Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 18 feb, 2012 22:25
door brammie
hmm de papieren opzoeken ging sneller
plaats indentificatienr op l balk onder motorkap
maandag toch ff kijken dan
Geplaatst: za 18 feb, 2012 23:01
door engbokho
En een staalborstel meenemen

Geplaatst: za 18 feb, 2012 23:12
door brammie
engbokho schreef:En een staalborstel meenemen

die liggen ongeveer een meter verder

Geplaatst: zo 19 feb, 2012 11:49
door siemen
nou goed, dan gaan we binnen kort maar effe naar de rdw en zien wat ze zeggen!
Geplaatst: zo 19 feb, 2012 18:44
door erictej
ze kijken bij de rdw of de combinatie klopt, in de oudere eenden zit geen chassis nummer maar alleen het plaatje wat met twee schroefjes vast zit, niet aankomen en gewoon laten zitten, het lieft is de orginele staat een voor schouwing aanvragen,
je hebt dan de auto nodig, de franse papieren en het plaatje moet gewoon vast geschroefd zitten, dus als je dit losgehaald hebt, gewoon weer vast schroeven, dit is om burocratie tegen te gaan, de man van de rdw die bij mij is gewest vertelde dit
dit is eigenlijk alles wat ze willen weten, de contole gaat dus alleen maar of alles er opzit zoals hij bij citroen de fabriek verlaten heeft,en of hij niet als gestolen staat is bij oudere eenden wel hard te maken dat de motor vervangen is. dit is ook geen probleem
groeten eric
Geplaatst: zo 19 feb, 2012 22:47
door siemen
erictej: erg bedankt voor je uitleg! hebben ze bij toen een nieuw chassis ingeslagen?
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 09:42
door erictej
nee nog niet zodra ik zover ben dat het weer op een auto lijkt moet ik er heen en wordt het nummer erin gezet.ik heb het goedkeurigslabel er al aanhangen.
ik heb ook geen nieuw chassis, gewoon het orginele maar daar staat ook helemaal niks in alleen dat losse plaatje
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 18:07
door brammie
nou ben ik dus vandaag ff een uurtje onder de kap van de mehari gedoken
en rechts zitten heel mooi die plaatjes maar......
op kenteken staat chassisnr linker balk onder motorkap
en al wat ik vond geen chassis nr!!!!???
rdw maar eens een mailtje gestuurd
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 19:34
door erictej
heb je dan al een nederlands kenteken, of staat dat op eeen frans kenteken
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 19:56
door brammie
tis een origineel nl auto
alleen hij is jarenlang als 16km landautootje gebruikt
de laatste keer dat hij gewoon als auto gebruikt is was vrees ik nog voor het apk tijdperk
groot kans dus dat er een ander chassis onder gezet is ooit
en voor het gemak geen nr ingezet
plaatjes en papieren zijn allemaal wel bekent bij rdw
daar heb ik al eens contact over gehad
maar een apk zonder nr op het juiste plek, dat word hem niet
ik wacht hun reactie wel af
ze zullen wel een indentiteitscontrole willen doen
daar komt ie wel door
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 19:58
door erictej
okee ,maar als er een kenteken bijzit moet de rdw weten waar dat staat
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 20:11
door brammie
op l balk onder motorkap zeggen de papieren
maar daar staat ie niet dus
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 20:13
door erictej
daar zal hij dan beste wel staan maar kun je hem niet vinden, of er zit een andere chassis onder
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 20:47
door André Post
Ik denk dat ie daar echt wel zit maar dat je het niet ziet.
Ik heb toen bij mijn Mehari chassis wissel ook vreselijk moeten zoeken, het is heel slecht te zien.
Geplaatst: ma 20 feb, 2012 21:23
door Bull Frog Bleu
...dit probleem had ik ook bij mijn 53er A.
Bij de APK kwam de keurmeester naar mij toe...alles okee maar kan geen chassisnummer vinden. En thuis met garage TL-licht ook onvindbaar. Na goed schoonmaken en met dachtlicht toch echt een nummer gevonden. Leek me origineel af fabriek dus ook bij de vroege A-types staat er naast de alu-plaatjes ook een extra nummer in geslagen, of...
Even mee naar de rdw siemen. Dan weet je het snel genoeg.