Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 2 jul, 2004 11:55
door Teun
san schreef:Nog een vraagje (ik wil gewoon totaal goed ingelicht zijn!!!) maarre op welke wijze hebben jullie je eendje verzekerd? Wij zaten eraan te denken om haar alleen WA te verzekeren, is dat verstandig?

Gr San.
een casco dekking kost 2 procent van het getaxeerde bedrag..
als je onverhoopt je eend kwijt bent moet je wel geld hebben voor een niewe auto..anders gewoon taxeren en casco verzekeren..

Geplaatst: vr 2 jul, 2004 17:28
door Pieter
Wegenbelasting is 28 euro per kwartaal (zuid-holland).

Verzekeren kan erg goedkoop zijn als het de tweede auto is, en de bestuurder boven de 24 is. Dan kan het al vanaf 40 euro/jaar. Ik betaal voor mijn eend 330 euro, dat is 80 voor de WA, 187,59 voor het gedeelte all-risk, en dan twee keer 30 of zo voor ongevallen inzittenden en rechtsbijstand. Rekening voor mijn aca heb ik nog niet binnengekregen, die zal veel goedkoper zijn. Ik heb mijn verzekeringen bij citroklassiek.

Voor een all-risk verzekering moet je een taxatie uit laten voeren, deze kost 80-100 euro, afhankelijk van de taxateur. Vantevoren even goed navragen bij de verzekeraar welke taxateurs ze accepteren!!

Het spuiten van mijn eend koste 1850 euro, dan lag ze helemaal uit elkaar (niets afgeplakt dus) en was een deel van het voorbewerken al gedaan. En dan ook nog eens zwart laten doen. Spuiten is enorm duur.

Geplaatst: vr 2 jul, 2004 18:54
door Job
san schreef:Nog een vraagje... wat is de gemiddelde prijs van spuiten en hoeveel wegenbelasting enz. betaal je voor je eendje... ik heb het wel uitgezocht, maar ff goed checken kan geen kwaad.
Een wasbordje is idd al van mijn lijstje geschrapt, zolang ze maar rood is :D
spuiten kost als je een gestripte eend levert en verder niets doet iets van 1600 euro als je dit wit laat doen.

Geplaatst: zo 4 jul, 2004 14:09
door san
Is het echt hoogst noodzakelijk om haar te laten taxeren en all risk te laten verzekeren?

Geplaatst: zo 4 jul, 2004 17:39
door Michiel van G.
mijn dyane van 1971 is enkel wa verzekerd + een inzittendenverzekering. verder niet.

Geplaatst: zo 4 jul, 2004 20:35
door Duintje
san schreef:Is het echt hoogst noodzakelijk om haar te laten taxeren en all risk te laten verzekeren?
Ligt een beetje aan de staat van je eend. Een eend in goede conditie kost zomaar 3000 euro ofzo.

Als je die niet getaxeerd hebt en je rijdt hem total-loss dan krijg je als je pech hebt gewoon de dagwaarde, dus vrijwel niets.

Als je hem heb laten taxeren en je hebt hem goed verzekerd, dan krijg je wel het juiste bedrag om weer wat leuks voor terug te kopen.

Dus even voor jezelf op een rijtje zetten hoe goed hij is en of je het de moeite waard vind om daar wat meer voor te betalen aan premies.

Marcel

Geplaatst: zo 4 jul, 2004 23:07
door revi
Michiel van Ginkel schreef:mijn dyane van 1971 is enkel wa verzekerd + een inzittendenverzekering. verder niet.
Toch maar eens laten taxeren, mijn zwarte kwam al op de 3000, en is dus goed verzekerd!

Geplaatst: wo 7 jul, 2004 15:48
door san
:lol: vrijdagmiddag wordt ik de trotse eigenaresse van een rode 2cv uit 1985 eindelijk, en gewoon in Nederland en ik redelijk goede staat voor 1300,- Of is dat teveel, neej toch hoop ik!!!

Eendelijk!!!

Groetjes Sandra!!!

Geplaatst: wo 7 jul, 2004 15:53
door Frank Munneke
hoi

gefeliciteerd klinkt als een redelijk bedrag maar alles hangt af van de staat van het chassis en in mindere mate de koets.

groet Frank

Geplaatst: wo 7 jul, 2004 15:54
door Bjorn
teveel of te weinig hangt helemaal af van de staat..
Waar heb je 'm gezien?

heb je een eendkenner goed laten kijken??
Mooie eenden zijn niet altijd goeie eenden!
Kheb weleens eenden gezien die er als nieuw uitzagen, maar waarbij je bij het zien van de onderkant de tranen in de ogen sprongen...

Geplaatst: wo 7 jul, 2004 16:07
door BlueDuck
Bjorn schreef:teveel of te weinig hangt helemaal af van de staat..
Waar heb je 'm gezien?

heb je een eendkenner goed laten kijken??
Mooie eenden zijn niet altijd goeie eenden!
Kheb weleens eenden gezien die er als nieuw uitzagen, maar waarbij je bij het zien van de onderkant de tranen in de ogen sprongen...
Die van mij bijvoorbeeld.... :cry: Ok je hebt m dan nooit gezien, maar ik beloof je dat de tranen je in de ogen schieten bij t aanzicht van t chassis. En nu de ramen van de koets er ook uitliggen, kan ik je garanderen dat je daar ook echt niet vrolijker van wordt :?

Geplaatst: wo 7 jul, 2004 17:58
door Hanzzl69
Ramen uit je eend? Gesprongen door een geknakt chassis, er uit geroest, of ben je weer lekker aan het knutselen (foutje, je bent waarschijnlijk nog steeds aan het knutselen :) )

Geplaatst: wo 7 jul, 2004 18:28
door Gast
Hanzzl schreef:Ramen uit je eend? Gesprongen door een geknakt chassis, er uit geroest, of ben je weer lekker aan het knutselen (foutje, je bent waarschijnlijk nog steeds aan het knutselen :) )
we houden het ff op het laatste :lol: :lol:

Geplaatst: do 8 jul, 2004 03:42
door BlueDuck
Denk dat bovenstaande gast Stieno was.. We zijn aan t knutselen idd. Voorruit werkte niet mee.... Is door een vorige eigenaar erin gekit. Fotoos komen binnenkort op www.lobuma.tk De charleston van Stieno is inmiddels wel zo goed als klaar. We zijn er mee bij de rdw geweest om m in te laten voeren, maar de papierwinkel was nog niet op orde :? Hij is wel gekeurd. Enige afkeurpunt was remverschil op de voorwielen wat te groot is. Hetgeen wel raar is, want bij de garage waar ie voorgekeurd is was het remverschil acceptabel. Ook op de handrem is dit remverschil aanwezig. In t minst erge geval ff schijf goed schoonmaken, in t ergste geval remklauw reviseren. Gaat wel lukken dus voor de herkeuring. Papierwinkel eerst maar es op orde brengen.... maar ik raak hier offtopic geloof ik.

Geplaatst: do 15 jul, 2004 12:08
door san
hallo,

we zijn druk bezig ons eendje op te knappen en je komt nogal wat tegen (roest :cry: )... maar het blijft leuk ben nu ongeveer 5 dagen aan 1 stuk aan het knutselen aan de auto en kan niet wachten op de dag dat ie weer rijdt maar dat duurt nog wel een paar dagen. Maar heeft iemand een tip voor me, onze uitlaat (bochtige stuk) zitten gaten in, nieuwe bocht gekocht maar de oude wil niet van zijn plek nu hebben we de hele uitlaat al los met kruipolie enz bewerkt maar nog niet (weer die :evil: roest...) heeft iemand tips????

Gr, Sandra.