waar zijn ze gebleven?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Ach ja, je ziet er zoveel nauwelijks meer, maar dat schijnt er bij te horen, Peu 405, 309, ZX'en, Volvo's 440 audi 80, etc etc.
Als de onderhoudsbeurten duurder zijn dan de dagwaarde, krijgt de auto een schop mee, dat is nou de consumptiemaatschappij
Terwijl die auto na een reparatie of beurt nog prima te gebruiken is, maar men koopt liever wat nieuws. Slecht voor het milieu maar goed voor de economie
Als de onderhoudsbeurten duurder zijn dan de dagwaarde, krijgt de auto een schop mee, dat is nou de consumptiemaatschappij
Terwijl die auto na een reparatie of beurt nog prima te gebruiken is, maar men koopt liever wat nieuws. Slecht voor het milieu maar goed voor de economie
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
okee ff tellen dan
hier in de straat
1 peugeot 205 wit en lelijk
1 citröen zx
tot 2 maand terug 1 c kadett
1 peugeot 309
in het dorp+/-1000 inwoners
3 205s
2 zx
2kadett 1c 1d
4 tatra's
1cj5
2HY'
2 2cv'
4 golf 2
1 jetta
1 azu
1 samurai
1 ford taunus
en er schijnt nog een diane bij het bouw bedrijf te staan onder het zaagsel
ps eigen auto's meegeteld
ze zijn er nog wel maar je moet wel even zoeken
hier in de straat
1 peugeot 205 wit en lelijk
1 citröen zx
tot 2 maand terug 1 c kadett
1 peugeot 309
in het dorp+/-1000 inwoners
3 205s
2 zx
2kadett 1c 1d
4 tatra's
1cj5
2HY'
2 2cv'
4 golf 2
1 jetta
1 azu
1 samurai
1 ford taunus
en er schijnt nog een diane bij het bouw bedrijf te staan onder het zaagsel
ps eigen auto's meegeteld
ze zijn er nog wel maar je moet wel even zoeken
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Een jaar of 15 geleden was ik op zoek naar een Golf of Kadett van een jaar of 3 oud. Bij de plaatselijke Volkswagen dealer binnen gelopen maar die had er geen. "Hier komen mensen die een nieuwe A6 willen kopen dan kan ik er geen gebruikte Golf naast zetten" zij de verkoper op een toon alsof hij de koningin zelf was. Voor oude troep had hij en ander filiaal op het industrie terrein. Ik dus daar naar toe, en ja die had Golfjes staan. Jong gebruikt heten die. De oudste was 1.5 jaar oud. Ik zocht een iets oudere, maar die werden aan een handelaar verkocht. Ik dus naar de handelaar. Die had alleen grote auto's staan. Golfjes en Kadetten verkocht hij direct door aan het Oostblok dat leverde een vaste prijs op en geen gezeur over garantie. Daar zijn de oude auto's dus gebleven.
(de Volkswagen dealer is inmiddels failliet )
nou ben nu 3 jaar achtereen in Polen geweest maar daar vind je ook niet veel van dat spul daar zijn het echt de duurdere bakken.Boudewijn schreef:Een jaar of 15 geleden was ik op zoek naar een Golf of Kadett van een jaar of 3 oud. Bij de plaatselijke Volkswagen dealer binnen gelopen maar die had er geen. "Hier komen mensen die een nieuwe A6 willen kopen dan kan ik er geen gebruikte Golf naast zetten" zij de verkoper op een toon alsof hij de koningin zelf was. Voor oude troep had hij en ander filiaal op het industrie terrein. Ik dus daar naar toe, en ja die had Golfjes staan. Jong gebruikt heten die. De oudste was 1.5 jaar oud. Ik zocht een iets oudere, maar die werden aan een handelaar verkocht. Ik dus naar de handelaar. Die had alleen grote auto's staan. Golfjes en Kadetten verkocht hij direct door aan het Oostblok dat leverde een vaste prijs op en geen gezeur over garantie. Daar zijn de oude auto's dus gebleven.
was echt een shock om dat te ontdekken de handel gaat er blijkbaar goed.
2 cv 6 '85
peugot 106
peugot 106
-
- Veelvuldig poster
- Jeroen-citroen
- Moderator
Kadett is gewoon een zwaar ondergewaardeerde auto met een verkeerd stigma. Niemand zal toegeven dat het best prima reed en niet duur in onderhoud was. Ik heb een C en een E gereden en dat waren prima wagens en ook nog eens betrouwbaar, kom daar nu maar eens om. Tuurlijk wilden ze wel roesten maar ja welke auto deed dat niet in die tijd. de eend rotte nog harder weg dan een willekeurige kadett. Waarom je dan wel golfjes ziet........moet je even naar de kentekens kijken het gros is ingevoerd. Altijd hetzelfde afkrakende gezeik over opel maar voor het gemak wordt wel vergeten dat opel vele jaren de gootste verkoopaantallen had van NL. Dat komt echt niet omdat ze zo slecht zijn. Hetzelfde voor jappanners altijd maar tegen aan schoppen. Ik kan jullie melden dat ik met mijn Alto uit '83 minder problemen heb dan met mijn eend en dat het ding altijd maar dan ook altijd rijdt en nog karakter heeft ook.
Ik zou nog steeds wel een kadett willen hebben hoor. Prima wagens die met een beetje liefde (wat ze vaak niet kregen) jaren perfect kan rijden.
Ik zou nog steeds wel een kadett willen hebben hoor. Prima wagens die met een beetje liefde (wat ze vaak niet kregen) jaren perfect kan rijden.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Eerlijk is eerlijk... heb door de jaren heen diverse kadettjes gehad zowel de d als e uitvoering stations hadgeback noem het maar op liep wel altijd klopt maar zat voor geen meter en altijd een lawaaibak gevonden.
ook de ascona.s astra.s records. corsa's even rumoerig. dus ik spreek uit ervaring
ook de ascona.s astra.s records. corsa's even rumoerig. dus ik spreek uit ervaring
2 cv 6 '85
peugot 106
peugot 106
haha ik heb een D en E kadett en twee corsa's gehad
de D 1.2 kreeg ik van mijn moeder en na een half jaar klieren met gas kocht ik de eend die ik nu nog rijd(dat was in 1993)
mijn eerste corsa mk 1 type 1 een 1liter met oud type blok was een beetje witte ouwe lulle bak maar bracht me overal zonder problemen incl 4 weken zweden
de kadett 1.6i sedan reed best snel en was zuinig maar wel een dweil
op de weg
de laatste opel een corsa 1.4 mk1 type 2 was een kart op de weg
strak in de bochten maar geen topsnelheid
ik heb de stoelen en koplampen nog, iemand interesse?
alle opels zijn weggegaan omdat ze verrot waren!!
allemaal hadden ze meer dan 3 ton op de teller
en allemaal liepen ze nog als een zonnetje
de D 1.2 kreeg ik van mijn moeder en na een half jaar klieren met gas kocht ik de eend die ik nu nog rijd(dat was in 1993)
mijn eerste corsa mk 1 type 1 een 1liter met oud type blok was een beetje witte ouwe lulle bak maar bracht me overal zonder problemen incl 4 weken zweden
de kadett 1.6i sedan reed best snel en was zuinig maar wel een dweil
op de weg
de laatste opel een corsa 1.4 mk1 type 2 was een kart op de weg
strak in de bochten maar geen topsnelheid
ik heb de stoelen en koplampen nog, iemand interesse?
alle opels zijn weggegaan omdat ze verrot waren!!
allemaal hadden ze meer dan 3 ton op de teller
en allemaal liepen ze nog als een zonnetje
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
hier een filmpje met daarop heul veul autootjes die we nu niet meer zien, en veel oude citroentjes, en nog leerzaam ook...
http://www.dumpert.nl/mediabase/1953031 ... paths.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/1953031 ... paths.html
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break