accu kabel vraag
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel!
Ik zou zelf een scheidingsrelais nemen, wij gebruiken ze al 10 jaar, we hebben er echt honderden ingebouwd.
Werkt echt super, voordeel is dat het ook allemaal vochtbestendig/waterproof is.
Simpel te installeren. Dit is gewoon de state of the art methode om een 2de accu te plaatsen.
(ik zou dus geen diodebrug gebruiken)
Succes iig.
Ik zou zelf een scheidingsrelais nemen, wij gebruiken ze al 10 jaar, we hebben er echt honderden ingebouwd.
Werkt echt super, voordeel is dat het ook allemaal vochtbestendig/waterproof is.
Simpel te installeren. Dit is gewoon de state of the art methode om een 2de accu te plaatsen.
(ik zou dus geen diodebrug gebruiken)
Succes iig.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
nog een vraag!, ik ben nu bezig mijn chassis af te ronden, dus er moeten ook kabel[s] naar achter voor die extra accu,
is gewoon 1 kabel voor de + goed genoeg en dan de min van de accu op de koets? of moeten + en - met kabels van voor aangesloten worden.
en wat voor dikte zou genoeg zijn? 20mm2 ?
in iedergeval bedankt voor alle tips en uitleg!
is gewoon 1 kabel voor de + goed genoeg en dan de min van de accu op de koets? of moeten + en - met kabels van voor aangesloten worden.
en wat voor dikte zou genoeg zijn? 20mm2 ?
in iedergeval bedankt voor alle tips en uitleg!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Als je de 2e accu achterin zet met een scheidingsrelais, dan loopt er geen startstroom uit de 2e accu. In dat geval zou ik niet een dikke minkabel trekken.Bij mijn vorige eend heb ik wel een 1.5 mm2 naar achteren getrokken en een massapunt bij de achterlichten gemaakt. Die gaan daar toch duidelijk feller van branden. Zo gezien is een dunnen minkabel wel een aardig idee.
Bij een mini staat de accu ook achterin, en daar heb ik toch geregeld gezeur gehad met een slechte min-verbinding. Er ligt daar niet een aparte kabel, terwijl toch de hele startstroom door de koets loopt.
Gr Rob
Bij een mini staat de accu ook achterin, en daar heb ik toch geregeld gezeur gehad met een slechte min-verbinding. Er ligt daar niet een aparte kabel, terwijl toch de hele startstroom door de koets loopt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
robm dat is het idee, een 2e accu achterin, die wordt niet gebruikt voor starten / verlichting en alle dingen die standaard in een dyane zitten, alleen voor de muziek en dergelijken.
maarja dan doe ik denk ik toch maar voor de zekerheid een extra min kabel trekken.
alleen waar moet ik die dan voor aansluiten? op de min van de accu voorin ?
sorry voor de vele vragen! electra is niet mijn goede kant, maar leer hier veel bij!
maarja dan doe ik denk ik toch maar voor de zekerheid een extra min kabel trekken.
alleen waar moet ik die dan voor aansluiten? op de min van de accu voorin ?
sorry voor de vele vragen! electra is niet mijn goede kant, maar leer hier veel bij!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
haha, achja elktra en dergelijke is niet mijn sterke kant gewoon, laat mij maar draaien en frezen of plaatwerken.David schreef:Sorry, is niet nodig!!
Daarvoor zitten we hier op het forum, toch!?
Dus kom maar op hoor!
maar aan een auto helemaal verbouwen ontkom je gewoon niet aan ook alle elktra aanpassen en dergelijken. ga ook heel de kabelboom zelf maken, dan weet ik teminste wat meer hoe het in elkaar zit enzo.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja. Bij de eend zit een massapunt op het schutbord. Als dat bij de dyane ook zo is dan kan ie daar bij op.shadowsintonightmare schreef: alleen waar moet ik die dan voor aansluiten? op de min van de accu voorin ?
ruilen? kom ik een zaterdagje bij jou de electra doen en het scheidingsrelais aansluiten, kom jij een zaterdagje bij mij slijpen en lassen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
haha zou leuk zijn, maar het is nogal een afstand.RobM schreef:ja. Bij de eend zit een massapunt op het schutbord. Als dat bij de dyane ook zo is dan kan ie daar bij op.shadowsintonightmare schreef: alleen waar moet ik die dan voor aansluiten? op de min van de accu voorin ?
ruilen? kom ik een zaterdagje bij jou de electra doen en het scheidingsrelais aansluiten, kom jij een zaterdagje bij mij slijpen en lassen.
Gr Rob
en dax. ik weet dat je zo daar massa kan pakken, maar er komen 3 amps in die alle 3 behoorlijk zwaar zijn, vandaar de extra accu, ik sluit het liever allemaal veilig en goed aan, ipv zo ff ergens wat kabeltjes tussen knutselen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Okee, begrijpelijk. Is het dan niet een idee om een massapunt op het chassis te maken aan de achterkant en eentje aan de voorkant?shadowsintonightmare schreef:haha zou leuk zijn, maar het is nogal een afstand.RobM schreef:ja. Bij de eend zit een massapunt op het schutbord. Als dat bij de dyane ook zo is dan kan ie daar bij op.shadowsintonightmare schreef: alleen waar moet ik die dan voor aansluiten? op de min van de accu voorin ?
ruilen? kom ik een zaterdagje bij jou de electra doen en het scheidingsrelais aansluiten, kom jij een zaterdagje bij mij slijpen en lassen.
Gr Rob
en dax. ik weet dat je zo daar massa kan pakken, maar er komen 3 amps in die alle 3 behoorlijk zwaar zijn, vandaar de extra accu, ik sluit het liever allemaal veilig en goed aan, ipv zo ff ergens wat kabeltjes tussen knutselen.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ja dat doe ik misschien ook. maar vroeg me gewoon af of ik de achterste accu dan via een + en - kabel aan moest sluiten voorin ergens. zou opzich behoorlijk wat kabel schelen.lordmaster1 schreef:
Okee, begrijpelijk. Is het dan niet een idee om een massapunt op het chassis te maken aan de achterkant en eentje aan de voorkant?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50