Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 16 mei, 2012 15:22
door bart
sorry, inderdaad OLIE-leidingkjes
gr bart
Geplaatst: wo 16 mei, 2012 15:23
door bart
OLIE leiding ,
sorry, ik was wsl te emotioneel
Geplaatst: wo 16 mei, 2012 20:51
door David
Emotioneel, omdat ie niet meer lekte, hoop ik
Geplaatst: wo 23 mei, 2012 22:47
door bart
Vanmiddag heerlijk ritje over de dijkjes gemaakt in het rivieren gebied. Na 3 minuten rijden begon het oliedrukmeter lampje weer te branden(deed hij van de week met korte ritjes ookal, alles Gecheckt en alleen een druppelende oliedruksensor maar dat wist ik al, dat ding is denk ik kapot) . Hij rijd als een zonnetje maar ik ga dat ding à 8 euri toch maar ff vervangen. Alleen heb ik van de week nog een oldtimer rit staan. Stel de oliedruksensor is niet kapot, wat kan ik dat merken tijdens het rijden als de druk niet goed is in het blok?en rijd ik m dan helemaal aan gort?
Hoor t wel weer , Gr. Bart
Geplaatst: do 24 mei, 2012 01:56
door Ronald
bart schreef:Stel de oliedruksensor is niet kapot, wat kan ik dat merken tijdens het rijden als de druk niet goed is in het blok?en rijd ik m dan helemaal aan gort?
Hoor t wel weer , Gr. Bart
JA.
En tot die tijd merk je, behalve dat rode lampje, vrij weinig vrees ik.
En als ik jouw bericht zo lees geloof ik dat jouw olielekkage iets te groot is om mee door te blijven rijden. Want als dat lampje na drie minuten al begint te knipperen zul je wel een een forse lekkage hebben....
Geplaatst: do 24 mei, 2012 07:50
door bart
ja en dat is dus niet zo, gister na een uur toeren geen droppel op de grond waar ik een kartonnetje had gelegd. Dus dat valt wel mee. Op :
www.youtube.com/watch?v=9_3AysLEBIg
kun je zien hoe mijn oliedruksensor druppelt, weliswaar een stuk langzamer .Gister na het ritje ,toen motor weer afgekoeld was, de olie gepijld en de stand was nagenoeg onveranderd.
Las gister dat het ook in het draadje kan zitten. Ga vanmiddag maar even een nieuw sensortje halen. Wel weer jammer om weer te sleutelen hoewel t zo gebeurd is (dit is weer om te rijden en niet om te sleutelen).. Vrees alleen de optie's die overblijven als het lampje nog brand bij vernieuwde sensor en gecheckt draadje....
Geplaatst: do 24 mei, 2012 09:43
door David
Hou dus echt je oliepeil in de gaten!!
De sensor kan enorm lekken langs het rubbertje.
Ik vermoed echt dat het daarin zit.
Weet je zeker dat er nergens anders olie lekt??
Als dat niet zo is kun je rijden! Je oliepeilstok is maatgevend!!!
Als er geen lek is en het oliepeil is goed kun je het negeren.
Maar nogmaals hou het peil dus in de gaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: do 24 mei, 2012 10:28
door dyane_maniac
druksensor vervangen!!! deze kunnen het echt ineens begeven en dan ben je de sjaak!!!
let op, ik heb bij een nieuwe gehad dat het lampje niet ging branden als ik m op contact zette. toen heb ik het vlak waar ie contact met het blok maakt licht opgeschuurd en toen deed ie het wel.
btw zegt die druksensor weinig over olieverlies, maar wel over de druk. geen oliedruk hebben (en dus geen circulatie) is ook killing, maar dat ruik je toch vrij snel
Geplaatst: do 24 mei, 2012 12:26
door marcopr
Ik heb een oud eendje met zonder sensor.
Die heeft altijd enorm gelekt en olie verbruikt.
Het peil hield ik in de gaten met de peilstok.
Nu is het blok gereviseerd en binnenkort gaat het weer in de eend. Het is tenslotte weer om te rijden. Als er genoeg olie is zal het ook wel overal komen. Wel heb ik al getest of de oliepomp de olie in de kleppendeksel krijgt.
Moraal. Houdt het peil in de gaten, monteer een andere sensor en geniet van je eend.
Verder goed bezig!
Geplaatst: do 24 mei, 2012 13:19
door bart
A 7,50 euri net een nieuwe sensor gescoord bij chateaux 2cv in Beesd. vandaag of morgen ff monteren en dan laat ik het jullie weten!
gr Bart
Geplaatst: do 24 mei, 2012 13:20
door bart
en aangezien ik gister een uur gereden heb zonder een gek luchtje neem ik aan dan de druk i.o. is
gr Bart
Geplaatst: do 24 mei, 2012 21:37
door marcopr
Dat klinkt logisch. Anders had je wel panne gehad.
Veel rijplezier!
Geplaatst: do 24 mei, 2012 22:02
door André Post
Oliedruk problemen ga je waarschijnlijk eerst horen.
Als je motortje meer lawaai gaat maken.
Geplaatst: za 26 mei, 2012 19:59
door bart
Nou mensen, gisteren avond de sensor vervangen en vandaag een prachtige Culemborgse oldtimerrit gereden. Alle lampjes werkten zoals het moet en geen dropje olie!
Ik denk dat dit topic bij deze wel beëindigd kan worden! Hopelijk liggen vele zorgeloze km voor me! Dank en groet Bart