Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 1 dec, 2011 22:04
door David
Hoe dan ook zorg dat het spul goed gezekerd is.

Hang er anders een zwevende zekering tussen.


Succes

Greetz David :P

Geplaatst: do 1 dec, 2011 22:09
door Charlie
David schreef:Hoe dan ook zorg dat het spul goed gezekerd is.

Hang er anders een zwevende zekering tussen.


Succes

Greetz David :P

idd was ik vergeten te zeggen/ schrijven... sorry

Geplaatst: do 1 dec, 2011 22:17
door Willem2
Ik heb nog extra ruimte in het zekeringen kastje. Ik heb een nieuwe geplaatst met steekzekeringen, wel zo handig!

Geplaatst: do 1 dec, 2011 23:30
door David
Netjessss!

Greetz

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 07:37
door Willem2
achtpeter schreef:Bij mijn weten trekt die achterruitverwarming een vermogen van 75 Watt, dus dan gaat er bij 12 Volt ruim 6 Ampère stroom doorheen. Daarvoor volstaat de doodgewone stroomdraad die je op een klosje bij willekeurig welke autoshop kunt kopen.


Waarom dan een relais? De schakelaar die ik nu heb kan 16 ampere hebben.

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 07:51
door Charlie
Omdat je anders erg veel stroom via je (licht)schakelaar trekt......
wordt ie erg warm met smelten op hoogtepunt...

relais achterruitverwarming

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 11:08
door schroef
Ik heb ook een relais gemonteerd en ook nog eens over contact geschakeld, zo kun je 'm nooit vergeten. Een paneel heb ik gemaakt van een behuizing van een oude Club/ Charleston teller

Re: relais achterruitverwarming

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 12:37
door David
schroef schreef:Ik heb ook een relais gemonteerd en ook nog eens over contact geschakeld, zo kun je 'm nooit vergeten. Een paneel heb ik gemaakt van een behuizing van een oude Club/ Charleston teller
Nou den moet je daar maar eens gauw een fotootje van plaatsen!!


Greetz David :P

relais achterruitverwarming

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 13:12
door schroef
geen idee hoe ik een foto moet plaatsen, maar hier staat ie en dan moet je zelf maar knippen en plakken....
[img]http://www.flickr .com/photos/tuuur/6397143857/i n/photostream[/img]

Geplaatst: za 3 dec, 2011 13:59
door achtpeter
Willem2 schreef:
achtpeter schreef:Bij mijn weten trekt die achterruitverwarming een vermogen van 75 Watt, dus dan gaat er bij 12 Volt ruim 6 Ampère stroom doorheen. Daarvoor volstaat de doodgewone stroomdraad die je op een klosje bij willekeurig welke autoshop kunt kopen.


Waarom dan een relais? De schakelaar die ik nu heb kan 16 ampere hebben.
Het gaat dus niet om wat die nieuwe schakelaar kan hebben, maar om de plek waar je hem aan de bestaande bedrading hangt. Je wilt hem ofwel achter je contact, ofwel achter je lichtschakelaar. Daar wil je dus niet die extra 6 amp doorheen sturen. Je haalt daarom het stuurstroompje dat je voor het relais nodig hebt, van een geschakelde plus. En achter het relais laat je accessoires zoals de achterruitverwarming en de mistlamp meespelen, compleet met schakelaars en waarschuwingslampjes

Geplaatst: za 3 dec, 2011 17:45
door Willem2
Helder!

Geplaatst: di 13 dec, 2011 14:14
door Willem2
Heb het inmiddels aangesloten, was effe pielen, maar het werkt prima.

Alleen jammer dat de helft het maar doet....

Bedankt voor de hulp!

Geplaatst: di 13 dec, 2011 15:17
door David
Willem2 schreef:Heb het inmiddels aangesloten, was effe pielen, maar het werkt prima.

Alleen jammer dat de helft het maar doet....

Bedankt voor de hulp!
Hoezo werkt de helft maar.....

Je kunt ook een achteruitvewarming herstellen!

Google maar eens.

Greetz David :P

Geplaatst: di 13 dec, 2011 16:32
door David