Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 11 jun, 2004 08:01
door Gerard2cv
Waar zit die speling Christian
Geplaatst: vr 11 jun, 2004 13:11
door TB
Christian,
Wat Gerard bedoelt is dat de speling op meerdere punten kan zitten, maar dat het echt gevaarlijk kan worden zodra de speling op de homokineten zit. Over speling op het schuifstuk tussen binnenste en buitenste as is wettelijk niks voorgeschreven.
Groeten Tom.
Geplaatst: vr 11 jun, 2004 17:30
door Christian
Christian schreef:Bij mij zit er ook speling op de assen, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant.
Christian
Ik was misschien een beetje onduidelijk, maar hiermee bedoelde ik aan de homokineten aan de wiel- en bakzijde. Niet op de schuifstukken.
Ze slijten natuurlijk vanaf het moment dat ze nieuw zijn. Maar vanaf hoeveel speling is het tijd om ze te vervangen, i.v.m. veiligeheid?
Geplaatst: za 12 jun, 2004 07:50
door Gerard2cv
Hallo Christian.
Het zijn meestal de buitenste homokineten die door het bochten nemen het eerst verslijten en ook de hoezen het eerst laten sneuvelen,waardoor ze zonder vet kunnen
komen.Als je dan een beetje scherpe korte bocht maakt (meestal als hij lekker warm is
geworden ) dan hoor je een getik.Dan is het tijd om er een andere in te zetten.
Het zijn nl.kogels die in rondlopende kogelbanen lopen,waar dan een slijtplek inkomt
mocht hij daarin vastlopen,slaat het stuur uit je handen en gaat je auto haaks de hoek om
Dus levensgevaarlijk.
Geplaatst: za 12 jun, 2004 16:41
door Christian
Ik heb nog nooit getik gehoord, dus ik ga er maar vanuit dat het beetje speling toch noch toe geen kwaad kan.
thanks, Christian
Geplaatst: za 12 jun, 2004 17:37
door TB
Ik heb nog twee aandrijfassen liggen. Komen van m'n Charleston af. Heb ik geen rare geluiden of wat dan ook bij gehoord. Staan ook bij 'markt' te koop.
Groeten Tom.