-
JanR
- Veelvuldig poster
- Berichten: 686
- Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
- Locatie: Zaandam
Bericht
door JanR » do 11 okt, 2012 14:49
Daarnaast kan het natuurlijk een combinatie zijn, wat weet je van de auto, van het onderhoud. Wanneer zijn de bougies vervangen, de kleppen gesteld, contactpuntjes vervangen, hou oud is de accu, is het de eerste dynamo enzovoort.
-
Frank1976
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
- Locatie: Velsen
Bericht
door Frank1976 » za 13 okt, 2012 10:26
Net de accu weer opgeladen terugezet. Start nog steeds niet helemaal lekker. Richtingaanwijzers geprobeerd en hoor dan soms een knetterend, krakend geluid waarna de motor meteen afslaat. Ik gok toch op sluiting, gelet op de hevige regenval van laatst en wat vocht in de koets. Maar even alle draadjes langsgaan?
-
Frank1976
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
- Locatie: Velsen
Bericht
door Frank1976 » za 13 okt, 2012 11:06
Meteen nog een vraagje: wie weet waar onderstaand draadje voor is? Die met de rode pijl aangeduid, verdwijnt daar waar de blauwe pijl staat... En zou dit te maken kunnen hebben met mijn probleem? Hij hangt los namelijk en ik kan niks vinden waar '-ie op aangesloten zou moeten zijn.
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » za 13 okt, 2012 11:53
Twee mogelijkheden: het is het draadje van de oliedrukzender, of: bij het monteren van de elektronische ontsteking heeft men de bedrading van de oude ontsteking laten zitten. In het laatste geval zou de manchet van het kabelschoentje eigenlijk blauw moeten zijn. (die van de oliedrukzender zou bruin moeten zijn, ik zie op je foto een vieze manchet. Welke kleur zit onder die smoezeligheid?)
En wat je oorspronkelijke probleem betreft: heb je de massa-aansluitingen gecontroleerd? op de bak, op je schutbord en vooral die in de voorste kabelboom?
-
brammie
- Veelvuldig poster
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
- Locatie: langweer
Bericht
door brammie » za 13 okt, 2012 15:17
er is zowiezo lekker in de kabels omgeknutselt zo te zien aan de stekkers op en om de bobine
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
Frank1976
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
- Locatie: Velsen
Bericht
door Frank1976 » zo 14 okt, 2012 10:36
Kleur is een beetje bruin-rood. En al flinker oxidatie dus ik denk dat ie al een tijdje los zit...
Ik zal zo eens even kijken naar de massadraden.
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » zo 14 okt, 2012 11:21
Die stekkers op de bobine zouden van een 123-ontsteking kunnen zijn
-
Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
-
Contacteer:
Bericht
door Michiel van G. » zo 14 okt, 2012 11:44
inderdaad, er zit duidelijk een elektronische ontsteking op, dat verklaart ook de kabelschoentjes rondom de bobine.
-
Frank1976
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
- Locatie: Velsen
Bericht
door Frank1976 » zo 14 okt, 2012 11:45
Ik heb 'm, ondanks dat de vorige eigenaar zei dat '-ie erop zat, nog niet gevonden. Des te "raarder" dat '-ie zo beroerd start, toch?
-
Art
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
- Locatie: noordwijk z-h
Bericht
door Art » zo 14 okt, 2012 16:23
Heb je niet ergens gewoon een flink massa probleem of kortsluiting zitten??
Dat zou wel verklaren waarom hij afslaat als je de richtingaanwijzer gebruikt. Er is aan de brading te zien al flink aan gebeunt. mischien een orginele kabelboom zoeken en alles mbv een schema aansluiten zoals het hoort?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » zo 14 okt, 2012 18:21
Je vind 'm niet omdat hij achter de fan zit.
Ik denk ook dat er electrisch iets niet in orde is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Frank1976
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
- Locatie: Velsen
Bericht
door Frank1976 » zo 14 okt, 2012 20:28
Dank voor alle tips. Ik ga er eens goed naar kijken!
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » ma 15 okt, 2012 08:18
Gewoon even "opnieuw beginnen" met andere woorden:
alles los, oude bedrading eruit, alles checken, netjes opbinden etc
Dan weet je meteen of alles goed zit en waar eventueel foutjes zitten.
Succes
-
Frank1976
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
- Locatie: Velsen
Bericht
door Frank1976 » di 16 okt, 2012 17:20
Net even de draadjes doorgelopen. Nu ben ik lerend leek, maar begrijp dat de massa naar de koets geel moet zijn. Toch? Da's deze:
En die zit behoorlijk onder de prut! Het lijkt mij dat de verbinding ijzer op ijzer moet zijn dus ik ga 'm eens goed schoonmaken.
Zit ik in de goeie richting?
-
Guro
Bericht
door Guro » di 16 okt, 2012 17:21
Het schoonmaken kan in ieder geval geen kwaad, goedendag zeg!