Bericht
door Ramon » za 7 jul, 2012 15:36
te gek! gert is nu bij me op bezoek hier op ibiza en we hebben het al over je gehad
als eerste heel veel plezier me voorbereiden dat is namelijk erg leuk om te doen,
goede banden, 1 nadeel je top is weg en je krijgt hem niet zo makkelijk meer in de hoge toeren, maar ze gaan niet lek en het rijd super!!!
tips:
maak hem niet te zwaar, dus geen onnodige stukken staal.
verstevig de schokbreker platen, neem alleen lip schokbrekers
verstevig je draagarmen door hoek profiel er tussen te lassen, vooral achter, heb ze wel gezien met de achterwielen op 5 voor half 7, door de klappen in Marokko,
indien geen wheels chassis verstevig je chassis!! heel belangrijk
verleg je remleidingen naar binnen of pak ze goed in, vooral die op de achteras, ik doe er benzine leiding omheen vast zetten met trekbandjes , een daarna ducktape om je draagarm doen zodat het mooi zit ingepakt.
neem een radio met mp3 aansluiting,
neem een gasmasker of stof kapjes mee, anders kan je niet lekker over de zoutvlaktes blazen of je moet voorop, met het gevaar dat je als eerste vast zit haha
zorg dat je fusees lagers en aandrijfassen nieuw zijn, reviseer gelijk je stuurhuis en vervang je stuurkogels voor nieuwe met moer met vetnippel.
zorg voor een goede tank beschermplaat en bescherm je carter, ik doe dit met hoek profielen, de ski je als waren over de stenen heen!
zorg dat je motor in orde is, je hoeft echt geen revisie blok of bak er in te hangen, als het maar tip top in orde is.
lok de achterruit van je bak, dan kan je je zelf teminste met grof geweld los rijden uit het zand
misschien ben ik nog wat vergeten
maar bovenstaand vin ik minimale vereisten
voor de rest hou het zo origineel mogelijk,