Vraagje over aanmelding EEEC

Heb je een website, ben je op zoek naar een eendewebsite, post het hier.
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 6 jun, 2012 15:26

Vergis je niet, de 2cv Club NL is echt een totaal ander type club als de EEEC, met een totaal ander type mensen. Op zich niet erg natuurlijk, maar je moet er wel bewust van zijn, zodat je je daar op in kunt stellen
.

Daar heb je zeker een punt. Echt een wereld van verschil. Alhoewel het niet erg zou zijn die twee werelden eens bij elkaar te brengen.
Het type mensen dat bij de EEEC lid is denk ik ook een van de redenen dat de club aan het vergrijzen is. Of je hebt er wat mee of totaal niet.

Het tegengaan van de vergrijzing staat ook op de agenda van de EEEC dus wie weet daar tevens het samenvoegen van beide clubs onder de aandacht brengen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 6 jun, 2012 16:02

Ik ken EEEC alleen van Citromobile. Dat was best gezellig. In mijn beleving veel mensen die op de achterbank van de eend zijn groot geworden en uit nostalgie na hun pensioeniering zo'n oude eend van vroeger perfect restaureren en rijden. Bij de 2CV club (en zeker dit forum) zitten wat meer de alto's volgens mij.

Ach ja, ikzelf ben een soort snoekrijder die verdwaald is in een eend. :D

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 6 jun, 2012 16:26

Bijna elke club incluis 2cv.nl heeft "leden" van divers pluimage waarvan de meeste open staan voor elkaars wagen. Mooi, lelijk, plastic, staal, oud, jong, verknutseld of super origineel. Die openminded heerst er niet bij de, excusez moi, omhooggevallen eeec. Maar goed, ieder z'n ding. Ik ben iig blij dat er geen plannen zijn om de eeec samen te laten gaan met het ei of de dvn (hoewel dat laatste nou wel weer leuk geweest zou zijn, vooral op meetings rond een kampvuurtje met een biertje erbij)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 6 jun, 2012 18:08

Gerard2cv schreef:Wat een waanzin om gescheiden magazijn te hebben.Elke dealer heeft maar een magazijn en daar liggen de verschillende modellen toch ook door elkaar
En dan ook nog voor elk type en bouwjaar vijf verschillende onderdelen. Ik heb eens remsegmenten voor een Kadett nodig gehad. Men heeft mij 4 keer de verkeerde mee gegeven. Als ik bij een eenden boer kom heb ik dat probleem nooit. Zouden de magazijnen worden samengevoegd, dan zul je even het bouwjaar van je auto moeten vermelden bij een bestelling.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 6 jun, 2012 19:11

Twécévé schreef:Ik ken EEEC alleen van Citromobile. Dat was best gezellig. In mijn beleving veel mensen die op de achterbank van de eend zijn groot geworden en uit nostalgie na hun pensioeniering zo'n oude eend van vroeger perfect restaureren en rijden. Bij de 2CV club (en zeker dit forum) zitten wat meer de alto's volgens mij.

Ach ja, ikzelf ben een soort snoekrijder die verdwaald is in een eend. :D
En daar ga je al compleet mis :wink:
De leden van de 2cv Club vormen een dwarsdoorsnee van de bevolking, niks alto's :!:

Absoluut niet.
Echt niet!

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » wo 6 jun, 2012 19:14

Nog even een kleine geschiedenisles...
De EEEC is ooit in 1979 opgericht om ervoor te zorgen dat de rijders van de oude eenden aan onderdelen konden blijven komen. Dealers begonnen rond die tijd massaal hun "dead stock" weg te gooien. En het was dus hoog tijd om die onderdelen te redden. Ook de Fransen hadden (nog lang) geen belangstelling voor die oude zooi.
Echter een "gewone" uitlaat, of koolborsteltjes voor de toen jongste 18/21 pk'tkjes van 8-9 jaar oud begon al lastig te worden. Laat staan dat je iets voor je Azam6, of AU nodig had...

Dankzij de (zeer grote, en vaak jarenlange)inzet van een aantal leden hebben de Nederlanders nu een van de best gesorteerde magazijnen ter wereld op het gebied van de "oude" eend. Iets om best wel trots op te zijn. 8)

En ja die naam "enig echte" daar kunnen we het nog lang over hebben... :? :lol:
------------------------------
Traction 11 BL 1950

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » wo 6 jun, 2012 19:22

Sterker nog, mensen van over de hele wereld worden lid van het EEEC juist omdat ze (bijna) alles hebben. Voor het pré-2cv4/6 tijdperk dan.
tweeceevees zijn leuk!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 6 jun, 2012 19:56

marcopr schreef:Sterker nog, mensen van over de hele wereld worden lid van het EEEC juist omdat ze (bijna) alles hebben. Voor het pré-2cv4/6 tijdperk dan.
Alles behalve respect voor andere atypes of 2cv's van na 70 ;)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 6 jun, 2012 22:40

marcopr schreef:Sterker nog, mensen van over de hele wereld worden lid van het EEEC juist omdat ze (bijna) alles hebben. Voor het pré-2cv4/6 tijdperk dan.
Cool!

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 6 jun, 2012 23:49

En dus is duidelijk dat we het hier over twee totaal verschillende clubs en totaal verschillende magazijnen hebben. :lol:

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 7 jun, 2012 09:06

Nou, als lid van de 2cv Club weten ze nu hoe ik er over denk; ik vind het helemaal prima, leuk! Voor de cultuurverschillen ben ik niet zo bang, er zit al van alles dus dat kan er ook prima bij. Zelf heb ik ook niks met gepimpte 2cv's. Hoe origineler hoe beter (zegt hij met ronde lampen op zn 87-er).
Praktisch zal het echter nog heel wat voeten in de aarde hebben en kan het een meerjaren traject worden. Dat het verzoek vanuit de EEEC komt is iig een positief begin.

De naam 2CV club vind ik overigens ook nooit zo denderend vanwege Club en Special. Maar ja, 2CV genootschap, dat is pas arrogant! :D

Maar euh, David, als je toch 4 eenden hebt is het wel net zo leuk als er een ribbeleend tussen zit, toch?
Laatst gewijzigd door Twécévé op do 7 jun, 2012 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » do 7 jun, 2012 09:11

EEEC&S :lol:

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 7 jun, 2012 09:12

Ja, of KWEK

K: ?
W: ?
E: eenden
K: klub

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 7 jun, 2012 14:57

Twécévé schreef: Maar euh, David, als je toch 4 eenden hebt is het wel net zo leuk als er een ribbeleend tussen zit, toch?
Nou nee, eigenlijk niet.
Ik ben van 65 en de eerste 2cv bij ons thuis was een 10 jaar oude Azam.
Dus ik heb zelf de ribbelkappen nooit meegemaakt. Ik ben groot geworden in een 2cv van na 70.
Ik heb zelf wel 18 pktjes gehad en ben ook lid geweest van de EEEC en het EI.
Maar ik ben van de ritten, het geklets, de gezelligheid etc
Daar is voor mij een club voor bedoeld. De EEEC staat daar volgens mij anders in, althans zo voelt het voor mij.

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » do 7 jun, 2012 16:37

Ik ben zelf (nog) donateur van de EEEC en ik bezoek af en toe een evenement van hun, en ik heb de indruk dat de mensen die "negatief" denken over deze club, nog nooit bij de club of een evenement geweest zijn :? .
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie