Probleem carburateur

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » wo 29 feb, 2012 16:03

Punky schreef:Heb je de eerste sproeier eruit gehad? Dat is de kleine die verzonken zit in een van de twee kamers. Alleen te demonteren na het verwijderen van een dopje aan de zijkant van de carb en bijvoorbeeld een sateprikker.
Ik snap even niet welke je bedoelt?
Ik heb de bovenkant van de carb er af gehaald, zo kon ik overal bij.
Maar een dopje aan de zijkant ben ik niet tegen gekomen......

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » wo 29 feb, 2012 16:05

dyane_maniac schreef:
Ed147 schreef: Spatbord binnen en buiten gedemonteerd (leve de Dyane......zucht).
hoe demonteer je dat dan???

ik maakte altijd de drie schroeven van de driehoekjes los (waarmee die aan de koets vast zit dus, bij de a-stijl), dan de moer bij het schutbord en de reservewielsteun los en dat de bouten bij de voorkant. zodoende laat je binnen en buiten scherm en het driehoekje aan elkaar. en dan is het weliswaar iets meer werk als bij een eend, maar veel scheelt het niet.
Ik heb het driehoekje laten zitten.
Maar ben altijd in gevecht met de bedrading en de koplamp zelf.
Had gelukkig nog een los binnen en buitenspatbord ligfgen, zodat ik kon zien hoe het geheel vast zit.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 29 feb, 2012 16:07

Een spatbord van een Dyane is niet zo moeilijk hoor. Voor los bij de frontplaat, reservewielsteun weg, spatlap los, 4 schroefjes van het driehoekje, dan kabels los en het hele spatbord in z'n geheel eraf nemen.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » wo 29 feb, 2012 16:08

Zit net in de vraagbaak te kijken.
Geloof dat ik de sproeier van de primaire trap over het hoofd heb gezien................... :oops:
Als dat het probleem is, ga ik me heel diep in een hoekje schamen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 29 feb, 2012 16:17

ik zou dan toch eerder heel hard juichen dat ik het probleem verholpen heb :wink:

@ dax, jij laat die driehoekjes aan de koets??? dan kun je naar mijn mening beter die 3 schroeven bij de a-stijl loshalen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 29 feb, 2012 16:47

Ik haal ze gewoon los bij de a-stijl ;) 4 was een typfout:P
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » wo 29 feb, 2012 19:15

Dat juichen komt daarna natuurlijk! :wink:
Morgenavond heb ik weer tijd, dan ga ik eens kijken, deze keer met m'n ogen open.......

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » wo 29 feb, 2012 19:21

Als je voor een routineklus zoals kleppenstellen het spatbord van je Dyane moet demonteren, is dat best vervelend. Maar je kunt het vermijden door een haakse schroevendraaier te gebruiken of zelf een klepsteltooltje te maken. Ik heb een korte schroefbithouder op een wasmachinepootje gelast. Resutaat: een superkorte schroevendraaier met een schijfvormig handvat. Werkt prima in combinatie met een platte ringsleutel 10 mm.
Je kunt ook op zoek naar het speciale klepstelgereedchapje van Facom, maar dat is moeilijk te vinden.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 29 feb, 2012 19:58

tsja ach met de spatborden er af kun je, vind ik, toch net overal beter bij en hoef je niet de hele tijd gebukt te staan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 29 feb, 2012 20:18

Ed147 schreef:Zit net in de vraagbaak te kijken.
Geloof dat ik de sproeier van de primaire trap over het hoofd heb gezien................... :oops:
Als dat het probleem is, ga ik me heel diep in een hoekje schamen.
Daar was ik dus bang voor. :wink:

Als je voor de auto staat, zit er een de rechter achterste hoek van de carb een stop aan de zijkant die je kunt losmaken met dop 12 (meen ik).
Als deze eraf ligt kun je daar en smalle schroevendraaier insteken en zul je in de kamer van de carb tegenover deze opening een gat zien zitten. Daarin zit de sproeier geschroefd. Deze zit dus geheel verscholen in dat gat. Dat is de primaire trap.

Suc6.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » do 1 mar, 2012 21:25

Ok, daar heb ik niet gekeken!
Ben net nl bezig geweest, kon niets vinden.
Volgens het boekje zit de sproeier moet er in de vlotterkamer een sproeier zitten: (nr. 16)
Afbeelding
Nou, die zit er dus niet!
Afbeelding
Morgenochtend dus nog maar eens een poging wagen.
Thanks!!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 1 mar, 2012 22:17

Jawel die zit er wel, maar je hebt een beetje raar tekeningetje van een bijzondere versie van de carburateur (luchtregelschroef 17, gasklepdemper 15). Op je foto kun je de sproeier wel opsporen. Onderin de linker vlotterkamer (op je foto rechts) zie je een een schuin naar boven wijzend kanaaltje, daarin zit de primaire hoofdsproeier min of meer verstopt. Zoals Punky beschreef kun je in de vlotterwand tegenover dat kanaaltje een stop losschroeven, dan bereik je met een dunne schroevendraaier die geniepige sproeier.

Charleston 88
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Charleston 88 » do 1 mar, 2012 22:17

De eerste trap is de venturi waar de chokeklep in zit. Jouw probleem doet het meest vermoeden dat het aan die sproeier moet liggen. Succes.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » do 1 mar, 2012 22:22

...nr. 16 staat schuin getekend hmms...
is dat niet die hele kleine sproeier waar je alleen bij komt als je het dopje/boutje onderin de carberateur losdraait.
Overigens..dat dopje zit nu rechtsboven op de foto verbogen onder je ...ja hoe zeg je dat..chokekabelvasthoudergeval..die losdraaien meen dop of sleutel 12? ...en dan met klein plat schroevendraaiertje het sproeiertje eruit draaien (die dan weer in dat holletje in de benzinekamer zit) ...om het makkelijk te maken ;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Charleston 88
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Charleston 88 » do 1 mar, 2012 23:03

De tekening klopt niet met de foto. De foto geeft een ander type carburateur weer, maar wellicht wel het type van de vraagsteller. De betreffende kleine sproeier zit rechts onderin de vlotterkamer, de sproeier zelf is niet te zien op de foto, wel het buisje waar hij in geschroefd zit. De sproeier is, zoals reeds geschreven, bereikbaar door eerst een dopje aan de buitenkant van de vlotterkamer eruit te draaien. Als je de sproeier met een schroevendraaiertje hebt losgedraaid kun je hem het beste eruit vissen door er een houten prikkertje met de spitse punt in te steken. Zo kun je hem ook weer het beste monteren.

Plaats reactie