Pagina 2 van 6

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 17:08
door André Post
Is dat klei of toch iets van tectyl?
Als het echt klei is zou ik toch proberen dat schoon te krijgen.
RX trekt wel heel goed in poreus materiaal maar het lijkt me niet optimaal.
Laat alles in ieder geval een paar dagen drogen
Overigens was mijn chassis behoorlijk aangeroest aan de binnenzijde.
Maar ja, dat is een nederlandse.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 17:18
door Yannick
Het heeft weinig zin om op modder eender wat te spuiten. Als je het écht schoon wil en écht jaren gerust wil zijn, moet het gewoon open. 't Is nu eenmaal een holle doos gemaakt van op elkaar gepuntlaste dunne plaat, da's beslist geen succesformule.

Als je écht restaureert is dat naar mijn mening de enige goede optie. Alleen zo ken je de echte staat van je chassis.

Of je bent jong en je rijdt er gewoon zo mee rond, ongetwijfeld leuker :wink:

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 18:55
door André Post
Om nu een chassis wat in principe goed is open te maken.. :(
Ieder zijn ideeën over restaureren.
Mijn auto's zijn ook niet gerestaureerd maar opgeknapt tot goed bruikbaar. :)

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 20:10
door CitroënAZAM
ja en ik heb het idee dat dat Franse klei ook zuurstof tegenhoud. misschien heb ik dat rx spul helemaal niet nodig.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 21:25
door André Post
Nou... Dat denk ik niet.

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 21:46
door Roel l'Hiver
Lars Faber schreef:ja en ik heb het idee dat dat Franse klei ook zuurstof tegenhoud. misschien heb ik dat rx spul helemaal niet nodig.
Hét ei van Columbus óf is het de wens die de vader van de gedachte is? :wink:

Ik zou'm een tijdje goed laten drogen, dan een (paar) bus(sen) ML er in spuiten en ondertussen sparen voor een nieuw chassis :)

Geplaatst: za 22 okt, 2011 10:08
door Punky
Klei lijkt mij eerder water op te nemen. Niet goed dus.

Geplaatst: za 22 okt, 2011 18:30
door CitroënAZAM
ach het is maar een klein laagje. we spuiten met de compressor oude versnellingsbakolie op, ook goed roestwerend.

Geplaatst: za 22 okt, 2011 19:55
door Punky
Oude olie is ook niet goed. Zitten stoffen in die roest net beginnen.

Geplaatst: za 22 okt, 2011 20:46
door deusjevo
En loopt er in de loop van tijd ook weer gedeeltelijk uit op de openbare weg en da's weer niet zo milieuvriendelijk.

Geplaatst: za 22 okt, 2011 20:48
door André Post
Doe dan toch maar RX.

Geplaatst: zo 23 okt, 2011 12:31
door CitroënAZAM
Lees dit maar, het betreft deze motorolie: http://www.mobil.com/Benelux-Dutch/LCW/ ... _15W40.pdf

Geplaatst: zo 23 okt, 2011 14:13
door backfire
Wat wil je dat we lezen? Over zuurvorming, want ook deze heeft dit, alleen de reclame opmerking is dat het minder is. Elke olie heeft er last van.

Geplaatst: zo 23 okt, 2011 15:00
door Yannick
Ik vind olie handig op makkelijk bereikbare plaatsen die je af en toe ook weer proper wil maken. Al is vet daarvoor beter. Maar olie haal je nooit meer uit je chassis en ik kan me voorstellen dat de samenstelling van die olie op lange termijn wel verandert zoals hier wordt aangegeven.

Er bestaan speciale producten die helemaal niet zoveel geld kosten: gebruik ze dan ook.

Sparen voor een nieuw chassis is niet nodig. Dit chassis nu écht goed behandelen is levenslang rijden.

Geplaatst: zo 23 okt, 2011 15:55
door CitroënAZAM
Yannick schreef:Ik vind olie handig op makkelijk bereikbare plaatsen die je af en toe ook weer proper wil maken. Al is vet daarvoor beter. Maar olie haal je nooit meer uit je chassis en ik kan me voorstellen dat de samenstelling van die olie op lange termijn wel verandert zoals hier wordt aangegeven.

Er bestaan speciale producten die helemaal niet zoveel geld kosten: gebruik ze dan ook.

Sparen voor een nieuw chassis is niet nodig. Dit chassis nu écht goed behandelen is levenslang rijden.
Yannick het gebruik van olie gebeurde vroeger zovaak in mijn familie, en zonder negatieve gevolgen. en inderdaad sparen voor een chassis, hoe kom je erbij. Deze chassis gaan langer mee dan van die nieuwere types.
ik laat voor de zekerheid het chassis nog 2 weken drogen. daarna er op spuiten en dan zal de olie gewoon een laagje worden op het klei.