Dat bedoel ik; een kratertjeRossero schreef:Je moet proberen niet op de rand van het gat te lassen maar er net buiten, dan kan de hitte alle kanten op. Op deze manier een ring aanleggen om het gat en daarna dichtlassen. Anders brand je het gat alleen maar groter. Lekker rustig op standje 1 en vullen maar.
Hieronder nog een illustratie ter verduidelijking
Gaatjes in plaatwerk dichtlassen
Ik heb het met een messing plaatje geprobeerd : Gaat prima.
Daarna heb ik het nog met RVS geprobeerd: Gaat nog iets beter !
Bedankt voor jullie tips.
Ik heb nu alleen proefstukjes gemaakt, straks probeer ik het op de carrosserie en ik ben heel benieuwd naar de wat grotere gaten.
Lukken die niet dan las ik er een plaatje op !
En idd het is maar heeeeeel dun plaatwerk .
Daarna heb ik het nog met RVS geprobeerd: Gaat nog iets beter !
Bedankt voor jullie tips.
Ik heb nu alleen proefstukjes gemaakt, straks probeer ik het op de carrosserie en ik ben heel benieuwd naar de wat grotere gaten.
Lukken die niet dan las ik er een plaatje op !
En idd het is maar heeeeeel dun plaatwerk .
- VintageSpeed
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
- Locatie: Westerlo
Is er ergens een betrouwbare online tutorial over hoe je het beste kunt lassen? Ik heb het nog nooit gedaan maar wil het graag leren. Normaliter zou ik gewoon beginnen en zien waar het schip strandt, maar het plaatwerk van de 2cv is zo dun dat je er nog net niet doorheen kunt kijken en ik wil het ook nou niet meteen verpesten zeg maar..
Heb een gaatje zitten in het metaal onder de reserveband en links- en rechtsachter moeten gerepareerd worden.
Heb een gaatje zitten in het metaal onder de reserveband en links- en rechtsachter moeten gerepareerd worden.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Lassen moet je leren door het te doen. Op internet zijn wel wat filmpjes te vinden, kijk daar eens naar en dan gewoon oefenen op een stuk plaat.
Kijk eens naar deze filmpjes (wel in het Duits)
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... p?Seite=56
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=229
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=216
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=174
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... p?Seite=93
De kofferbak bodem is wel zeer dun en dus moeilijk te lassen. Je zou kunnen overwegen om de gehele bodem te vernieuwen.
Kijk eens naar deze filmpjes (wel in het Duits)
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... p?Seite=56
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=229
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=216
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=174
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... p?Seite=93
De kofferbak bodem is wel zeer dun en dus moeilijk te lassen. Je zou kunnen overwegen om de gehele bodem te vernieuwen.
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Kijk Boudewijn,
dat zijn nog eens duidelijke filmpjes!
Ook namens mij bedankt dus.....
Gr, Luc
(Z.G. zeer goede koets gekocht, was door "gerenomeerd " bedrijf helemaal goed en klaar gemaakt. Na 2 jaar bij een andere eigenaaar gewacht te hebben op iets wat niet ging gebeuren, nu in mijn bezit. Allemachtig wat er aan roest onder de keurige naden kan zitten!)
dat zijn nog eens duidelijke filmpjes!
Ook namens mij bedankt dus.....
Gr, Luc
(Z.G. zeer goede koets gekocht, was door "gerenomeerd " bedrijf helemaal goed en klaar gemaakt. Na 2 jaar bij een andere eigenaaar gewacht te hebben op iets wat niet ging gebeuren, nu in mijn bezit. Allemachtig wat er aan roest onder de keurige naden kan zitten!)
Duck your life
Wie heeft er ervaring met de cursus van Rustbuster
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Ja, ik zei de leek....JanR schreef:Wie heeft er ervaring met de cursus van Rustbuster
Ben er heen gegaan als complete leek op las gebied, maar kwam met enigzins vertrouwen terug!
Cursus betekent eerst theorie, die best te volgen is.
Daarna, na een lekkere lunch, ga je aan de slag om het zelf eens te proberen met elk een eigen apparaat en werkstukje.
Dat bestaat wel uit wat dikker plaat dan de eend wat betekend dat het wat eenvoudiger last.
Ook nieuw plaatwerk, eenvoudig op een werkbank voor je, is anders dan straks de praktijk met slechte positie en oud/verroest plaatwerk.
Maarrrr, ik zeg doen, het is een eerste stapje waarna je dingen veel beter gaat begrijpen
Als je er echt trek in hebt gekregen, neem je credit card mee en koop ter plekke allerlei handige zaken erbij.
Ze hebben ook een grote voorraad van het geweldige RX 5 !
Gr, Luc
Gr, Luc
Duck your life