Help, 2CV start niet meer :(

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 8 feb, 2012 16:31

bevriezing carburateur? ik neem aan dat je het hoesje voor de grille hebt?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 8 feb, 2012 23:23

en de carburateur zelf dan.....
geen vuil....

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » do 9 feb, 2012 00:47

Nee, de carburateur is proper, geen vuiltje
te bespeuren

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » ma 20 feb, 2012 16:04

Mijn excuses voor het late antwoord maar vorige week ben ik de hele week ernstig ziek geweest. Nu gaat het weer beter.

Ondertussen met de 2cv..
De garagist heeft enkele dingen gecontroleerd, ook de kleppen geregeld enz maar vond niets. Toen heeft hij gewoon een andere oude carburateur op mijn 2cv geplaatst en hij reed weer helemaal goed. Zelfs veel beter. Hij had veel meer macht dan vroeger en ik merkte echt het verschil. Hij had zijn power terug en reed weer schitterend, althans tot ... gisteren...
Gisteren ging ik naar mijn grootouders (roeselare) en heb dus de autosnelweg genomen. Mijn 2cv reed heel goed (ik reed 100) totdat ik een helling tegenkwam. Ik reed dus steeds 100 en plots daalde mijn snelheid naar 90, 80, 70... Ik ben gestopt op de pechstrook, motorkap open, zie niets abnormaals.. Motor bleef goed draaien.. Ik ga terug de weg op en hij accelereert weer goed. Enkele kilometers verder, weer een helling, weer hetzelfde probleem maar dan viel de motor werkelijk stil. Ik zet me maar aan de kant, controleer weer of er iets abnormaals te zien is onder de motorkap maar niets.. Nadien ben ik terug naar huis gereden langs de kleine weggetjes ( ik reed daar ongeveer 70/80) en bij die snelheden reed hij dus zeer goed en was het alsof hij nooit was stilgevallen.
Het probleem komt dus voor als ik een hoge snelheid haal (100) en als het bergop is.

Misschien een vuiltje in de benzinetank ofzo.. De garagist gaat er nog eens naar kijken ( omdat hij toch naar de technische controle moet) en zal mij op de hoogte houden of hij iets heeft gevonden wat de oorzaak kan zijn. :s

Ik laat jullie snel iets weten zodra ik meer weet :)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 20 feb, 2012 16:24

Levert je benizinepomp misschien niet genoeg benzine als de motor hard moet werken? Ontluchting tankdop??
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 20 feb, 2012 16:40

heb je een 2cv6 of een 2cv4? bij een 2cv4 kan het zijn dat tijdens het rijden je choke langzaam uitgetrokken wordt door het trillen van de motor, waardoor de motor langzaam verzuipt, dit verklaart het steeds langzamer rijden.

hadden wij ook, gewoon rijden niks aan de hand, snelweg op en net op snelheid begon de topsnelheid terug te lopen naar 70, 60 enzovoorts. levensgevaarlijk.

uiteindelijk toen we erachter gekomen waren wat het was, een veer gehaakt aan de chokeklep en aan de koplampbeugel, probleem opgelost.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 20 feb, 2012 20:08

Het is al gevraagd, maar ik kan het antwoord niet vinden; heb je je wintergrille er wel voor? Het klinkt me zoals AZL57 ook al opperde, een bevriezende carburateur!?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » zo 26 feb, 2012 09:48

mijn varb had ook kuren en het bleek het membraan te zijn wat achter het vierkantje aan de voorkant van de carb zit. (acceleratiepomp??))
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Plaats reactie