Pagina 2 van 4
Geplaatst: wo 6 feb, 2013 18:28
door djapo
Dank voor de link, ik had deze al gevonden
http://www.touareg-trail.be/2cv_2011/pa ... onraid.pdf
De verstevigingen aan de voorzijde staan in planning.

Geplaatst: wo 6 mar, 2013 15:45
door djapo
Afgelopen weken hard verder gewerkt aan het chassis, het resultaat mag er wezen. De body hebben we inmiddels terug geplaatst echter verdient deze nog wel de nodige aandacht.

Geplaatst: vr 8 mar, 2013 08:59
door Ducksen
Ik zeg goed bezig daarzo!!!!
Geplaatst: zo 10 mar, 2013 10:00
door TB
Duintje schreef:
Geweldig topic trouwens, moet gelijk aan het boek van gert duson denken, over hun reis dwars door afrika, met alle bijbehorende reparaties onderweg
Zeker een aanrader dat boek!
Geplaatst: di 19 mar, 2013 11:28
door djapo
Ik vond wat versleten buisjes in de connectie nippels van de remverdeler. Kan ik deze gewoon vervangen door een rubber slangetje of dien daarvoor speciaal vervanging voor aan te schaffen?
Tevens zijn de homokineten versleten, dat wil zeggen ik mis een paar kogels, dus geheel vervangen of enkel de kogels?
Dank alvast.
Geplaatst: di 19 mar, 2013 12:42
door Erikjan
Respect oor je project wat een werk. Dat chassis was veel verder vergaan als het exemplaar wat wij naar het oud ijzer hebben gedaan om dat we het niet zagen zitten om dat op te knappen.
Wat betreft de homokineet, voor zo ver ik weet zijn er geen losse kogels voor te krijgen en horen die er ook niet uit te kunnen. Ik ben bang dat je die zal moeten vervangen. Hoe is het met de beschikbaarheid en prijzen van onderdelen daar?
Geplaatst: di 19 mar, 2013 13:07
door marcopr
-De rubbertjes zou ik vervangen door echte nieuwe rubbertjes. Passen in een envelop. Dit omdat de LHM remolie ordinaire rubbers anders gewoon oplost.
-Als er een paar kogels uit de homokineet zijn, dan zal de homokineet behoorlijk naar zijn grootje zijn. Met een paar passende kogels en veel vet kan je even voort, maar zorg wel voor 'nieuwe' asdelen met de homokineten. In Europa zijn ze redelijk makkelijk te krijgen.
Zaterdag A-markt. Als je wilt kan ik er wel twee kopen en zorgen dat ze bij je komen. Laat maar weten. Nog iets anders nodig?
Geplaatst: do 21 mar, 2013 06:52
door djapo
Dank voor de reacties. Onderdelen zijn hier gewoon niet te krijgen, ik heb de LHM remolie uit Madagaskar laten komen, dat zegt toch al genoeg?
Ik ben de eerste twee weken van april in Nederland, dus wil graag de broodnodige onderdelen kopen en meenemen. Zit er nog verschil in de homokineten of is er gewoon 1 type?
Daarnaast lijkt me verstandig om een volledige remleiding inclusief nippels mee te nemen, dat is de remleiding van voor naar achter.
Twee bougiekabels en zat ik te denken aan een 123 onsteking, maar heb eigenlijk geen idee wat dat kost.
Ik mis een boutje van de topplaat van de transmissie, de spoet van dit boutje is niet te krijgen hier.
Ook belangrijk, het stuur zit normaal vast met een borgpen op het stuurhuis, deze mist geheel.
Het openslaande dakje zitten meer gaten in dan de kaas in NL, dus moet ik die eigenlijk ook vervangen, hopelijk zijn deze nog te krijgen? Anders moet ik iets anders gaan bedenken.
Geplaatst: do 21 mar, 2013 07:36
door AZL57
de boutjes van je bak zijn gewoon M7, soms ook te krijgen in de fietsenhandel.
Het stuur zit vast op het huis met een klem met een lange m7 bout erdoor heen.
Ook handig bij het werk een onderdelen boek. Hier zijn er van oud en nieuw model.
Succes Fer
http://guillon2cv.free.fr/documents/alb ... index.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/cat ... index.html
Ontroesten
Geplaatst: do 21 mar, 2013 08:03
door djapo
Ook deze eend is erg roestig, wellicht niet onbekent voor de Nederlandse rijder. Om het ontroesten wat makkelijker te maken, voornamelijk in de kleine hoekjes hebben we een bak gemaakt welke ontroesting via electrolyse werkt. Afhankelijk van de hoeveelheid roest en grote van het object duurt het ontroesten tussen de 4-7 uur voordat het klaar is. Als het zonnig is loopt het rechtstreeks op een zonnepaneel, bij bewolking sluiten we het aan op een batterij.
Na het ontroesten even schoonmaken en licht opschuren, vervolgens primer en twee lagen coating.

Ontroesten via electrlyse

Resultaat spruitstuk

Kapje cilinder
We hebben de benzinetank kunnen dichten met twee componenten lijm, kit, stukje leer en binnenband.

Gerepareerde benzinetank
Geplaatst: do 21 mar, 2013 10:58
door schermer
Geweldig dat ontroesten, nog nooit zo gezien. Hoe werkt het precies?
Wat betreft een nieuw dakje: dat is gewoon te koop hoor in nederland bij de eend onderdelen handel, kost wel ongeveer 150 euro!! Maar de dakjes zijn van een soort skai en kunnen denk ik niet zo goed tegen de afrikaanse zon. Misschien een beter idee, in afrika op het oude dakframe een nieuw dak laten naaien van zeildoek. In nederland rijden er ook zo een paar rond met een zelf gemaakt dak van oud vrachtwagenzeil. Is denk ik een stuk goedkoper en steviger.
Geplaatst: do 21 mar, 2013 15:43
door Guro
Wat een geweldig topic!
Geplaatst: do 21 mar, 2013 19:30
door AZL57
Electrolytisch ontroesten is een goed systeem. Alleen niet op veren gebruiken die worden er bros van (Aldus de restaurateurs van wapens uit de 1e wereldoorlog)

Een frans voorbeeldje
http://militaria.collector.free.fr/Rest ... ration.htm
Geplaatst: do 21 mar, 2013 19:40
door marcopr
Het nadeel van 123 is dat het altijd werkt maar het kan stuk gaan. En puntjes kan je altijd iets mee. Lijkt me in Afrika bij gebrek aan wegenwacht toch handiger.
Neem altijd een reserve setje met condensator mee. Dan kan je net zo goed 123 nemen met een reserve setje puntjes en bobine.
Weet je wat, doe wat je zelf handig vind.
Geplaatst: vr 22 mar, 2013 08:05
door rusty
Wat betreft die 123 ben ik het met Marco eens, maar dan zou ik toch lekker altijd op puntjes blijven rijden, bij de ombouw naar 123 moet je ook je vervroegingsmechanisme verwijderen en dat kan beste een gepriegel zijn om weer netjes in elkaar te krijgen in de jungle (borgveertje enzo)
gewoon een paar reservesetjes met puntjes vanuit nl meenemen, kusten niet al te veel en dan zit je iig nooit zonder, verder natuurlijk altijd zorgen dat je voldoende gereedschap bij je hebt om dit soort zaken onderweg te repareren!
greetzzzzzzzzzz
Rusty