Pagina 2 van 9

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 15:38
door Thijs
Wat een onzin, die loodvervanger.

Kijk eens goed op de site van Cats, daar staat uitgelegd waarom het niet nodig is.
Dan hoef je er nooit meer over te beginnen....

eerst sleutel dag

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 19:02
door eendHarry
Wat een reacties leuk hoor. vwb bezine, vandaag voor het eerst 5 liter v power 95 er in gedaan, dat is dus met llv. maar goed hij starte toch niet dus wat ik daar mee ga doen zien Jeroen ik later.

Aan vele mensen die ik vertel van onze eend, en ook in de straat hier veel herinneringen van hen die ook een eend hadden en van allerlei adviezen geven. Erg leuk maar ook wel verwarrend.

Even een paar feiten

olie vervangen, kwam zwarte dikke drap uit, nu dus weer vers

accu die ik nog had was snel leeg dus later met start kabel proberen te starten, dachbaordlampjes branden, verlichting en claxon doet het !!
alleen een klik op het relais, tikje met de hamer hielp niet, na flink doorstarten een beetje brandlucht en rookpluimpje, dus gelijk gestopt

bougie kabel zijn oud maar ogen wel knap, de klemmetjes met schuurpapierjte gedaan evenals bobinepennen en bougies

slingeren met de bougie min tegen de carrosserie, geen vonk

slingeren gaat wel zeer gemakkelijk, weinig compressie?

staat 10 volt op de draden die naar de bobine lopen

ervaringen die ik heb zijn jaren geleden met brommer sleutelen ( tomos 4 tl van mijn broer) en scheepsdiesels om even aan te geven dat ik niet alles weet te vinden

buurman vertelde dat met het slingeren er al snel eenvonk zou moeten zijn en de contactpunten zou moeten controlerenVRAAG> klopt dat en zo ja hoe moet het, graag met plaatjes ( oude post ofzo?)

andere zaken die ik nog eerst zou moeten doen? brandstof toevoer controle?VRAAG zelfde vraag als boven.

ohja, met het intrappen van de rem ......psssst remleiding door...vloeistof spoot eruit, lek wel gevonden. VRAAG Moet ik dat zelf buigen of is dat per leidingdeel zo te koop

Nou een enerverende dag , lekker rozig binnen nu en dromen over een hemelsblauwe rijdende eend..... :roll:

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 19:14
door Ramon
zorg nou eerst dat ie loopt rijd en remt! dan pas nadenken over 98 of 95 dat weet je toch pas als je km's gaat maken, belangrijk is dat het allemaal goed aanvoelt, zorg dat je die techniek gewoon top hebt dan komt de buitekant vanzelf!

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 19:37
door eendHarry
Ramon, ik vind het helemaal geen issue welke brandstof erin moet nu, je hebt gelijk dat hij eerst moet lopen, maar daarvoor moet toch brandstof in begrijp je? Kun je mij verder helpen met mijn vragen wellicht? Misschien ook anderen?

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 20:44
door Thijs
Ik probeer je wat op weg te helpen:

vwb bezine, vandaag voor het eerst 5 liter v power 95 er in gedaan, dat is dus met llv.
Loodvervanger heb je niet nodig, alle 2CV's kunnen zonder lood.
In V-power zit ook geen loodvervanger, octaangetal is 97 in Nederland.
Dat is prima, maar euro 95 was goed genoeg geweest.

doorstarten een beetje brandlucht en rookpluimpje, dus gelijk gestopt
Zou dit niet gewoon stof en andere troep zijn dat heet wordt op de uitlaat?

slingeren met de bougie min tegen de carrosserie, geen vonk


Zou wel moeten. Zeker weten dat je het goed hebt gedaan?

slingeren gaat wel zeer gemakkelijk, weinig compressie?


Zaten de bougies er wel in? Met de bougies er in zou er inderdaad weerstand moeten zijn.
staat 10 volt op de draden die naar de bobine lopen


Is de accu wel goed opgeladen? Zou wel 12V moeten zijn...

buurman vertelde dat met het slingeren er al snel een vonk zou moeten
Klopt maar de bobine zou ook defect kunnen zijn!?

zijn en de contactpunten zou moeten controlerenVRAAG> klopt dat en zo ja hoe moet het, graag met plaatjes ( oude post ofzo?)
Op deze site staan vast wel goede tips hierover.....

http://www.2cv.nl/alledag/vraagbaak.html

andere zaken die ik nog eerst zou moeten doen? brandstof toevoer controle?
Trek de benzineslang eens los van de carburateur en probeer te starten.
De benzine moet er uit spuiten,veel te veel....
Moet ik dat zelf buigen of is dat per leidingdeel zo te koop


Complete sets zijn te koop, ook in RVS. Zoek maar eens een 2cv webshop op. dan zie je het wel.

Nou een enerverende dag , lekker rozig binnen nu en dromen over een hemelsblauwe rijdende eend.....
Tuurlijk, altijd blijven dromen en blijven vragen.

Welke regio zit je?

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 21:50
door eendHarry
beste Thijs, bedankt voor je reacties, hierop dan wat verduidelijking:

het rookpluimpje kwam direct van het startrelais, de motor loopt niet dus de uitlaat word helaas nog niet warm

geen vonk op bougie>ik zal een zeer kaal plekje maken ergens op het blok en nog eens proberen

compressie> ik heb ook even geslingerd met een bougie eruit, haast geen verschil, vond ik wel vreemd, maar ik ken alleen compressie van scheepsdiesels, dat ligt mss wat anders dan

bobine zat met elastiekjes vast die helemaal waren gesmolten dus defect zou kunnen.

ik ga op zoek naar de contact punten, maar kan ze nog niet vinden en
bezineslang ga ik morgen gelijk doen
dank, reacties welkom!

regio schiphol
Harry

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 21:52
door eendHarry
Ramon schreef:zorg nou eerst dat ie loopt rijd en remt! dan pas nadenken over 98 of 95 dat weet je toch pas als je km's gaat maken, belangrijk is dat het allemaal goed aanvoelt, zorg dat je die techniek gewoon top hebt dan komt de buitekant vanzelf!
wat een leuke site hebje!

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 22:04
door André Post
Je hebt toch wel eerst het spruitstuk er af gehad en schoongemaakt voor de startpogingen?
Als de oude olie erg ingedikt is kunnen de zuigerveren vastzitten in de zuiger waardoor er weinig compressie is.
Ook kan het zijn dat door de lange stilstand roest zit op klep en klepzittingen en dus ook compressie verlies.

Geplaatst: zo 14 okt, 2012 22:56
door brammie
contactpunten zitten achter de ventilator
die zullen wel wat plakken
dus die ff schoon maken en opschuren
en dan heb je wel een vonk
let mar op

MAAK JE SPRUITSTUK EN JE CARB EERST SCHOON!!!!!

Geplaatst: ma 15 okt, 2012 13:19
door eendHarry
Brammie, (ea)

ik heb iid een filmpje gekeken war d econtact punten zitten, ga ik doen! Maar eerst een pijpsleutel 14 kopen voor het loshalen vin, zit niet in de doos...

Ik vind wel op alles wat ik vast pak ROEST...

ik heb ook gemerkt dat de brandstofpomp niets aanzuigt. brandstof komt wel uit de slang rechts voor, onder het spatbord( of word er zoals op een boot vanaf de bestuurderpositie links en rechts bepaalt?) . Is het een mechanich pompje (verwacht ik wel) of electrisch? bij mechanisch, waar krijgt hij zijn aandrijving met impellor of membraam? Dan snap ik het beter...slangetjes breken gewoon doormidden dus vervang ik ook maar.

Maar ik zal eerst het spruitstuk maar eens doen dan, weer een uitdaging om die los te halen, nog tips iemand?

Dan kan ik waarschijnlijk ook beter bij de benzinepomp.

staan wat nieuwe foto s op picassa.

Stiekum even onder de wagen gekeken, daar werd ik niet echt vrolijk van...

Geplaatst: ma 15 okt, 2012 14:12
door André Post
Brandstofpomp is mechanisch met membraam aangedreven door een pen vanaf de nokkenas.
Dit membraam is nu waarschijnlijk keihard en mogelijk gescheurd.
Vervang alle benzine slangetjes ook die boven op de tank.
Moeren van het uitlaat deel van het spruitstuk ruim inspuiten met kruipolie en enige tijd laten inwerken.

Geplaatst: ma 15 okt, 2012 21:47
door eendHarry
Andre, dank je wel, komend weekend weer verder. In puiten heb ik vanmorgen al gedaan. Als ik alles zo lees zal ik alles los moeten halen en reinigen. Je komt uit haarlem, een goeie zaak voor onderdelen in de buurt of goeie webshop?

Harry

Geplaatst: ma 15 okt, 2012 21:57
door brammie
na het inwerken van de kruipolie
niet meteen de grote sleutel erop rammen
maar met beleid een goed passende ring of dop zoeken en voorzichtig draaien
de moeren willen door roest en hitte wel eens een maatje(of 2) kleiner worden
en breken net zo makkelijk als dat ze los komen
met beleid werken hier dus!! :D

pomp werkt mechanish en zit met twee m7 boutjes vast(lange dopsleutel)
trek hem eraf en haal hem los dan zie je een dubbel membraam
niet gescheurd dan beetje soepel maken met wd40 ofzo
let op hoe je hem terug plaatst, anders pomp je benzine in je tank.............
hmm eigenlijk zou dat wel mooi zijn 8)

dan als je de juiste sleutel hebt
fan eraf, rubber los maken onder en omhoog flappen, 3 schroeven van het doosje los
en de puntjes opschuren
visaversa alles weer dicht

ps je kan met het doosje open gewoon starten om te kijken of hij vonkt
maar beter is natuurlijk een proeflampje(of stroommeter)

vind je het al leuk, zo'n eendje? :wink:

Geplaatst: ma 15 okt, 2012 22:08
door eendHarry
Brammie, super handig je info! Als ik het zo lees lijkt het allemaal .......

maar het gaat goed komen, ik vind het nog leuk maar hoop wel op een beetje vooruitgang, we houden de moed er in nietwaar?

Geplaatst: ma 15 okt, 2012 22:40
door brammie
ps ik zat net de foto's op je picasa te kijken
en dat schuim van je filter gaat in alle openingen van je carb zitten
dus weggooien en je hele carb uit elkaar en goed schoonmaken

pps je carb van het spruitstuk halen gaat makkelijker als het spruitstuk los van het blok is
dan zit er niet zoveel in de weg en kom je makkelijker bij de voorste boutjes :wink: