Pagina 2 van 3

Geplaatst: za 20 okt, 2012 13:51
door Thijs
Das minder dan de helft van 90......

Maarre, die zal het prima doen hoor.

Misschien is het handig hem gewoon met een losse lader op te laden voor je gaat storingzoeken.

Geplaatst: di 6 nov, 2012 09:35
door Guro
Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?

Geplaatst: di 6 nov, 2012 09:40
door David
Persoonlijk zou ik nooit een zwaardere accu monteren, 36Ah is voor mij prima.

Doordat de dynamo harder moet sleuren aan een zwaardere accu, gaat mijn verbruik omhoog.

En alles doet het perfect, waarom zou ik zwaarder gaan?

Geplaatst: di 6 nov, 2012 12:39
door André Post
Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Meten, met een ampere meter of er iets de accu belast als alles uit is.
Je kan ook simpel een accu pool loshalen en dan een 4 watt lampje er tussen houden, mag niet oplichten.
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.

Geplaatst: di 6 nov, 2012 13:49
door dyane_maniac
David schreef:Persoonlijk zou ik nooit een zwaardere accu monteren, 36Ah is voor mij prima.

Doordat de dynamo harder moet sleuren aan een zwaardere accu, gaat mijn verbruik omhoog.

En alles doet het perfect, waarom zou ik zwaarder gaan?
Is dat zo? dat je dynamo harder moet werken bij een 43 Ah accu??? zoals gerard het al probeerde uit te leggen is een accu toch een soort van voorraad vat?

en 43 Ah lijkt mij niet overdreven. Het hangt er een beetje van af hoe en wat. ik heb bijvoorbeeld ietsjes zwaardere lampen voor en rij bijvoorbeeld op vakantie met een aanhangertje rond...

hoewel mijn eend altijd wel redelijk start, vind ik het wel een fijn idee om wat reserve te hebben. soms rij ik (in herfst winter, wanneer het starten toch iets minder makkelijk gaat) korte stukjes met volle verlichting. in die korte stukjes rijden ontlaad de accu meer door het starten dan dat er bijgeladen kan worden.

Geplaatst: di 6 nov, 2012 15:03
door Guro
André Post schreef:
Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.
Kijk, dat zijn tips waar je wat van opsteekt. Dit ga ik vanacht even doen. Bedankt!

Geplaatst: wo 7 nov, 2012 09:45
door Guro
Guro schreef:
André Post schreef:
Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.
Kijk, dat zijn tips waar je wat van opsteekt. Dit ga ik vanacht even doen. Bedankt!
Zo dood als een pier vanmorgen.

Geplaatst: wo 7 nov, 2012 10:52
door dyane_maniac
met een pool losgehaald?

Geplaatst: wo 7 nov, 2012 11:45
door David
Dan is je accu gewoon overleden.

Geplaatst: wo 7 nov, 2012 14:04
door Guro
Yep. Had hem eerst vol laten lopen en toen beide polen er af. Vanmorgen opnieuw geïnstalleerd maar deed niets.
Heb al een nieuwe besteld. Hoop dat hij er voor zaterdag is, dan heb ik een lasdate met Ed.

Geplaatst: do 8 nov, 2012 06:35
door Kulio
Elke garage heeft een accutester. die aangeeft wat de echte capaciteit van de accu in de huidige staat is. Als die (veel) lager is dan hij behoort te zijn verschijnt er op het scherm de boodschap "Vervangen".

Geplaatst: do 8 nov, 2012 08:15
door Gerard2cv
Guro,let er op dat ze bij de levering van de accu,deze eerst minimaal 20min.onder lading zetten. Anders zal de geleverde hoeveelheid lading nooit bereikt kunnen worden.

Geplaatst: do 8 nov, 2012 22:46
door Guro
Hij zou gebruiksklaar worden geleverd, dan hebben ze dat toch wel gedaan denk ik?
In ieder geval bedankt voor de tip.

Geplaatst: vr 9 nov, 2012 08:10
door Gerard2cv
Laten ze het dan maar schriftelijk op de factuur zetten.Dan heb je zekerheid.

Geplaatst: vr 9 nov, 2012 23:39
door Guro
Wat is dat lekker zeg, zo'n nieuwe accu. Heb toch een dag of drie niet gereden