Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 21 okt, 2012 12:13
door brammie
de keuringseisen zijn dat het deugdelijk moet zijn

Geplaatst: zo 21 okt, 2012 15:04
door Ed147
Dat is absoluut geen probleem.
Krijg er hulp bij van een echte restaurateur met meer dan 30 jaar ervaring! :wink:
Ja, m'n vader komt me as zaterdag helpen om de koets over te zetten en dan meteen de deurstijlen er in te lassen.

En inderdaad, de RDW pagina is duidelijk, hartelijk dank hiervoor!
Maar ik twijfel nogal snel........

Geplaatst: zo 21 okt, 2012 20:06
door siemen
ik spreek uit ervaring, een 2cv heeft na 65 GEEN zelfmoord deuren en dus geen type goedkeuring. Auto afgekeurd, breng ik hem naar een andere garage was die goed gekeurd omdat die gasten niet beter weten. Dus je kan jaren mazzel hebben.
Deze discussie heb ik ook gevoerd met een aantal eendengarage's maar deze wilden de auto niet goed keuren.
Je kan het wel gewoon doen en zien hoelang het duurt, waarschijnlijk kun je gewoon jaren door rijden

Maar meschien een domme vraag: Waarom knap je niet een 2cv voor 1965 op?

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 13:04
door Ed147
Ik weet inderdaad niet of ik dat risico wil nemen.
Word vervolgd!

Omdat ik nu toevallig met die koets bezig ben, en de kans heb om al die oude delen te kopen.
Leek me dus een leuk idee.
Er komt absoluut wel weer een keer een echt oud model, maar daar heb ik nu geen ruimte voor.
Ik kan drie auto's binnen hebben (+ m'n caravan), maar heb er met de losse koets erbij nu 6...........

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 13:17
door Bull Frog Bleu
Misschien een kansloos idee maar is het niet mogelijk de strip voor de zelfmoorddeuren aan de bestaande b stijl te lassen en inkeping in a-stijl te maken voor het zelfmoorddeur portierslot?
Voor de keuring originele deuren erin en tijdens het rijden oude portieren.
Of zou de middelste strip de nieuwere deuren in de weg zitten :roll:

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 15:23
door Ed147
Dan zit je met de scharnieren en de sloten die niet kloppen.
Het idee is niet zo gek, maar ik denk dat ik er vanaf zie.
Scheelt me ook weer een hoop werk. :wink:
Denk wel dat ik de oude type achterdeuren er in zet.
Ik vind zo'n metalen rand om het raam leuker dan het zwarte rubber.

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 15:49
door Bull Frog Bleu
Het is inderdaad wel een hele klus en je behoudt inderdaad dubbele schanierpunten, vooraan met twee schanieren op die boutjes en op de schuif in het midden en slotpunten.

Nieuw achterdeuren kan je volgens mij ook voorzien van die metalen lijsten als ik me niet vergis. Bij het hanteren van de oude achterdeurtjes moet je ook de slotvangers aan de achetrkant vervangen.

Al met al een leuke klus maar ik blijf het volgen. Wordt een gave eend!

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 21:55
door David
Ed147 schreef:Dan zit je met de scharnieren en de sloten die niet kloppen.
Het idee is niet zo gek, maar ik denk dat ik er vanaf zie.
Scheelt me ook weer een hoop werk. :wink:
Denk wel dat ik de oude type achterdeuren er in zet.
Ik vind zo'n metalen rand om het raam leuker dan het zwarte rubber.
Je wil toch klapramen achter????

Geplaatst: di 23 okt, 2012 13:41
door Ed147
Die zijn al in beslag genomen door Sylvia, voor in de Charleston....... :wink:

Geplaatst: di 23 okt, 2012 14:26
door David
OKEE, helder :lol:

Zaterdag kan ik ze voor je meenemen :lol:

Geplaatst: di 23 okt, 2012 16:00
door Ed147
:wink:

Ok, top!
Ben nu ook bezig om die machtig mooie nummerplaatverlichting er op te bouwen. :D