Haha dan heb je in ieder geval een beste radio
En hoe heb je dat ingebouwd
Want daar ben ik dan wel weer heel nieuwsgierig naar
Nee maar ff serieus,
ik vind elk experiment met een 2cv helemaal top! Dat heb ik ook al vaak geschreven op dit forum, je kunt het checken bij mijn berichten.
Maar waar ik niet tegen kan is roepen dat electrisch beter is, of althans minder slecht, voor het milieu en dat het dus goed is om je 2cv om te bouwen.
Dat is natuurlijk nonsens, alles wat er nodig is aan materialen maakt alleen al dat de uiteindelijke milieuwinst negatief zal zijn, immers het vervangen van een motor door iets nieuws betekent al een grotere CO2 footprint, en dat is waar het allemaal echt om draait.
Heel veel is symboolpolitiek, alles moet ineens electrisch, maar waar komt die energie vandaan en welke hoogwaardige materialen zijn er bijvoorbeeld nodig om accu's te maken. (het voorbeeld van de Prius en de inmense vervuiling en milieuvernietiging in Canada door de winning van de delfstoffen die nodig zijn om de accu's van de Prius te kunnen produceren)
Mooi voorbeeldje, misschien ken je het al: als iedereen zijn apparatuur thuis van de standby stand afhaalt kan er in Nederland 1 energie centrale sluiten.
Daar gaat het om, gedragsverandering en bewustzijn.
Iemand gaf het hiervoor al aan, het meest milieubewuste is de fiets pakken en dat klinkt simpel, maar het is precies waar het om draait.
Gedrag.
Afijn ik kan nog wel even doorgaan, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik elk experiment met een 2cv leuk vind, maar zeg DAT dan gewoon en ga het niet ophangen aan milieuvriendelijkheid.......
Amen!
Greetz David