Pagina 2 van 2
Geplaatst: za 3 mar, 2012 11:00
door bob2027
ok ben vandaag weer aan het prutsen
snap er nu zelf ook niets meer van !!! dus het beste is gewoon overnieuw beginnen.
ok waar het dus om gaat is dat het contact slot daar het sleuteltje niet meer van uit wilt. en blijft dus op contact staan.
nu heb ik geen zin om een nieuw slot te kopen dus gaan we met een startknop werken.
wie o wie weet hoe je die moet aan sluiten en helpt mij uit de brand
gr bob
Geplaatst: za 3 mar, 2012 11:27
door Gerard2cv
Je heb 3 draden.1plus 2naar contact en 3 startmotor.
Het contact blijft aan.Dus jouw startknop krijgt een extra draad van 1 plus en draad 3 voor de startmotor
En uitzetten door draad 1 los te trekken.
Geplaatst: za 3 mar, 2012 12:23
door bob2027
ok top thnx voor je snelle reactie!
dus als ik het goed begrijp
door draad 1 los te trekken gaat hij uit komt daar dan de aan en uit schakelaar tussen?
en tussen draad 3 de startknop?
ja sorry elektrische ellende is niet mijn ding zoals je ziet
gr bob
Geplaatst: za 3 mar, 2012 15:55
door bob2027
Zo ff nieuw massa puntje gemaakt op t schutbord was helemaal verroest.
Van de week maar ff kijken hoe ik alles moet aansluiten
Gr bob
Geplaatst: di 3 apr, 2012 20:47
door bob2027
hallo,
de eend rijd nu al weer een tijdje vrolijk rond. zelfs naar gemert op en neer.
maar afgelopen week reed mijn pa savonds met de verlichting aan een paar kilometer, eindbestemming bereikt wil daarna de eend weer starten en je raad het al accu stront leeg!
iemand nog suggesties?
gr
Geplaatst: wo 4 apr, 2012 08:17
door Gerard2cv
Eerst de accu opladen.
Dan zal je moeten gaan meten (een Voltmeter tot 20V gelijkstroom)
Motor laten draaien en de accu meten tussen + en - (moet 13,6V zijn.)
Indien niet,Meten met contact aan,Het stekkertje op de dynamo moet 12V zijn.Als je het stekkertje los trekt moet je een vonkje zien (de koolborstels)
Geen vonkje,wel 12V dan zijn borstels versleten.
Geen spanning op het stekkertje,Kapotte regelaar.Of zekering.