Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 16 feb, 2012 14:15
door brammie
Peter v G schreef:
brammie schreef:ik heb zelfs eens per ongeluk 15 liter diesel in de tank gegooid :oops:
starten ging minder maar als hij aansloeg reed hij weer super!
Klopt helemaal. :wink: Heb het ook eens gehad. :oops:
Moest er ook gelijk aan denken bij de eerste post van Ibiza.
gelukkig ben ik dus niet de enige!

de man van de pomp keek wel een beetje vreemd toen hij zag dat ik diesel getankt had en ik net deed of dat normaal was :roll:

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 06:55
door Kulio
Is diesel tanken de oplossing voor de dure benzineprijs??

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 07:39
door Peter v G
Klopt.

Je laat de auto vanzelf meer thuis staan.

vervroeging

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 10:55
door Le Patron
lordmaster1 schreef:
Punky schreef:Wel in het verleden vreemde verhalen over Shell V-Power en storingen gehoord.
Oh vertel? Ik gooi er altijd V-Power in, hij pingelt ook bij volgas in z'n 4 maar dat heeft naar mijn mening niks met V-power te maken, ben er nog steeds niet achter wat het is. Denk dat de vervroeging van de centrifugaalgewichten niet goed is...
V power is octaangetal 97 moet kunnen.

Als die daar nog mee pingelt staat die te vroeg.
Je kunt niet alleen de punten op 0.45 gaan zetten, dan komt die alleen maar vroeger te staan.

Meet ook een met een stroboscoop lamp of de vervroeging goed werkt.

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 11:40
door achtpeter
V-Power WAS 97 octaan. Dat was althans het verhaal bij de introductie. Als je tegenwoordig naar de pomp gaat, staat er V-Power 95. Er wordt wat aangerommeld met de toverbenzines, niet alleen door de marktleier

97

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 12:38
door Le Patron
Nee V power is 97.

Op de pomp staat 95 omdat anders de mensen die 95 nodig hebben deze niet tanken en dat scheelt shell te veel omzet.

Re: 97

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 15:36
door lordmaster1
Le Patron schreef:Nee V power is 97.

Op de pomp staat 95 omdat anders de mensen die 95 nodig hebben deze niet tanken en dat scheelt shell te veel omzet.
Dat niet alleen, maar aangezien we in Nederland alleen 95 en 98 qua getal als aanduiding wordt V-Power als 95 verkocht, omdat het geen 98 is. Nou merk ik daar zelf niks van, tank alleen maar V-power, heel soms een keer 95 als er geen 98 beschikbaar is.

Benzine 95/98, loppt niet meer stationair

Geplaatst: za 18 feb, 2012 16:58
door Ibiza
Hallo,

Nou, ik denk niet dat het aan de benzine ligt. Tankdop open of dicht, maakt niet uit.
Hij start na een week in de garage gestaan te hebben moeizaam, draai het sleutelje om, een beetje gas en het lijkt of hij aanslaat, maar dan niets meer.
Na 5 minuten starten begint ie te lopen, gas er beetje op, loopt onregelmatig dreigt af te slaan, wat gas erop, loopt weer wat beter. Slaat af zodra ik het gas los laat, start dan meteen weer, weer hetzelfde, gas los, stopt. Stationair loopt ie niet meer.
Erkomen ook veel waterdruppels uit de uitlaat...dst is ook nieuw...
Wat zal dit kunnen zijn?

Groeten
Mike

choke veertje

Geplaatst: za 18 feb, 2012 17:05
door Le Patron
Het kan zijn dat het kleine veertje dat de choke klep bedient stuk is, dat gebeurt nog wel eens.

Geplaatst: za 18 feb, 2012 17:09
door Gerard2cv
Ik denk een vuile carburator,acceleratiesproeier en stationaire verstopt
slang boven carburator losmaken en kijken als je wat gas geeft of er benzine uit het messing sproeiertje komt.De stationaire sproeier zit aan de voorkant buiten met sleutel 8

Geplaatst: za 18 feb, 2012 18:45
door Ibiza
Bedankt!
Het veertje is goed, dus dat is het niet. Choke in, choke uit, werkt gewoon.
Ik heb de benzine toevoerslang losgemaakt, stationaire sproeier er uitgehaald, is helemaal schoon. Sorry, maar hoe kan ik nou zien of dit goed werkt?
Hij loopt met het gas er een paar minuten erop goed en regelmatig, maar zodra ik het gas loslaat, stopt ie meteen.
Groeten

Geplaatst: zo 19 feb, 2012 17:04
door Ibiza
Hallo!
Het was de stationaire sproeier. Op You Tube gezien hoe je die schoonmaakt!
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Mike

Geplaatst: zo 19 feb, 2012 17:39
door Willem2
Heb je een link?

Geplaatst: zo 19 feb, 2012 18:42
door Ibiza
Hallo,

Als je "chicle de relanti" intikt in de zoekfunctie van You Tube, dan is de eerste een spaanse clip waarin ze de stationaire sproeier met een een heel dun koperdraadje uit een electriciteitssnoer schoonmaken.
Het is wel in het spaans maar het wijst zich echt vanzelf.
Ik heb dit meteen ook geprobeerd en hij loopt weer perfect stationair.
Succes!
Mike

Geplaatst: zo 19 feb, 2012 19:14
door Willem2
Thanks!