bak-probleem
-
- Gebruiker
- Berichten: 145
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Eminence,
het is mij even niet duidelijk, loopt de remschijf aan aan de remklauw aan de buitenkant of aan de binnenkant?
Is het aan de buitenkant dan moeten er stelplaatjes bij, is het aan de binnenkant dan moet er iets worden afgeslepen van de kant waar de klauw tegen de bak zit. Dit afslijpen moet zeer secuur en met name recht en parallel gebeuren, dit kan in een specifieke werkplaats, c.q. motorenrevisiebedrijf, daar doen ze op dezelfde manier cylinderkoppen vlakken.
het is mij even niet duidelijk, loopt de remschijf aan aan de remklauw aan de buitenkant of aan de binnenkant?
Is het aan de buitenkant dan moeten er stelplaatjes bij, is het aan de binnenkant dan moet er iets worden afgeslepen van de kant waar de klauw tegen de bak zit. Dit afslijpen moet zeer secuur en met name recht en parallel gebeuren, dit kan in een specifieke werkplaats, c.q. motorenrevisiebedrijf, daar doen ze op dezelfde manier cylinderkoppen vlakken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
Gerard bedankt voor de tips.
@Charlie...de schijven liepen een de binnenkant tegen de handremblokjes aan en hadden de klauw helemaal ingeslepen. Heb nu aan de bak-kant wat weggevijld. In mijn enthousiasme iets te veel maar met een extra ringetje zit de schijf nu midden in de klauw en de schijf draait helemaal vrij rond. Aan de andere kant hoefde het plaatje maar aan een kan er tussen toen zat ie netjes recht midden op de schijf.
Nu wachten op iets beter weer om de motor en bak uit te bouwen. Zal dan maar gelijk de koppelingsplaat etc vernieuwen..
@Charlie...de schijven liepen een de binnenkant tegen de handremblokjes aan en hadden de klauw helemaal ingeslepen. Heb nu aan de bak-kant wat weggevijld. In mijn enthousiasme iets te veel maar met een extra ringetje zit de schijf nu midden in de klauw en de schijf draait helemaal vrij rond. Aan de andere kant hoefde het plaatje maar aan een kan er tussen toen zat ie netjes recht midden op de schijf.
Nu wachten op iets beter weer om de motor en bak uit te bouwen. Zal dan maar gelijk de koppelingsplaat etc vernieuwen..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
de schijf zit vast op de as en kan niet bewegen. De klauw zit vast aan de bak en heeft iets speling door het plaatje wat er tussen zit. De schijf draait precies in het midden van de klauw tussen (hand)rem blokken door.
Als de klauw dus teveel naar binnen of naar buiten staat of zoals in mijn geval scheef erop zit, slijpt de schijf de binnenkant van de remklauw naar de vaantjes.De speling van de schijf tussen blokken zal enkele mm'rs zijn...
Als de klauw dus teveel naar binnen of naar buiten staat of zoals in mijn geval scheef erop zit, slijpt de schijf de binnenkant van de remklauw naar de vaantjes.De speling van de schijf tussen blokken zal enkele mm'rs zijn...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Ik heb sinds vandaag ook ineens een probleem. Ik heb de hrc vervangen en daarvoor moest de koppeling en het gas etc los. Alles weer in elkaar gezet, remmen ontlucht. Het werkt allemaal als een tierelier.
Vreemd is wel dat ik opeens moeite met schakelen heb, vooral bij het schakelen naar zijn 1 en de achteruit. Ik moet hem er echt doorheen trekken en je hoort hem tanden poetsen. Dit was voor het vervangen van de hrc niet dus het lijkt me verband houden met elkaar op een of andere manier.
Zou het kunnen dat ik de koppeling verkeerd afgesteld heb?
Vreemd is wel dat ik opeens moeite met schakelen heb, vooral bij het schakelen naar zijn 1 en de achteruit. Ik moet hem er echt doorheen trekken en je hoort hem tanden poetsen. Dit was voor het vervangen van de hrc niet dus het lijkt me verband houden met elkaar op een of andere manier.
Zou het kunnen dat ik de koppeling verkeerd afgesteld heb?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
best vreemd dat je de koppleingskabel meot stellen. je hebt deze immers losgehaald en weer vastgezet (of heb je om deze los te krijgen aan de instelling gezeten).
ik heb laatst een bakwissel gedaan en toen ik er mee ging rijden kwam ik erachter dat ik de koppeling moetst gaan stellen. na een paar km was het probleem over zonder dat ik iets afgesteld heb(koppelingskabel waarschijnlijk in eerste instantie niet geheel goed gemonteerd gezeten en is er uiteindelijk in geschoten)
ik heb laatst een bakwissel gedaan en toen ik er mee ging rijden kwam ik erachter dat ik de koppeling moetst gaan stellen. na een paar km was het probleem over zonder dat ik iets afgesteld heb(koppelingskabel waarschijnlijk in eerste instantie niet geheel goed gemonteerd gezeten en is er uiteindelijk in geschoten)
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it