komt hij er dan later vanzelf uit?
Dat kan zijn dat er overdruk in je carter is.
Ik zou hier even een nieuw topic over starten.

Wat betreft het rijden, die topsnelheid is absoluut vreemd, dat moet anders kunnen. Er moet iets aan de hand zijn wat zorgt voor de beperking.

Succes

Greetz David :P

Jarnotje
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 13 jul, 2011 01:07
Locatie: nijmegen

Bericht door Jarnotje » wo 3 aug, 2011 21:48

Ja hij gaat er wel helemaal in.. Met wat aanduwen.. Maar hij glijd zelf weer een stukje omhoog.. Heel vreemd.. Zal er idd een nieuwe topic over starten.. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus dat maakt het eend rijden niet makkelijker.. ;)

De topsnelheid.. Ja dat is echt triest..
Rijden doet ze verders heerlijk..
Alleen jammer van de snelheid.. Ik rij nogal veel snelweg, daar heb ik mijn peugeot 205 voor gehouden ( wat eigenlijk niet de bedoeling was ) maar het word me financieel gewoon te duur.. Dus het is even afwegen allemaal.. Daarom baal ik er ook echt van dat ze niet meekomt op de snelweg..
Maar we zullen zien.. Kan er nog geen afstand van doen..
Eendenliefde roest niet he ;)

Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Bericht door Happytree » wo 3 aug, 2011 23:37

Gaat de pijlstok een stukje omhoog als je niet rijd? of alleen als je gereden hebt?

Misschien versleten zuigerveren en zo dus ook teveel druk via het carter wat de pijlstok eruit blaast?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 4 aug, 2011 08:22

Jarno laat er eens door een ander naar kijken, ik begin het gevoel te krijgen dat dat blokje geen compressie meer heeft.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5225
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 4 aug, 2011 16:13

Dat kun je voelen als je het eens ronddraait met de startslinger.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1943
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 5 aug, 2011 22:44

Jarno,

Als je een keer naar Wijchen komt kan ik wel de carter onderdruk en de compressie voor je meten. Omdat ik nu in een verbouwing zit en mijn garage een grote bende is met bouwvakkers materialen, kan ik op dit moment verder niets voor je betekenen.
Voor het snelheids probleem zou ik toch beginnen met een grote beurt zodat je weet dat de basis afstelling juist is.
Heb je de snelheid ook al met een navigatie systeem gecontroleerd? Ik heb eens een Speciaal uit 1977 gehad die niet harder ging dan 90 KM en behoorlijk dorstig was. Bleek later dat de snelheids meter en Km teller te weinig aan gaven.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Plaats reactie