ja hoor weer z'on gek die een oude eend heeft gekocht!
eerst sleutel dag
Wat een reacties leuk hoor. vwb bezine, vandaag voor het eerst 5 liter v power 95 er in gedaan, dat is dus met llv. maar goed hij starte toch niet dus wat ik daar mee ga doen zien Jeroen ik later.
Aan vele mensen die ik vertel van onze eend, en ook in de straat hier veel herinneringen van hen die ook een eend hadden en van allerlei adviezen geven. Erg leuk maar ook wel verwarrend.
Even een paar feiten
olie vervangen, kwam zwarte dikke drap uit, nu dus weer vers
accu die ik nog had was snel leeg dus later met start kabel proberen te starten, dachbaordlampjes branden, verlichting en claxon doet het !!
alleen een klik op het relais, tikje met de hamer hielp niet, na flink doorstarten een beetje brandlucht en rookpluimpje, dus gelijk gestopt
bougie kabel zijn oud maar ogen wel knap, de klemmetjes met schuurpapierjte gedaan evenals bobinepennen en bougies
slingeren met de bougie min tegen de carrosserie, geen vonk
slingeren gaat wel zeer gemakkelijk, weinig compressie?
staat 10 volt op de draden die naar de bobine lopen
ervaringen die ik heb zijn jaren geleden met brommer sleutelen ( tomos 4 tl van mijn broer) en scheepsdiesels om even aan te geven dat ik niet alles weet te vinden
buurman vertelde dat met het slingeren er al snel eenvonk zou moeten zijn en de contactpunten zou moeten controlerenVRAAG> klopt dat en zo ja hoe moet het, graag met plaatjes ( oude post ofzo?)
andere zaken die ik nog eerst zou moeten doen? brandstof toevoer controle?VRAAG zelfde vraag als boven.
ohja, met het intrappen van de rem ......psssst remleiding door...vloeistof spoot eruit, lek wel gevonden. VRAAG Moet ik dat zelf buigen of is dat per leidingdeel zo te koop
Nou een enerverende dag , lekker rozig binnen nu en dromen over een hemelsblauwe rijdende eend.....
Aan vele mensen die ik vertel van onze eend, en ook in de straat hier veel herinneringen van hen die ook een eend hadden en van allerlei adviezen geven. Erg leuk maar ook wel verwarrend.
Even een paar feiten
olie vervangen, kwam zwarte dikke drap uit, nu dus weer vers
accu die ik nog had was snel leeg dus later met start kabel proberen te starten, dachbaordlampjes branden, verlichting en claxon doet het !!
alleen een klik op het relais, tikje met de hamer hielp niet, na flink doorstarten een beetje brandlucht en rookpluimpje, dus gelijk gestopt
bougie kabel zijn oud maar ogen wel knap, de klemmetjes met schuurpapierjte gedaan evenals bobinepennen en bougies
ervaringen die ik heb zijn jaren geleden met brommer sleutelen ( tomos 4 tl van mijn broer) en scheepsdiesels om even aan te geven dat ik niet alles weet te vinden
buurman vertelde dat met het slingeren er al snel eenvonk zou moeten zijn en de contactpunten zou moeten controlerenVRAAG> klopt dat en zo ja hoe moet het, graag met plaatjes ( oude post ofzo?)
andere zaken die ik nog eerst zou moeten doen? brandstof toevoer controle?VRAAG zelfde vraag als boven.
ohja, met het intrappen van de rem ......psssst remleiding door...vloeistof spoot eruit, lek wel gevonden. VRAAG Moet ik dat zelf buigen of is dat per leidingdeel zo te koop
Nou een enerverende dag , lekker rozig binnen nu en dromen over een hemelsblauwe rijdende eend.....

-
- Heavy user
Ik probeer je wat op weg te helpen:
In V-power zit ook geen loodvervanger, octaangetal is 97 in Nederland.
Dat is prima, maar euro 95 was goed genoeg geweest.
Zou wel moeten. Zeker weten dat je het goed hebt gedaan?
Zaten de bougies er wel in? Met de bougies er in zou er inderdaad weerstand moeten zijn.
Is de accu wel goed opgeladen? Zou wel 12V moeten zijn...
http://www.2cv.nl/alledag/vraagbaak.html
De benzine moet er uit spuiten,veel te veel....
Complete sets zijn te koop, ook in RVS. Zoek maar eens een 2cv webshop op. dan zie je het wel.
Welke regio zit je?
Loodvervanger heb je niet nodig, alle 2CV's kunnen zonder lood.vwb bezine, vandaag voor het eerst 5 liter v power 95 er in gedaan, dat is dus met llv.
In V-power zit ook geen loodvervanger, octaangetal is 97 in Nederland.
Dat is prima, maar euro 95 was goed genoeg geweest.
Zou dit niet gewoon stof en andere troep zijn dat heet wordt op de uitlaat?doorstarten een beetje brandlucht en rookpluimpje, dus gelijk gestopt
Zou wel moeten. Zeker weten dat je het goed hebt gedaan?
Zaten de bougies er wel in? Met de bougies er in zou er inderdaad weerstand moeten zijn.
Is de accu wel goed opgeladen? Zou wel 12V moeten zijn...
Klopt maar de bobine zou ook defect kunnen zijn!?buurman vertelde dat met het slingeren er al snel een vonk zou moeten
Op deze site staan vast wel goede tips hierover.....zijn en de contactpunten zou moeten controlerenVRAAG> klopt dat en zo ja hoe moet het, graag met plaatjes ( oude post ofzo?)
http://www.2cv.nl/alledag/vraagbaak.html
Trek de benzineslang eens los van de carburateur en probeer te starten.andere zaken die ik nog eerst zou moeten doen? brandstof toevoer controle?
De benzine moet er uit spuiten,veel te veel....
Moet ik dat zelf buigen of is dat per leidingdeel zo te koop
Complete sets zijn te koop, ook in RVS. Zoek maar eens een 2cv webshop op. dan zie je het wel.
Tuurlijk, altijd blijven dromen en blijven vragen.Nou een enerverende dag , lekker rozig binnen nu en dromen over een hemelsblauwe rijdende eend.....
Welke regio zit je?
beste Thijs, bedankt voor je reacties, hierop dan wat verduidelijking:
het rookpluimpje kwam direct van het startrelais, de motor loopt niet dus de uitlaat word helaas nog niet warm
geen vonk op bougie>ik zal een zeer kaal plekje maken ergens op het blok en nog eens proberen
compressie> ik heb ook even geslingerd met een bougie eruit, haast geen verschil, vond ik wel vreemd, maar ik ken alleen compressie van scheepsdiesels, dat ligt mss wat anders dan
bobine zat met elastiekjes vast die helemaal waren gesmolten dus defect zou kunnen.
ik ga op zoek naar de contact punten, maar kan ze nog niet vinden en
bezineslang ga ik morgen gelijk doen
dank, reacties welkom!
regio schiphol
Harry
het rookpluimpje kwam direct van het startrelais, de motor loopt niet dus de uitlaat word helaas nog niet warm
geen vonk op bougie>ik zal een zeer kaal plekje maken ergens op het blok en nog eens proberen
compressie> ik heb ook even geslingerd met een bougie eruit, haast geen verschil, vond ik wel vreemd, maar ik ken alleen compressie van scheepsdiesels, dat ligt mss wat anders dan
bobine zat met elastiekjes vast die helemaal waren gesmolten dus defect zou kunnen.
ik ga op zoek naar de contact punten, maar kan ze nog niet vinden en
bezineslang ga ik morgen gelijk doen
dank, reacties welkom!
regio schiphol
Harry
- André Post
- Heavy user
Je hebt toch wel eerst het spruitstuk er af gehad en schoongemaakt voor de startpogingen?
Als de oude olie erg ingedikt is kunnen de zuigerveren vastzitten in de zuiger waardoor er weinig compressie is.
Ook kan het zijn dat door de lange stilstand roest zit op klep en klepzittingen en dus ook compressie verlies.
Als de oude olie erg ingedikt is kunnen de zuigerveren vastzitten in de zuiger waardoor er weinig compressie is.
Ook kan het zijn dat door de lange stilstand roest zit op klep en klepzittingen en dus ook compressie verlies.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
contactpunten zitten achter de ventilator
die zullen wel wat plakken
dus die ff schoon maken en opschuren
en dan heb je wel een vonk
let mar op
MAAK JE SPRUITSTUK EN JE CARB EERST SCHOON!!!!!
die zullen wel wat plakken
dus die ff schoon maken en opschuren
en dan heb je wel een vonk
let mar op
MAAK JE SPRUITSTUK EN JE CARB EERST SCHOON!!!!!
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
Brammie, (ea)
ik heb iid een filmpje gekeken war d econtact punten zitten, ga ik doen! Maar eerst een pijpsleutel 14 kopen voor het loshalen vin, zit niet in de doos...
Ik vind wel op alles wat ik vast pak ROEST...
ik heb ook gemerkt dat de brandstofpomp niets aanzuigt. brandstof komt wel uit de slang rechts voor, onder het spatbord( of word er zoals op een boot vanaf de bestuurderpositie links en rechts bepaalt?) . Is het een mechanich pompje (verwacht ik wel) of electrisch? bij mechanisch, waar krijgt hij zijn aandrijving met impellor of membraam? Dan snap ik het beter...slangetjes breken gewoon doormidden dus vervang ik ook maar.
Maar ik zal eerst het spruitstuk maar eens doen dan, weer een uitdaging om die los te halen, nog tips iemand?
Dan kan ik waarschijnlijk ook beter bij de benzinepomp.
staan wat nieuwe foto s op picassa.
Stiekum even onder de wagen gekeken, daar werd ik niet echt vrolijk van...
ik heb iid een filmpje gekeken war d econtact punten zitten, ga ik doen! Maar eerst een pijpsleutel 14 kopen voor het loshalen vin, zit niet in de doos...
Ik vind wel op alles wat ik vast pak ROEST...
ik heb ook gemerkt dat de brandstofpomp niets aanzuigt. brandstof komt wel uit de slang rechts voor, onder het spatbord( of word er zoals op een boot vanaf de bestuurderpositie links en rechts bepaalt?) . Is het een mechanich pompje (verwacht ik wel) of electrisch? bij mechanisch, waar krijgt hij zijn aandrijving met impellor of membraam? Dan snap ik het beter...slangetjes breken gewoon doormidden dus vervang ik ook maar.
Maar ik zal eerst het spruitstuk maar eens doen dan, weer een uitdaging om die los te halen, nog tips iemand?
Dan kan ik waarschijnlijk ook beter bij de benzinepomp.
staan wat nieuwe foto s op picassa.
Stiekum even onder de wagen gekeken, daar werd ik niet echt vrolijk van...
- André Post
- Heavy user
Brandstofpomp is mechanisch met membraam aangedreven door een pen vanaf de nokkenas.
Dit membraam is nu waarschijnlijk keihard en mogelijk gescheurd.
Vervang alle benzine slangetjes ook die boven op de tank.
Moeren van het uitlaat deel van het spruitstuk ruim inspuiten met kruipolie en enige tijd laten inwerken.
Dit membraam is nu waarschijnlijk keihard en mogelijk gescheurd.
Vervang alle benzine slangetjes ook die boven op de tank.
Moeren van het uitlaat deel van het spruitstuk ruim inspuiten met kruipolie en enige tijd laten inwerken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
na het inwerken van de kruipolie
niet meteen de grote sleutel erop rammen
maar met beleid een goed passende ring of dop zoeken en voorzichtig draaien
de moeren willen door roest en hitte wel eens een maatje(of 2) kleiner worden
en breken net zo makkelijk als dat ze los komen
met beleid werken hier dus!!
pomp werkt mechanish en zit met twee m7 boutjes vast(lange dopsleutel)
trek hem eraf en haal hem los dan zie je een dubbel membraam
niet gescheurd dan beetje soepel maken met wd40 ofzo
let op hoe je hem terug plaatst, anders pomp je benzine in je tank.............
hmm eigenlijk zou dat wel mooi zijn
dan als je de juiste sleutel hebt
fan eraf, rubber los maken onder en omhoog flappen, 3 schroeven van het doosje los
en de puntjes opschuren
visaversa alles weer dicht
ps je kan met het doosje open gewoon starten om te kijken of hij vonkt
maar beter is natuurlijk een proeflampje(of stroommeter)
vind je het al leuk, zo'n eendje?
niet meteen de grote sleutel erop rammen
maar met beleid een goed passende ring of dop zoeken en voorzichtig draaien
de moeren willen door roest en hitte wel eens een maatje(of 2) kleiner worden
en breken net zo makkelijk als dat ze los komen
met beleid werken hier dus!!

pomp werkt mechanish en zit met twee m7 boutjes vast(lange dopsleutel)
trek hem eraf en haal hem los dan zie je een dubbel membraam
niet gescheurd dan beetje soepel maken met wd40 ofzo
let op hoe je hem terug plaatst, anders pomp je benzine in je tank.............
hmm eigenlijk zou dat wel mooi zijn

dan als je de juiste sleutel hebt
fan eraf, rubber los maken onder en omhoog flappen, 3 schroeven van het doosje los
en de puntjes opschuren
visaversa alles weer dicht
ps je kan met het doosje open gewoon starten om te kijken of hij vonkt
maar beter is natuurlijk een proeflampje(of stroommeter)
vind je het al leuk, zo'n eendje?

HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
ps ik zat net de foto's op je picasa te kijken
en dat schuim van je filter gaat in alle openingen van je carb zitten
dus weggooien en je hele carb uit elkaar en goed schoonmaken
pps je carb van het spruitstuk halen gaat makkelijker als het spruitstuk los van het blok is
dan zit er niet zoveel in de weg en kom je makkelijker bij de voorste boutjes
en dat schuim van je filter gaat in alle openingen van je carb zitten
dus weggooien en je hele carb uit elkaar en goed schoonmaken
pps je carb van het spruitstuk halen gaat makkelijker als het spruitstuk los van het blok is
dan zit er niet zoveel in de weg en kom je makkelijker bij de voorste boutjes

HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin