aandrijfassen
Ik was misschien een beetje onduidelijk, maar hiermee bedoelde ik aan de homokineten aan de wiel- en bakzijde. Niet op de schuifstukken.Christian schreef:Bij mij zit er ook speling op de assen, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant.
Christian
Ze slijten natuurlijk vanaf het moment dat ze nieuw zijn. Maar vanaf hoeveel speling is het tijd om ze te vervangen, i.v.m. veiligeheid?
C'est la crème de la crème...
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Hallo Christian.
Het zijn meestal de buitenste homokineten die door het bochten nemen het eerst verslijten en ook de hoezen het eerst laten sneuvelen,waardoor ze zonder vet kunnen
komen.Als je dan een beetje scherpe korte bocht maakt (meestal als hij lekker warm is
geworden ) dan hoor je een getik.Dan is het tijd om er een andere in te zetten.
Het zijn nl.kogels die in rondlopende kogelbanen lopen,waar dan een slijtplek inkomt
mocht hij daarin vastlopen,slaat het stuur uit je handen en gaat je auto haaks de hoek om
Dus levensgevaarlijk.
Het zijn meestal de buitenste homokineten die door het bochten nemen het eerst verslijten en ook de hoezen het eerst laten sneuvelen,waardoor ze zonder vet kunnen
komen.Als je dan een beetje scherpe korte bocht maakt (meestal als hij lekker warm is
geworden ) dan hoor je een getik.Dan is het tijd om er een andere in te zetten.
Het zijn nl.kogels die in rondlopende kogelbanen lopen,waar dan een slijtplek inkomt
mocht hij daarin vastlopen,slaat het stuur uit je handen en gaat je auto haaks de hoek om
Dus levensgevaarlijk.