Pagina 2 van 4

Geplaatst: do 17 mei, 2012 20:35
door Hassie
Ontsteking ???

Geplaatst: do 17 mei, 2012 20:53
door André Post
Ik denk toch aan een carburateur probleem.
Als je de kans hebt probeer een andere.
Of probeer hem ergens ultrasoon te reinigen.

Geplaatst: do 17 mei, 2012 23:14
door Willem2
Een andere heb ik helaas niet. Ik zal 'm ultrasoon laten reinigen, een vriend van me heeft zo'n ding.
Ik zal 'n eens bellen.

Edit:

Kan een backfire de carb ook kapot maken?

Geplaatst: ma 21 mei, 2012 20:17
door Willem2
Dus, carb ultrasoon gereinigd, weer helemaal gemonteerd, startklaar...

Accu leeg, contact aan laten staan :oops: :evil:

Dus maar aan de lader, pff

Geplaatst: ma 28 mei, 2012 13:45
door Willem2
Dus...

Vorige week een proefritje gemaakt, ging beter, maar nog veel backfires en geen kracht.

Met heel voorzichtig gas geven en de choke een beetje uit ging het nog wel, maar niet van harte. Stationair liep ie wel mooi trouwens.

Maar nu het volgende probleem; geen vonk meer. Ik zal zo eens een nieuwe verse bobine bestellen, dan kunnen we die iig uitsluiten.

En m'n olieduruksensor ( of het lampje) heeft het begeven, dat kon er ook nog wel bij :lol:

Hoe start ik de motor trouwens zonder het contact te gebruiken ( dit om kortsluiting in de bedrading uit te sluiten)?

Geplaatst: ma 28 mei, 2012 19:33
door Bertje Beige
Willem, achterop de startmotor zit een dikke kabel die vanaf de accu, en ook zit er op de startmotor een dun draadje onder een m5 moertje (sleuteltje 8). Als je nu een draadje vanaf die dikke kabel naar die dunne doet, gaat de startmotor draaien.

Geplaatst: ma 28 mei, 2012 21:00
door Willem2
Dat wist ik al, maar hoe omzeil ik het contact?
Antwoord mischien beter via PB.

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 09:07
door Willem2
Pff, ik weet het niet meer :(

De motor doet het nog steeds niet. Wat heb ik tot nu toe geprobeerd;

Nieuwe bobine, kompleet met kabels en bougies.
Andere carb de verkoper verzekerde me dat ie goed was.
Bobine direct vanaf de accu stroom gegeven.
Benzinepomp is goed.

Rest nog de 123. Hoe kan ik controleren of die nog goed werkt?

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 09:41
door Gerard2cv
Als je de bougies eruit haalt en met de kabel en tegen massa houdt,vonken ze dan als je start?

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 11:54
door Willem2
Ja, maar niet echt overtuigend, het is een beetje een gele vonk.

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 12:49
door hansth
Kun je niet simpel even terug naar de normale ontsteking met puntjes? Sluit je in ieder geval een defect aan de 123 uit.
Welk type bobine heb je?

Geplaatst: wo 13 jun, 2012 13:00
door Willem2
Daar had ik ook al aan gedacht, maar die heb ik niet. Ik zou ook niet weten wat ik dan allemaal nodig heb.

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 19:09
door Willem2
Dus.

Vandaag maar weer eens bezig geweest.

De 123 opnieuw gesteld.
Compressie op beide cilinders is ruim 8 bar, lijkt me voldoende voor een a0 664 blok.
123 rechtstreeks vanaf de accu stroom gegeven.
Verschillende bobines geprobeerd, de motor start, maar valt weer uit na een tijdje lopen.

De bougies blijven vonken als ie uitvalt en er blijft benzine uit de sproeier komen, dat lijken me toch wel twee voorwaarden waaraan het geheel moet voldoen om te blijven lopen.

Ik weet het niet meer :cry:
Ik zal 'm vanavond maar eens schorsen, want hij had afgelopen vrijdag naar de apk gemoeten.

Ik zou 'm graag naar een garage brengen, maar daarvoor het ik momenteel echt geen geld over. Dus dat is ook geen optie...

Ik wordt hier wel een beetje verdrietig van, ik wil weer rijden :cry:

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 19:35
door supercees
Willem2 schreef: De bougies blijven vonken als ie uitvalt en er blijft benzine uit de sproeier komen, dat lijken me toch wel twee voorwaarden waaraan het geheel moet voldoen om te blijven lopen.
en lucht (zuurstof). verhouding lucht/benzine niet goed?

je kan dus wel starten, dan slaat de motor aan en wat later gaat hij uit. het enige wat dan verandert is de temperatuur van het motorblok...

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 19:59
door Willem2
supercees schreef:het enige wat dan verandert is de temperatuur van het motorblok...
En de tijd dat de motor loopt wordt ook korter naarmate de motor warmer wordt.
Maar wat zou dat uitmaken? Ik heb ook al 2 carbs geprobeerd, de mijne die het altijd prima deed en een goede tweedehandse. Dus met het mengsel kan ook niets mis zijn.

En toch doet ie het niet :evil: