Geplaatst: do 1 dec, 2011 22:04
Hoe dan ook zorg dat het spul goed gezekerd is.
Hang er anders een zwevende zekering tussen.
Succes
Greetz David
Hang er anders een zwevende zekering tussen.
Succes
Greetz David

2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
https://forum.2cv.nl/
David schreef:Hoe dan ook zorg dat het spul goed gezekerd is.
Hang er anders een zwevende zekering tussen.
Succes
Greetz David
achtpeter schreef:Bij mijn weten trekt die achterruitverwarming een vermogen van 75 Watt, dus dan gaat er bij 12 Volt ruim 6 Ampère stroom doorheen. Daarvoor volstaat de doodgewone stroomdraad die je op een klosje bij willekeurig welke autoshop kunt kopen.
Nou den moet je daar maar eens gauw een fotootje van plaatsen!!schroef schreef:Ik heb ook een relais gemonteerd en ook nog eens over contact geschakeld, zo kun je 'm nooit vergeten. Een paneel heb ik gemaakt van een behuizing van een oude Club/ Charleston teller
Het gaat dus niet om wat die nieuwe schakelaar kan hebben, maar om de plek waar je hem aan de bestaande bedrading hangt. Je wilt hem ofwel achter je contact, ofwel achter je lichtschakelaar. Daar wil je dus niet die extra 6 amp doorheen sturen. Je haalt daarom het stuurstroompje dat je voor het relais nodig hebt, van een geschakelde plus. En achter het relais laat je accessoires zoals de achterruitverwarming en de mistlamp meespelen, compleet met schakelaars en waarschuwingslampjesWillem2 schreef:achtpeter schreef:Bij mijn weten trekt die achterruitverwarming een vermogen van 75 Watt, dus dan gaat er bij 12 Volt ruim 6 Ampère stroom doorheen. Daarvoor volstaat de doodgewone stroomdraad die je op een klosje bij willekeurig welke autoshop kunt kopen.
Waarom dan een relais? De schakelaar die ik nu heb kan 16 ampere hebben.
Hoezo werkt de helft maar.....Willem2 schreef:Heb het inmiddels aangesloten, was effe pielen, maar het werkt prima.
Alleen jammer dat de helft het maar doet....
Bedankt voor de hulp!