Koeling bobine

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 19 dec, 2011 18:56

En lost dat het probleem op?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

bobines

Bericht door Le Patron » di 20 dec, 2011 09:20

Het is in elk geval duidelijk dat als een bobine al problemen geeft onder het rijden dat die vervangen moet worden, als het daar aan ligt natuurlijk.

Met dubbele bobine zou de ontsteking theoretisch makkelijker moeten gaan omdat dan de polariteit van beide bougies gunstiger is.

Fabrikanten van de elektronische zeggen echter dat de vonk sterk genoeg is voor een type bobine als die van de 2cv.

De bobines worden veel minder warm bij elektronisch ontsteking, tenzij je een ouderwetse elektronische hebt waarbij de contacthoek niet juist is.

De motorfiets bobine kan gewoon veel meer warmte verdragen voordat die moeilijk gaat doen, ook wij hebben die ervaring.

Maar vergeet niet dat de contactpennetjes goed moeten zijn en je bougiekabels.

Als je de ervaringen allemaal naast elkaar legt zou je voor de "dure" motorfiets bobine moeten gaan.

Afbeelding
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » wo 21 dec, 2011 20:41

backfire schreef:
Is geen probleem, op zoek gaan naar bobines voor 2 cilinder motorfiets met contactpunten. Gebruikt goed te vinden voor ongeveer 20 euro per stuk.
Wat voor motorfietsen zijn dat? Mijn bobine heeft ook af en toe kuren, dus ik moest maar eens op zoek naar een alternatief.

Het wordt onder de motorkap namelijk lekker warm, zo met het winterkapje ervoor. Op de snelweg geen probleem, maar als ik een tijdje rustiger rijdt, met af en toe een stoplicht, gaat ie moeilijk doen.
Eend voor allen, allen voor eend..

Plaats reactie