Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 9 nov, 2012 08:31
door Erikjan
Die set komt bij een inmiddels falliet bedrijf uit Renswoude vandaan en is mij toen verkocht als zijnde bigbore... gelukkig uiteindelijk niet de bigbore prijs voor betaald.

Ik ben benieuwd wat de "echte" big bore set gaat doen. Ik hoop dat ik met het karretje er achter wel boven de 90km/h kan blijven. :)

Geplaatst: za 10 nov, 2012 00:06
door brammie
Erikjan schreef: Deze gaan op de plank als 1e reserve als de big bore vast loopt.
dus je gaat er standaard vanuit dat de bigbore in de soep gaat lopen?!

Geplaatst: za 10 nov, 2012 09:28
door Erikjan
Dat niet hoor maar elke motor kan vastlopen we hebben pas nog een blok van een kennis gerepareerd. Was een stuk uit de zuiger geroken precies tussen 2 zuigerveren. Ik heb altijd een reserve set op de plank gehad maar die heb ik ingeruild voor de bigbore.

de bigbore die ik nu heb vertrouw ik wel anders had ik hem niet gekocht.

Geplaatst: za 10 nov, 2012 11:16
door BasvanEerden
Het originele blok van de Dyane begint nu ook aardig olie te zuipen. Hij lekt niet en onder de auto is het zo goed als droog. Ook na lang stil staan. Nu wil ik dit blok in mijn nieuwe project gebruiken en dit blok (laten) reviseren. Is het goed zelf te doen? En heeft iemand ervaring met de set van Parts Industries?

Geplaatst: za 10 nov, 2012 17:32
door Erikjan
Dat ligt er aan wat je onder een revisie verstaat, het monteren van een nieuw setje cilinders en zuigers is goed te doen maar dat is natuurlijk nog geen revisie.

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 10:49
door BasvanEerden
Eerst moet het blok uit de Dyane want daar wil ik de bigbore plaatsen. Dan kijk ik het andere blok waar deze mogelijk lekt. Ik kan nu het niet vinden. Dus dan hoop ik het probleem te hebben gevonden.

Geplaatst: di 6 jan, 2015 11:28
door Robcap
En heeft iemand ervaring met de cilinders/zuigers van Aprotech uit Frankrijk?
http://www.aprotec.fr/

Perfect Circle

Geplaatst: di 6 jan, 2015 12:40
door Le Patron
We gebruiken nog altijd Perfect Circle, gewoon goed en betrouwbaar.

Geplaatst: di 6 jan, 2015 13:39
door David
En waar bestel jij die sets?

Perfect Circle

Geplaatst: di 6 jan, 2015 13:47
door Le Patron
Ik heb nog een paar setjes liggen.
http://www.lepatron.nl/catalog/product_ ... id=1001039

Als ze op zijn stappen we over naar Bretille denk ik.

Geplaatst: vr 30 mar, 2018 22:16
door RodeEend
Even oud topic nieuw leven inblazen. Welk merk zuigers/cilinders zou je tegenwoordig moeten kopen? En dan bedoel ik niet de Big Bore, maar de standaard 602 8.5 of 9.0. Veel van de bekende leveranciers noemen het merk van hun setjes niet. Durven ze niet of zit daar iets anders achter?

Dus met welk merk heb je goede ervaringen?

Geplaatst: vr 30 mar, 2018 22:31
door Nic
Merksplas, Mahle.

mvg Nic

Zuigers en cilinders 2cv

Geplaatst: za 31 mar, 2018 09:02
door Le Patron
Mahle, Perfect Circle is er niet meer, wordt niet meer gemaakt.
Deze set stond er om bekend zeer betrouwbaar te zijn, zonder enige problemen.

Nu is het niet makkelijk een vergelijkbaar product te vinden.

De enigste die in mijn visie hier voor een vervanger zou kunnen zijn is Bretille (Aprotec).

Veel ervaring hebben we er nog niet mee, maar met andere merken wel en die vallen helaas af.

Geplaatst: di 3 apr, 2018 20:20
door RodeEend
Is Bretille dan nog de enige serieuze fabrikant van 2CV-zuigers/cilinders?

Cilinders of zuigers

Geplaatst: wo 4 apr, 2018 08:44
door Le Patron
Of VGS, maar dan hebben we het over andere maten voor meer vermogen en uiteraard in een andere prijsklasse.