Koets+Chassis vervoeren OP een 2CV... ooit geprobeerd???
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
NIET!
dat van maximaal toeLAATbaar gewicht is van invloed of een aanhanger een eigen kenteken moet hebben en evt voor je rijbewijs.
Bij een eend geld dus: als maximaal toelaatbaar gewicht van aanhanger beneden de 750 kg EN het daadwerkelijke totaal gewicht beneden wat op je papieren (!!!) staat vermeld is, dan mag het.
http://www.bovag.nl/media/caravans%20en ... rekken.pdf
dat van maximaal toeLAATbaar gewicht is van invloed of een aanhanger een eigen kenteken moet hebben en evt voor je rijbewijs.
Bij een eend geld dus: als maximaal toelaatbaar gewicht van aanhanger beneden de 750 kg EN het daadwerkelijke totaal gewicht beneden wat op je papieren (!!!) staat vermeld is, dan mag het.
http://www.bovag.nl/media/caravans%20en ... rekken.pdf
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
+1dyane_maniac schreef:NIET!
dat van maximaal toeLAATbaar gewicht is van invloed of een aanhanger een eigen kenteken moet hebben en evt voor je rijbewijs.
Bij een eend geld dus: als maximaal toelaatbaar gewicht van aanhanger beneden de 750 kg EN het daadwerkelijke totaal gewicht beneden wat op je papieren (!!!) staat vermeld is, dan mag het.
http://www.bovag.nl/media/caravans%20en ... rekken.pdf
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Maar met een boedelbakje moet het achter mijn eend toch wel kunnen? Ik weet zeker dat het gaat lukken! Het setje moet hoogstwaarschijnlijk vanuit brabant naar enschede worden gebracht. Mocht het toch niet lukken met de trekhaak en boedelbak dan laat ik het zeker weten!
In ieder geval bedankt voor al het aanbod!
In ieder geval bedankt voor al het aanbod!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Het trekhaak suppelement is officeeel alleen verplicht voor auto's na ergens 1990. Daarvoor was het een los papiertje waar op stond hoeveel je mocht trekken.
Tegenwoordig staat het gewoon op je kentekenbewijs.
Maarre je mag gewoon met een triangel de weg op hoor! enige voorwaarden zijn dat het trekkende voertuig de "aanhanger"mag trekken aan gewicht, dat voertuig moet ook gekeurd en verzekerd zijn. De aanhanger moet een goede koppeling en breukkabel hebben ( waslijn kabel is ook goed) verlichting hebben en een kentekenplaat van het trekkende voertuig.
Indien je dus de deuren, motorkap, stoelen / banken, dak en kooferklep er vast afhaalt hou je niet zoveel gewicht meer over. Een kaal chassis weegt zo'n 60 kg, motor en bak schat ik op zo'n 85 kg , koets zal ook zoeiets wegen.
Tegenwoordig staat het gewoon op je kentekenbewijs.
Maarre je mag gewoon met een triangel de weg op hoor! enige voorwaarden zijn dat het trekkende voertuig de "aanhanger"mag trekken aan gewicht, dat voertuig moet ook gekeurd en verzekerd zijn. De aanhanger moet een goede koppeling en breukkabel hebben ( waslijn kabel is ook goed) verlichting hebben en een kentekenplaat van het trekkende voertuig.
Indien je dus de deuren, motorkap, stoelen / banken, dak en kooferklep er vast afhaalt hou je niet zoveel gewicht meer over. Een kaal chassis weegt zo'n 60 kg, motor en bak schat ik op zo'n 85 kg , koets zal ook zoeiets wegen.
met eendige groeten,