Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 5 sep, 2011 20:41
door Leen
Ik heb complete ombouwsetjes klaar liggen om een BMW 1100 of 1150 aan een GS (a) of axel bak vast te zetten. EEA heeft zich al in meerdere eenden bewezen. Wie intresse heeft kan me het beste even mailen.

Geplaatst: ma 5 sep, 2011 22:37
door Joey_Brinkmann
naja waarschijnlijk ga ik het zelf maken, aangezien dat vaak goedkoper is / dan kan ik het maken zoals ik wil,

ben ook bezig uit te zoeken hoe ik een betere flow kan krijgen in de koppen van de gsa 1300 blok, komt uit eindelijk een 1600 kit op wil de cilinderkoppen ook aanpassen voor meer flow, dubbele carb, en alles aangepast eigenlijk.

Geplaatst: di 6 sep, 2011 09:47
door Bull Frog Bleu
Afhankelijk van de prijs van een kant en klaar setje voor een bmw blok is het mogelijk lonend het zelf te doen.
Voordeel van zo'n blok is dat er relatief weinig aanpassigen voor nodig zijn en geen ami super chassis met kenteken benodigd is vanwege de 4 cilinder motor. Of zijn hier wel richtlijnen voor bij de rdw leen?

Geplaatst: di 6 sep, 2011 10:26
door Leen
Op het moment is de ombouwkeuring verglijkbaar met een apk keuring, waarbij wat extra aandacht is voor de gedane aanpassingen. Als je dus fatsoenlijk werk levert is de ombouwkeuring goed te doen.

Je hebt dus idd geen ami-super chassis met kenteken nodig.

Trouwens, voordelen zijn legio tov een gsa/axel motor. Denk aan gewicht, betere techniek, meer pk/koppel, tweecilinder etc etc

Geplaatst: di 6 sep, 2011 11:18
door Bull Frog Bleu
Dat zijn inderdaad een hoop voordelen t.o.v. het gs(a) blok :)

Dergelijke conversie ga mits de kosten niet de spuitgaten uit lopen eens proberen in mijn aca. Hopelijk past het onder de snuit en is de koeling te regelen.