Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 20 jun, 2012 22:52
door JieKie
boite = versnellingsbak in het vlaams, van het franse boƮte de vitesse
niet de bobine dus
en veel plezier op graspop, in de regen xD
Geplaatst: wo 20 jun, 2012 22:56
door Dimsim
Dat weten we dus ook weeral, bedankt voor de opheldering
En Gerettukest is dus "een antiroest behandeling van het chassis en de koets"
Het ging enkel donderdag regenen!
Dat zal dus weer BBQen zijn onder de paraplu...
Geplaatst: wo 20 jun, 2012 23:11
door JieKie
rutex is geen anti roest behandeling, tis meer tegen steenslag lees ik, en na verloop barst het en begint het daar toch te roesten, alleen zie je het niet.
beetje zoals tectyl eigenlijk..
Geplaatst: wo 20 jun, 2012 23:17
door Dimsim
maakt een 2dehands dus alleen maar duurder eigenlijk...
Geplaatst: wo 20 jun, 2012 23:33
door JieKie
ach, gewoon blijven rondkijken..
uiteindelijk kom je wel iets tegen, gewoon niet overhaast zijn zoals ik was xD
ik was eerst vanplan 1 geit te kopen.. nu heb ik 2 restauratieprojecten en 1 rijdende dyane.. en nu wil ik ook nog eens een ami -_-
Geplaatst: do 28 jun, 2012 12:43
door Dimsim
Weer een eendje gevonden!
Vernieuwde originele interieur en motor, Geditrinolt, dak langs binnen te openen, keuringvrij en groene kaart. Net nog een hoop fotos gevraagd van interieur, motor en mogelijke roestplekjes.
Dee gaat voor 4800 euro
Geplaatst: do 28 jun, 2012 13:21
door David
Geplaatst: do 28 jun, 2012 13:49
door dyane_maniac
goed, ik lees dat je nu een ander op het oog hebt, maar een acadiane motor is exact dezelfde motor als een standaard 2cv blok (welke je ook in verschillende versies heb, maar het betreft verwaarloosbare verschillen)
en een voorbankje ach, een frame is ca 20-30 euro en gloednieuwe bekleding zal incl matten en rubbers ook niet meer dan 150-200 kosten en dan heb je gelijk ook de rubbers ed nieuw
Geplaatst: do 28 jun, 2012 16:55
door Dimsim
@David: Wat zeggen jullie daar dan tegen? Bespoten met een anti-roestlaag-behandeling?
Ik had toch verwacht dat er grotere verschillen waren op een 2cv-motor en een acadiane-motor
Maar degene die ik nu heb gevonden oogt ook mooier, om eentje van 8.000 euro te laten spuiten omdat je die kleur niet graag ziet is toch een serieuze afknapper
Geplaatst: do 28 jun, 2012 17:28
door dyane_maniac
Het grootste verschil in een acadiane motor zit m in de "turbo" en de daarbij horende andere sproeier bezetting. Maar aangezien het luchtfilter van een dyane of acadiane niet past onder de kap van een 2cv zal de "turbo" en luchtfilter niet geplaatst zijn. Een dyane (en ami
motor hebben wel een verschil tov een 2cv motor; een hogere compressie (en ook de "turbo") en hebben daardoor een iets groter vermogen. Maar daarmee ben je verplicht om 98 te tanken.
Geplaatst: do 28 jun, 2012 17:47
door Dimsim
Dus het voordeel aan die acadiane is de turbo die je dan niet kan gebruiken op een 2cv.
Tenzij je een gat maakt in je kap en dat ding er laat uit steken
Geplaatst: do 28 jun, 2012 18:12
door dyane_maniac
Je kan het luchtfilter aanpassen zodat die "turbo" wel aangesloten kan worden, maar je zal er niet heel veel van merken. Dus idd heeft een acadiane motor niet veel meer te bieden dan een regulier 2cv blok. Oftewel: bijna willekeurig welk 602cc blok er in zit ( op enkele oude types na) is lood om oud ijzer. Behalve dus zo'n dyane blok met hogere compressie. Maar dan moet je dus die turbo conversie doen en altijd 98 tanken.
Geplaatst: do 28 jun, 2012 18:59
door JieKie
gewoon een buis van de koeltunnel naar de ingang van de luchtfilter brengen en je hebt ook een "turbo"
Geplaatst: do 28 jun, 2012 19:53
door dyane_maniac
Dat zeg ik toch?
Geplaatst: do 28 jun, 2012 20:15
door supercees
in nederland is het dinitrol, niet ditrinol, dus ook gedinitrold en niet geditrinold...
maar je mag de mijne wel kopen, die is niet gedinitrold maar getapijt.
3.500 euro is de prijs en daarvoor zet ik er ook nog een nieuw dakje op: