Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 20:33
door RobM
goed plan; het is echt niet moeilijk.
En verzinken, zo, zo...... jij gaat wel voor echte duurzaamheid.


Gr Rob

koetswerk

Geplaatst: do 1 dec, 2011 09:04
door kipje
Klopt duurzaamheid is wel de oplossing.

Ik ben gisteren bij een eendenboer geweest, daar stonden koetswerken die verzonken waren met nieuwe plaatdelen erin.
Koetswerk kost daar 5500 euro, maar ben er van geschrokken hoe deze gelast waren, echt heel slecht.

De middelen om zelf te gaan verzinken kan ik wel regelen, daarbij heb ik geen zin om over 5 jaar weer te moeten gaan lassen.

Maar je zult het hier wel allemaal zien en lezen.

Groet Rudi
[edit NP, naam verwijderd. zie forumregels]

Geplaatst: do 1 dec, 2011 10:18
door André Post
Houdt er wel rekening mee dat je niet zo maar bij een verzinkerij kan binnen stappen met je koets.
Het plaatwerk is vreselijk dun.
Bij ..... zijn ze al jaren aan het experimenteren voor het beste procedé.
Zal je het verzinken via hun kontakten moeten doen.

[edit NP, naam eendenboer verwijderd, zie forumregels]

verzinken

Geplaatst: do 1 dec, 2011 14:32
door kipje
André Post schreef:Houdt er wel rekening mee dat je niet zo maar bij een verzinkerij kan binnen stappen met je koets.
Het plaatwerk is vreselijk dun.
Bij de ........ zijn ze al jaren aan het experimenteren voor het beste procedé.
Zal je het verzinken via hun kontakten moeten doen.
Hallo Andre

Ik ben op de hoogte van het verzinken, mijn vader heeft een metaal bedrijf gehad, en die heeft zijn conectie's hier wel in.
Ik kijk wel raar op dat jij verteld dat........ al jaren aan het testen zijn voor het juiste procede, hiermee vertel jij dus dat zei het juiste procede nog niet hebben ?

Groet Rudi

Geplaatst: do 1 dec, 2011 15:22
door André Post
Ze leveren al jaren die verzinkte koetsen.
En toegegeven, het laswerk ziet er vaak vreselijk uit.
Waarschijnlijk met de gedachte dat het vanwege het verzinken weinig uitmaakt en dus snel even gelast word.
Maar vergis je niet in het effect van 400 - 500 graden zink op het dunne blik van een eend.
Nog steeds is elk stuk vlakke plaat gebobbeld.
Maar, het is jouw carosserie, probeer het zou ik zeggen.

Geplaatst: vr 16 dec, 2011 17:14
door siemen
ik zou je eigen koets gewoon (laten) restaureren en dan goed bekijken wat je echt wil.
Je hebt tegenwoordig heel mooi en erg goed plaatwerk!!!

VERZINKTE KOETSEN EN LASWERK

Geplaatst: vr 16 dec, 2011 18:00
door wusten-fuchs
Verwijderd ivm de geldende forumregels
J-C Team 2cv.nl

Geplaatst: vr 16 dec, 2011 18:52
door siemen
als je lassen kan zien is geen probleem natuurlijk met verzinken! en meen golfje ook niet, vind het altijd maar bijzonder goed gaan! had verwacht dat de koets wel meer zou gaan vervormen!

voor iemand die geen onderhoud wil plegen aan zijn 2cv dan is het best goede oplossing!

Ik hou de mijne maar mooi zo, rijd al bijna 50 jaar haha

Re: VERZINKTE KOETSEN EN LASWERK

Geplaatst: za 17 dec, 2011 07:15
door kipje
Verwijderd ivm de geldende forumregels
J-C team 2cv.nl

Geplaatst: za 17 dec, 2011 10:42
door David
Beste moderator, Tekst.

Verwijderd ivm de geldende forumregels
J-C team 2cv.nl

Bedankt voor de opmerkzaamheid.

Geplaatst: di 21 feb, 2012 16:33
door Charly
Wat zie ik nu, ik dacht dat je de 2cv op wilde knappen?

http://link.marktplaats.nl/533252246

eend

Geplaatst: di 21 feb, 2012 16:38
door kipje
Charly schreef:Wat zie ik nu, ik dacht dat je de 2cv op wilde knappen?

http://link.marktplaats.nl/533252246
Klopt heb je gelijk aan, maar ik heb een ander gekocht i.v.m. te weinig tijd.

Maar goed opgemerkt.

Groet Rudi

buisness as usual

Geplaatst: wo 14 mar, 2012 17:17
door wusten-fuchs
:o :o dat was ook het enige verstandige om te doen bij dat ,,ding,,

beter was nog geweest ,m helemaal niet aanschaffen hopelijk wat van geleerd ??

:roll: :roll: