Pagina 2 van 4
Geplaatst: vr 6 jul, 2012 19:44
door CitroenAZU
P.Senior schreef:Gerard: Er komt cartebescherming op en tevens een dikke allu plaat onder de tank. Daarnaast nog zijbeugels aan de zijkant bevestigd aan de veerpotsteunen.
Leuk avontuur!
Ik weet nog wel iemand die eventueel een kant en klare tankbeschermingsplaat te koop heeft...netjes in de vorm van de tankt gemaakt en op de originele bevestigingsplaatsen. PB maar voor eventuele interesse...
Geplaatst: vr 6 jul, 2012 21:30
door OnsEendje2
Super gaaf
Mooie kleurstelling ook. Alleen flikker die plastic rijplaten weg, daar heb je niets aan.
Geplaatst: vr 6 jul, 2012 21:30
door marabunta
Geweldig project! Netjes gebouwd ook. Is een Rollbar nog nodig of kan een mehari ook niet omvallen?
Geplaatst: vr 6 jul, 2012 23:18
door P.Senior
Even reageren op veel reaktie's:
@ Tom: Als Limburg het lukt moet Brabant het ook lukken!!
@ Miranda: Bedankt
@ Peter: Softtop wordt het ivm gewicht. We waren bij de sterrit. Ik meende je B., te zien staan. Moesten al snel weg ivm afspraak.
@David: Dank je.
@ Erik: 13 oktober. Zie
www.Touareg-trail.com
@ E.G. Bedankt
@ Martijn: De spullen voor de tankbescherming liggen al klaar. Maar toch bedankt.
@ onseendje2: Die platen zijn me aangeraden.
@ Marabunta: rolbar niet noodzakelijk.
He he ik heb iedereen gehad hoop ik.
Geplaatst: za 7 jul, 2012 10:05
door OnsEendje2
@ P.Senior, en ik raad ze af
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar mijn eigen ervaring is dat je in de woestijn weinig hebt aan die plastic platen. Ze zijn namelijk zo flexibel dat ze gewoon onder je band doordraaien. Je hebt vele malen meer aan een stuk steigerhout.
Geplaatst: za 7 jul, 2012 15:36
door Ramon
te gek! gert is nu bij me op bezoek hier op ibiza en we hebben het al over je gehad
als eerste heel veel plezier me voorbereiden dat is namelijk erg leuk om te doen,
goede banden, 1 nadeel je top is weg en je krijgt hem niet zo makkelijk meer in de hoge toeren, maar ze gaan niet lek en het rijd super!!!
tips:
maak hem niet te zwaar, dus geen onnodige stukken staal.
verstevig de schokbreker platen, neem alleen lip schokbrekers
verstevig je draagarmen door hoek profiel er tussen te lassen, vooral achter, heb ze wel gezien met de achterwielen op 5 voor half 7, door de klappen in Marokko,
indien geen wheels chassis verstevig je chassis!! heel belangrijk
verleg je remleidingen naar binnen of pak ze goed in, vooral die op de achteras, ik doe er benzine leiding omheen vast zetten met trekbandjes , een daarna ducktape om je draagarm doen zodat het mooi zit ingepakt.
neem een radio met mp3 aansluiting,
neem een gasmasker of stof kapjes mee, anders kan je niet lekker over de zoutvlaktes blazen of je moet voorop, met het gevaar dat je als eerste vast zit haha
zorg dat je fusees lagers en aandrijfassen nieuw zijn, reviseer gelijk je stuurhuis en vervang je stuurkogels voor nieuwe met moer met vetnippel.
zorg voor een goede tank beschermplaat en bescherm je carter, ik doe dit met hoek profielen, de ski je als waren over de stenen heen!
zorg dat je motor in orde is, je hoeft echt geen revisie blok of bak er in te hangen, als het maar tip top in orde is.
lok de achterruit van je bak, dan kan je je zelf teminste met grof geweld los rijden uit het zand
misschien ben ik nog wat vergeten
maar bovenstaand vin ik minimale vereisten
voor de rest hou het zo origineel mogelijk,
Geplaatst: za 7 jul, 2012 15:38
door Ramon
om mee te nemen! alu rijplaten lange!!
electra banden pomp 2 x jerry can, kan je gelijk onder je auto zetten mocht je een band moeten wisselen, biinen banden, algemeen duck gereedschap, en de rest
Geplaatst: za 7 jul, 2012 22:54
door P.Senior
@ Ramon: Bedankt voor de tips!
Geplaatst: di 10 jul, 2012 22:16
door YouJaneMeHari
Hoi, is er dit jaar ook een bijeenkomst met alle deelnemers. Ik zou graag aan een van de volgende edities meedoen met een mehari 71 en ben benieuwd naar de tips en weetjes.
Grts
Geplaatst: di 10 jul, 2012 23:20
door P.Senior
Op de site
www.touareg-trail.com vind je tzt de nodige info. Je kunt je ook aanmelden voor hun nieuwsbrief.
Geplaatst: wo 11 jul, 2012 20:09
door YouJaneMeHari
Hallo,
Bedankt voor de snelle reply.
Ik heb de site al meermaals bezocht maar de gegevens over het trainingsweekend zijn :
12-13 september 2009: training-, teambuilding- & briefinweekend Touareg Trail 2009, alsook administratieve controle & technische controle van de wagens. Verplicht voor alle deelnemers!, ook de info over de teams dateert van de editie 09.
Ik vroeg me af of jullie recentere info hadden. Jullie auto ziet er overigens top uit.
Grts
Geplaatst: vr 13 jul, 2012 00:00
door P.Senior
Er wordt niet veel ge-updated op de site. De organisatie is een kleine groep die al het werk moet verzetten. Vandaar.
In ieder geval bedankt voor het compliment!
Geplaatst: vr 13 jul, 2012 07:54
door Gerard2cv
Ik zou je adviseren om geheel bepakt de wagenhoogte af te stellen,zodat je daar genoeg bodenvrijheid heb.
Geplaatst: vr 13 jul, 2012 11:11
door David
Die laatste, van Gerard lijkt mij ook een goeie tip.
Geplaatst: vr 13 jul, 2012 12:32
door Ramon
ja en nee, want als je hem te zwaar inpakt en de veering als een debiel omhoog gaat schroeven krijg veels te veel spanning op je kantelmessen en veering, hou je gewoon aan het gewicht, en draai hem hem wel omhoog maar niet te veel, vooral voor niet, als je draagarm op zijn hoogst staat gaat ie niet meer in veren maar dan klapt ie onder je auto door, en in die situatie wil je niet komen als er een olifant achter je aan zit!! hahaa