Pagina 2 van 5
Geplaatst: vr 26 okt, 2012 15:58
door Michiel van G.
toch zou ik de koets aanbieden aan de DVN. Ze kunnen er allicht nog bruikbare delen uithalen.
@Rens:
goed werk! De Dyane is straks niet meer herkenbaar als het Paarse geval met tafelzeil!

Geplaatst: vr 26 okt, 2012 18:19
door Ed147
Daar heb ik al contact mee gehad.
Maar geloof me, er zit echt niets meer aan wat je zou kunnen gebruiken!
Ik heb 'm tot aan het laatste schroefje gestript.
Geplaatst: ma 29 okt, 2012 12:30
door Rens
Aan de Dyane is weer flink geklust afgelopen weekend! Alle deuren + achterklep zijn vervangen voor harde en gerolde exemplaren. Rammels zijn (gedeeltelijk) verholpen, roest is geconserveerd, maar er is inmiddels ook weer een ander probleem wat de kop op duikt.
Op de terugweg naar Amsterdamvanaf mijn klusplek liep het vermogen in een keer terug. Starten wilde verdomd moeilijk en na de ANWB geraadpleegd te hebben, ben ik volle choke teruggereden. Maar elke keer als het toerental terug liep (Bij het stoplicht na de snelweg), stopte de motor. Zou dit de bobine kunnen zijn? Ook viel mij op dat ik geen benzinefilter heb richting de carburateur.
Verder vind ik de motor ook 'blikkerig' klinken.

Misschien dat ik een expert er naar laat kijken deze week. Wordt vervolgd ...
Geplaatst: ma 29 okt, 2012 12:59
door hertog jan
Ik denk dat,
1. Je stationair sproeier verstopt zit of eruit getrilt is. Deze zit vlakbij waar je benzineslang op caburateur zit.
2. Je moet de vlotterhoogte opnieuw afstellen.
3. Uitlaatkleppen te strak staan, bepaalde blokken hebben hier last van met euro95.
4. Je condensator slecht wordt.
5. Je bobine slecht wordt.
Succes
Geplaatst: ma 29 okt, 2012 13:36
door Rens
hertog jan schreef:Ik denk dat,
1. Je stationair sproeier verstopt zit of eruit getrilt is. Deze zit vlakbij waar je benzineslang op caburateur zit.
2. Je moet de vlotterhoogte opnieuw afstellen.
3. Uitlaatkleppen te strak staan, bepaalde blokken hebben hier last van met euro95.
4. Je condensator slecht wordt.
5. Je bobine slecht wordt.
Succes
Thnx!

Trouwens reed de motor met winterkapje als een tierelier! (Nog dank daarvoor, ook voor het zweten!

)
Ik ga eens bekijken wat ik ga doen.
Geplaatst: ma 29 okt, 2012 13:46
door Charly
Problemen lijken inderdaad op dezelfde als ik vorige week had met m'n Dolly. Wegenwacht erbij, en bleek inderdaad de stationair sproeier er uitgetrild te zijn. Nieuwe erin, en gaan maar weer

Geplaatst: ma 29 okt, 2012 16:19
door Michiel van G.
klinkt inderdaad als stationairsproeier problematiek. Heb ik ook eens gehad... Sta je daar bij het stoplicht met je voet op het pedaal

Geplaatst: ma 29 okt, 2012 20:12
door Punky
Begin eens met een grote beurt en reinigen vande carb.
Geplaatst: wo 31 okt, 2012 22:25
door Rens
'still in progress' ... :

Geplaatst: wo 31 okt, 2012 22:28
door JanR
Die ziet er al een stuk knapper uit, ben gek op foto's vooral detail foto's

Geplaatst: do 1 nov, 2012 05:17
door David
Dat is een gave foto!
Knap om een lege plek te vinden in NL

Geplaatst: do 1 nov, 2012 08:00
door Rens
David schreef:Dat is een gave foto!
Knap om een lege plek te vinden in NL

Thanks!

Die lege plek is voor mij niet zo heel ver weg!

Geplaatst: do 1 nov, 2012 09:27
door JanR
Lijkt op een parkeergarage die nog niet in gebruik is, en dat in Amsterdam

Geplaatst: do 1 nov, 2012 10:21
door Michiel van G.
dat ziet er goed uit! De auto begint weer een echte Dyane te worden.
Geplaatst: do 1 nov, 2012 10:52
door Rens
JanR schreef:Lijkt op een parkeergarage die nog niet in gebruik is, en dat in Amsterdam

De vraag is nog voor hoelang...

Dat is ook de reden dat ik er geen (niet-rijdend) project neer kan zetten.
dat ziet er goed uit! De auto begint weer een echte Dyane te worden.
Thanx! Het zit er ook best aardig op (net ff gecheckt), ik ga spoedig beginnen aan de rest van de koets. Ik wil alleen wel de ruitjes eruit halen voordat ik ga schilderen, maar zie er een beetje tegenop ...
