Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 20:14
door supercees
Jarnotje schreef:.. nu zag ik aan de rechterkant ( niet voor de ruitensproeistof) maar een ander wit bakje met een min en een max streep er op.. en dat was in orde.. of dat niet het bakje voor de remvloeistof..
het remvloeistofreservoir heeft een dekseltje waar twee draden aan verbonden zijn:

Geplaatst: wo 13 jul, 2011 20:59
door Jarnotje
ja dat klopt..! dan is dat dus de remvloeistof.. die is in orde dan..
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 21:20
door Art
Staan de kachelpotten(die blikke dingen die links en rechts om de uitlaten zitten) als je de motor van bovenaf bekijkt z0 \ / of zo | | ? eerste geval is een 0.6 motor en 2e geval is een0.4 motor
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 21:43
door sleurhut
voor het geval je niet weet wat kachelpotten zijn
dit is een 6 motor (deze zit trouwens op een dyane gemonteerd op deze foto maar dat maakt niet uit nu):

die met rood omcirkelde dingen zijn de kachelpotten, hier staan ze schuin/in en v vorm
dit is een 4 motor (wel in een 2cv dit keer ):
hier staan ze gewoon parallel aan elkaar,
sleurhut
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 23:13
door Jarnotje
ik heb nog ff gekeken.. en ze staan iets schuin idd, zoals foto 1.. het is dus wel een 6 blokje..?
Begin steeds meer te leren haha.. en het word ook steeds intressanter
Leuk dat iedereen zo mee denkt..!
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 23:49
door sleurhut
ikzelf zou toch het motorplaatje bekijken. Deze zit als je voor de motor staat vlak naast de startmotor (daar heb je zo'n v vormig stuk met 2 bouten erdoor. dan zit die dus op de linker V om het zo maar te zeggen.
even schoonmaken en aflezen dus.
Geplaatst: do 14 jul, 2011 01:01
door lordmaster1
Dat plaatje hoeft er niet altijd te zitten, heb hier ook een motorblok staan zonder plaatje, is wel een 6 maar weet niet of het een AM2 of A06 is.
Geplaatst: di 2 aug, 2011 14:56
door David
En Jarnotje, hoe is het nu verder??
Ben je al wat meer te weten gekomen?
Rij je inmiddels ook wat harder
Greetz David

Geplaatst: di 2 aug, 2011 15:50
door Jarnotje
Heej david..
Hij trekt iets sneller op..
Voor de apk moest er een ander deel uitlaat onder..
Maar topsnelheid is niet zo vooruit gegaan..
Ze rijd nog wel lekker in de stad.. Vandaag met het dakje open..
Ik heb ook een ander probleem.. Ik weet waar de oli lekkage vandaan komt..
De pijlstok is te lang, waardoor die met rijden er een stuk uit schiet. ( Blijft wel zitten ) maar heb het idee dat de oli onder het rijden via dat gat naar buiten word gespoten..
Maar daar ben ik niet helemaal zeker van..
Ze heeft wel weer een nieuw jaar apk.. Dus daar ben ik al blij mee hahah..
Geplaatst: di 2 aug, 2011 15:59
door David
mmmmmm dat klinkt raar.
Kun je de peilstok er wel helemaal induwen?
Komt hij er dan later vanzelf uit?
Dat kan zijn dat er overdruk in je carter is.
Ik zou hier even een nieuw topic over starten.
Wat betreft het rijden, die topsnelheid is absoluut vreemd, dat moet anders kunnen. Er moet iets aan de hand zijn wat zorgt voor de beperking.
Succes
Greetz David

Geplaatst: wo 3 aug, 2011 21:48
door Jarnotje
Ja hij gaat er wel helemaal in.. Met wat aanduwen.. Maar hij glijd zelf weer een stukje omhoog.. Heel vreemd.. Zal er idd een nieuwe topic over starten.. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus dat maakt het eend rijden niet makkelijker..
De topsnelheid.. Ja dat is echt triest..
Rijden doet ze verders heerlijk..
Alleen jammer van de snelheid.. Ik rij nogal veel snelweg, daar heb ik mijn peugeot 205 voor gehouden ( wat eigenlijk niet de bedoeling was ) maar het word me financieel gewoon te duur.. Dus het is even afwegen allemaal.. Daarom baal ik er ook echt van dat ze niet meekomt op de snelweg..
Maar we zullen zien.. Kan er nog geen afstand van doen..
Eendenliefde roest niet he

Geplaatst: wo 3 aug, 2011 23:37
door Happytree
Gaat de pijlstok een stukje omhoog als je niet rijd? of alleen als je gereden hebt?
Misschien versleten zuigerveren en zo dus ook teveel druk via het carter wat de pijlstok eruit blaast?
Geplaatst: do 4 aug, 2011 08:22
door backfire
Jarno laat er eens door een ander naar kijken, ik begin het gevoel te krijgen dat dat blokje geen compressie meer heeft.
Geplaatst: do 4 aug, 2011 16:13
door AZL57
Dat kun je voelen als je het eens ronddraait met de startslinger.
Geplaatst: vr 5 aug, 2011 22:44
door Boudewijn
Jarno,
Als je een keer naar Wijchen komt kan ik wel de carter onderdruk en de compressie voor je meten. Omdat ik nu in een verbouwing zit en mijn garage een grote bende is met bouwvakkers materialen, kan ik op dit moment verder niets voor je betekenen.
Voor het snelheids probleem zou ik toch beginnen met een grote beurt zodat je weet dat de basis afstelling juist is.
Heb je de snelheid ook al met een navigatie systeem gecontroleerd? Ik heb eens een Speciaal uit 1977 gehad die niet harder ging dan 90 KM en behoorlijk dorstig was. Bleek later dat de snelheids meter en Km teller te weinig aan gaven.