Hulp gevraagd!!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Triangels mogen nog steeds hoor.
Mits de wagen voozien is van een verzekering en een geldige APK.
Dan is het gewoon een slepende wagen. In de wet staat nergens dat de te slepen wagen ook een bestuurder moet bevatten. Doordat dit niet duidelijk staat beschreven in de wet, kan het dus geen problemen opleveren.
Ik heb in de tijd van mijn keuringen (vorige maand) contact gehad met politie Braban Noord over dit punt. Ze konden me dit antwoord trouwens zo geven, omdat meerdere mij voor waren geweest met deze vraag.
Mits de wagen voozien is van een verzekering en een geldige APK.
Dan is het gewoon een slepende wagen. In de wet staat nergens dat de te slepen wagen ook een bestuurder moet bevatten. Doordat dit niet duidelijk staat beschreven in de wet, kan het dus geen problemen opleveren.
Ik heb in de tijd van mijn keuringen (vorige maand) contact gehad met politie Braban Noord over dit punt. Ze konden me dit antwoord trouwens zo geven, omdat meerdere mij voor waren geweest met deze vraag.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
Onder de 750 kilo mag je alles met een B-rijbewijs trekken. Bioven de 750 kilo moet het eigen gewicht + laadvermogen onder het eigen gewicht van het trekkend voertuig zitten. In totaal mag de hele combinatie (eigen gewicht auto + laadvermogen en eigen gewicht aanhanger + laadvermogen) niet boven de 3500 kilo uitkomen.Stieno schreef:das mooi, maar mijn eend heeft geen ned kenteken, en ook geen apk dus..
dus triangelen zit er niet in. Heeft niemand ooit zo'n aanhanger gehuurd of bestaan er oprijwagens onder de 3500 totaalgewicht? (die mag je ook met een b rijbewijs besturen he!) Dan ga ik daar na op zoek!
Het gaat hier telkens om het gewicht wat op de papieren staat, dus niet wat je er werkelijk op ladt.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
@ LE: Leuk dat je het nog een keer meld, maar ik had dit hele verhaal met schema en links al geplaatst.
@ Stieno: In Helmond is iemand geweest die er een (2cv trailer) te koop had voor 450 euro, maar dat is al weer ff geleden.
Ik denk ook dat je weinig kans hebt om een andere trailer te vinden die wel aan de eisen voor een rijbewijs B voldoet. Ken je niemand die ff kan rijden met een BE rijbewijs. Dan kun je zo'n grote jongen huren. Ben je ongeveer 30 euro kwijt denk ik zo.
Je pa heeft vast en zeker E gratis gehad bij het bealen van zijn B...
@ Stieno: In Helmond is iemand geweest die er een (2cv trailer) te koop had voor 450 euro, maar dat is al weer ff geleden.
Ik denk ook dat je weinig kans hebt om een andere trailer te vinden die wel aan de eisen voor een rijbewijs B voldoet. Ken je niemand die ff kan rijden met een BE rijbewijs. Dan kun je zo'n grote jongen huren. Ben je ongeveer 30 euro kwijt denk ik zo.
Je pa heeft vast en zeker E gratis gehad bij het bealen van zijn B...
PuNk RoCK LosEr
-
- Regelmatige poster
probeer dat maar eens aan oom agent uit te leggen een auto die op de openbare weg staat zelfs alleen geparkeerd moet al wegenbelasting betalen en verzekerd zijn etc, laats heb ik gebeld met oom agent of ik een auto zonder motor etc mocht triangelen maar dan moets hij wel gekeurd verzekerd etc zijn.
groet Frank
groet Frank
-
- Regelmatige poster
ja, dat zeggen ze dan gewoon, omdat het dan altijd goed is...
Een bekende van mij is eenkeer van de weg gehaald met een triangel. Toen hebben ze alles in beslag genomen voor kontrole maar 2 weken later kon ie alles weer ophalen omdat ze niet wisten wat ze er nou mee moesten...
Volgens mij ben je gewoon een aanhanger met sturende vooras die dus niet verzekerd hoeft te zijn maar onder de verzekering van de trekauto valt. Ik denk dat de verzekering ook wel raar op zal kijken als je een aanrijding meldt met een auto zonder bestuurder....
Maar vanwege alle onduidelijkheid lijkt mij de beste konklusie: "doe voorzichtig als je aan het triangelen bent" . Voor je het weet laten alle verzekeringen je barsten bij een aanrijding...
Een bekende van mij is eenkeer van de weg gehaald met een triangel. Toen hebben ze alles in beslag genomen voor kontrole maar 2 weken later kon ie alles weer ophalen omdat ze niet wisten wat ze er nou mee moesten...
Volgens mij ben je gewoon een aanhanger met sturende vooras die dus niet verzekerd hoeft te zijn maar onder de verzekering van de trekauto valt. Ik denk dat de verzekering ook wel raar op zal kijken als je een aanrijding meldt met een auto zonder bestuurder....
Maar vanwege alle onduidelijkheid lijkt mij de beste konklusie: "doe voorzichtig als je aan het triangelen bent" . Voor je het weet laten alle verzekeringen je barsten bij een aanrijding...
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zoals ik al aangaf:
poltie Brabant Noord ziet triangelen als het slepen van een auto en dus geen aanhanger. En om een auto te mogen slepen moet deze voldoen aan de eisen van de APK en een verzekering hebben.
Maar het kan zijn dat andere politieregio's er andere regels op na houden, omdat het onduidelijk is. Het is in iedergeval volgens hun GEEN aanhanger!!!
Kortom (Wat hierboven ook al stond): Ben voorzichtig!!!
poltie Brabant Noord ziet triangelen als het slepen van een auto en dus geen aanhanger. En om een auto te mogen slepen moet deze voldoen aan de eisen van de APK en een verzekering hebben.
Maar het kan zijn dat andere politieregio's er andere regels op na houden, omdat het onduidelijk is. Het is in iedergeval volgens hun GEEN aanhanger!!!
Kortom (Wat hierboven ook al stond): Ben voorzichtig!!!
PuNk RoCK LosEr
Voor het afstellen en de fusees heb ik contact opgenomen met Blaauw in lunteren. Die komen de auto ophalen en brengen hem na fusees, stuurkogels en voorkeuring weer mooi terug naar zijn/haar nestje!
Ik zal geen namen noemen maar er blijkt bij een telefonische prijsopgave nogal een prijsverschil te bestaan.
Voor de keuring huur ik wel ergens een oprijwagen of zo. Zucht, en het moet nog vakantie worden, vakantiegeld is nu al lang en breed weer besteed... Je moet er wat voor over hebben he! Bedankt voor de tips
Ik zal geen namen noemen maar er blijkt bij een telefonische prijsopgave nogal een prijsverschil te bestaan.
Voor de keuring huur ik wel ergens een oprijwagen of zo. Zucht, en het moet nog vakantie worden, vakantiegeld is nu al lang en breed weer besteed... Je moet er wat voor over hebben he! Bedankt voor de tips
Tja.....duzzz
-
- Regelmatige poster
voor de keuring kan je gewoon een tijdelijk kenteken aanvragen rijd je erzo heen. Enige probleem is je verzekering die willen namelijk niet voor een dag maar je kan hem natuurlijk wel gewoon in de verzekering gooien kost nietzoveel en is hij alvast verzekerd als hij starks een kenteken krijgt
succes Frank
p.s. Laat ze ook effe je eend op de remmentestbank zetten weet je ook of dat inorde is[/url]
succes Frank
p.s. Laat ze ook effe je eend op de remmentestbank zetten weet je ook of dat inorde is[/url]
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Gelukkig heb je straks een goedkope manier van reizen ter beschikking, mits je een beetje rustig bent met gas geven. Of zoals wel eerder op dit forum gelezen: haal je poot van het gas zonder dat je snelheid daalt. Doe ik ook, werkt perfect.Stieno schreef: Voor de keuring huur ik wel ergens een oprijwagen of zo. Zucht, en het moet nog vakantie worden, vakantiegeld is nu al lang en breed weer besteed... Je moet er wat voor over hebben he!
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985