Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 28 nov, 2012 20:13
door CitroënAZAM
Mooi werk! is die achterkant gewoon nieuw?

Geplaatst: do 29 nov, 2012 07:38
door BasvanEerden
Ja, die achterkant is gewoon nieuw te koop. Die heb ik bij een groothandel gevonden.

Geplaatst: do 29 nov, 2012 23:56
door summersnoek
Lars Faber schreef:Mooi werk! is die achterkant gewoon nieuw?
Op meerdere plekken nog te koop. Ook bij die jongens in Zutphen en zij zullen niet de enige zijn.

Geplaatst: vr 30 nov, 2012 22:42
door michel08
Al mooi werk geleverd,ziet er heel netjes uit hoor !!!

Geplaatst: za 16 feb, 2013 19:03
door BasvanEerden
Kort bericht en foto's volgen nog. De lasser is klaar en zodra de spuiter klaar is met een Porsche kan de 2cv er heen.

Het nieuwe chassis is opgebouwd.

Eindelijk ook een oud kenteken gevonden. Op de papieren staat dat het een AZ B 425 L is. Maar wat zegt dit precies? Het kenteken is van april 1964. Had je toen al normale deuren en de derde ramen?

Geplaatst: za 16 feb, 2013 19:25
door Michiel van G.
In ieder geval een Belgische AZ in luxe uitvoering.

AZ=type, B=Belgium, 425=cilinderinhoud en L=luxe.

Overigens nog met de zelfmoorddeuren, want pas vanaf modeljaar 65 (sept 64) kwamen de normale portieren. 3e zijruitjes had je wel, maar enkel op de AZL3, en dat is niet te vergelijken met een 3e zijruit van een moderne 2cv.

Maar gezien het feit je er toch een azam(6) van maken wilt...
Afbeelding

Geplaatst: vr 4 apr, 2014 19:36
door BasvanEerden
Het is even stil geweest maar mijn nieuw old style 2cv is klaar. Gespoten in het mooie Jaune Pastis. Een kleur van begin jaren 60. Helaas geen kenteken gekregen bij de RDW. Dus kentekenloos. Maar hier de plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr 4 apr, 2014 20:34
door Bertje Beige
Waarom geen kenteken? En heb je nu een dure plantenbak :cry: ?

Persoonlijk vind ik de achterkant wel geslaagd, maar ik ben niet zo weg van de voorkant; als je de ringen rond de koplampen grijs maakt, de koplampstang versmalt, de bumperrozetten plaatst en een zwart dak zou plaatsen, zou het volgens mij een mooier geheel zijn.

Maar respect voor je werkzaamheden hoor :wink: :)

Geplaatst: vr 4 apr, 2014 21:36
door Boudewijn
De bumperrozetten mis ik ook, maar verder is hij wel mooi geworden. Gefeliciteerd met het resultaat.

Geplaatst: vr 4 apr, 2014 22:25
door Michiel van G.
Jammer van de RDW, waarom wilden ze geen kenteken afgeven?

Geplaatst: za 5 apr, 2014 09:42
door BasvanEerden
De paperclips komen er nog op voor en achter. Bij de knippers voor komen nog grijze randen. Misschien versmal ik nog de koplampbeugel. De voorstoelen moeten nog gedaan worden.

Ik heb van 2 auto's 1 complete gemaakt en 1 auto heb ik niet laten schouwen (omdat die al in onderdelen lag) maar wel contact gehad met de RDW. Dus alles op een nieuw chassis gebouwd. En helaas ze konden de identiteit niet vast stellen. De andere eend had geen kenteken meer omdat die voor een kitcar werd gebruikt.

Geplaatst: za 5 apr, 2014 13:20
door Michiel van G.
ah dat verhaal dat schouwen niet nodig was... 'n punthoofd krijg je van die RDW :S

Geplaatst: za 5 apr, 2014 15:17
door Ed147
Balen man!
Het is een mooie auto geworden!
Maar waarom de (modernere) knipperlichten in de voorspatborden??

Geplaatst: zo 6 apr, 2014 09:51
door TB
Beetje jammer van al je werk nu de RDW geen kenteken afgeeft. Ik weet niet wat je van de andere eend hebt gebruikt, maar er is een regeling over samengestelde voertuigen en dan mag je geloof 1/3e deel gebruiken van een andere soortgelijke auto, bv. de koets of motor.

Bij mij nam men er genoegen mee als er ergens een stukje rode lak zichtbaar was omdat ik de eend groen had gemaakt. En schouwen was niet nodig...
En een paar foto's van de opbouw kon men wel waarderen.

Zou het er niet zomaar bij laten zitten in jouw geval.

Geplaatst: zo 6 apr, 2014 11:45
door JoF
BasvanEerden schreef:Dus alles op een nieuw chassis gebouwd
Dat is dus het probleem. Zonder 'oud chassis' en zonder papieren van dat oude chassis is dat bij de RDW dus een vet probleem. Welke 2CV-koets je er op zet, is niet relevant. Deze krijg je legaal niet meer op de weg.