Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 27 jun, 2004 15:57
door Gerard2cv
Als de achtersre stand te weinig is,kan je het middelste pennetje eruit halan en verder
naar achter.Dan moet je wel kijken of de zijgeleiders nog goed erin zitten,desnoods
naar achter verplaatsen door er een gat bij te boren en met bout en moer vastzetten.

Geplaatst: zo 27 jun, 2004 17:27
door Punky
Maar Gerard, het kan dus geen kwaad als de hoogte "verkeerd" staat dan volgens de boekjes.

Ik heb er namelijk nog nooit problemen mee gehad, maar kan dit kwaad op de lange termijn?

Geplaatst: zo 27 jun, 2004 17:58
door Gast
Punky schreef:Maar Gerard, het kan dus geen kwaad als de hoogte "verkeerd" staat dan volgens de boekjes.

Ik heb er namelijk nog nooit problemen mee gehad, maar kan dit kwaad op de lange termijn?
vogens mij is het zo dat als hij te laag staat dat vooral je fusseepennen sneller gaan slijten. kijk naar die kitcars. die moeten vaker fussees vervangen omdat de hoek anders is.

Job

Geplaatst: ma 28 jun, 2004 11:46
door Gerard2cv
Ja,zoals hier boven al werd gezet,zijn de wielstanden dan niet goed,dus neem even de
moeite en zet hem op hoogte.Je heb er zelf lol van.Hij stuurt beter,de wegligging is beter
Succes.

Geplaatst: ma 28 jun, 2004 13:16
door Lelijke Eend
Ik heb mijn bank 2 'tandjes' verder naar achter kunnen zetten, ik kan aan de passagierszijde nu bijna met gestrekte benen zitten. Zij is korter dan mij dus ik neem aan dat dit voldoende moet zijn. Ik heb echter wel een pennetje uit mijn bank moeten halen om de bank verder naar achter te kunnen schuiven en dat krijg ik er nu niet meer in ? Is dat erg ?

En die verzwaring van de Eend ? Is dat een optie ?

Geplaatst: ma 28 jun, 2004 17:02
door Gerard2cv
Dat pennetje kan er weer in als de bank dat stukje naar voor gezet wordt.Maar hebben
nu de zijgeleiders nog draagvlak genoeg of kan de bank haast achterover klappen.

Geplaatst: ma 28 jun, 2004 18:56
door Lelijke Eend
Daar zal ik even naar kijken Gerard. Ik vrees zelf dat de bank op die manier teveel heen en weer kan (de linkerkant naar voren en de rechterkant naar achteren) waardoor de bank + rails op den duur kunnen beschadigen. Ik ga proberen om dit (tijdelijk) vast te zetten.

Dat pennetje kan er inderdaad weer terug in als ik de bank ook weer naar voren zet (in zijn normale stand) maar dan heb ik niet meer dat beetje extra ruimte.

Geplaatst: za 3 jul, 2004 18:42
door Hanzzl69
Idee: je laat haar op de achterbank zitten en draait de passagiersstoel zo dat de rugleuning bij de voorruit zit. Kan ze haar been strekken en toch lekker zacht zitten.

Geplaatst: za 3 jul, 2004 20:33
door Lelijke Eend
Dat gaat niet lukken aangezien ik een bank heb.

Mocht ik ooit voor stoelen gaan, dan houd ik dit idee in gedachten !

Geplaatst: ma 5 jul, 2004 08:18
door Gerard2cv
Om jouw probleem op te lossen zet je alleen de rechtergeleider in de achterste stand,
dus even los maken en zo naar achter dat het ene gat weer gebruikt kan worden en
voor die andere een gat door allebei de platen en daar een lange bout met 2 moeren op.
Dan heb je totaal genoeg steun.Desnoods zet je bij je eigen een kussen in je rug.

Geplaatst: wo 21 jul, 2004 12:03
door Lelijke Eend
Alle tips en adviezen ten spijt, maar voor haar is mijn Eend een martelwerktuig. Juist door die comfortabele vering krijgt zij last, het hele zaakje deint teveel door (en nee, mijn schokdempers zijn niet versleten). Ik heb het sterke vermoeden dat het niet mogelijk is om een Eend (veel) stugger te laten veren, dus er moet een andere oplossing gezocht worden. Of zou ik de wonderolie in mijn veerpotten kunnen vervangen door beton ? :wink: