E85 / Bio-ethanol

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 26 feb, 2013 22:39

Ik zou de sproeiers weer terug moeten zetten. Opzich niet veel werk. Maar Alkmaar is voor mij een flink stuk rijden en het moet wel praktisch blijven.

Mocht je echt zelf willen gaan experimenteren kan ik je wel de richtlijn doorgeven die je aan moet houden. Uit m'n hoofd meen ik ca 140% van het doorstroom oppervlak.

Maar je schrijft "goedkope brandstof" die juichstemming wil ik even temperen. Ja, de literprijs is lager maar het verbruik hoger. Onder de streep ben je net zo duur uit (behalve in Frankrijk). Voor mij was het puur de ideologie erachter in de hoop dat E85 populairder zou worden en dat er weer voor zou zorgen dat de tweede generatie E85 zich hier verder zou ontwikkelen en zo een deeloplossing zou zijn voor de oudere auto's die op fossiele brandstoffen rijden. Maar helaas de politiek heeft oogkleppen op en volgt blindelings de marketingmensen en denkt dat het beter is goed functionerende apparaten weg te flikkeren en nieuwe apparaten met evenzoveel vervuilende accu pakketten er voor in de plaats te laten komen. Terwijl beide zo goed naast elkaar hadden gekund...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gelemotor » wo 27 feb, 2013 07:03

dyane_maniac schreef:Ik zou de sproeiers weer terug moeten zetten. Opzich niet veel werk. Maar Alkmaar is voor mij een flink stuk rijden en het moet wel praktisch blijven.

Mocht je echt zelf willen gaan experimenteren kan ik je wel de richtlijn doorgeven die je aan moet houden. Uit m'n hoofd meen ik ca 140% van het doorstroom oppervlak.

Maar je schrijft "goedkope brandstof" die juichstemming wil ik even temperen. Ja, de literprijs is lager maar het verbruik hoger. Onder de streep ben je net zo duur uit (behalve in Frankrijk). Voor mij was het puur de ideologie erachter in de hoop dat E85 populairder zou worden en dat er weer voor zou zorgen dat de tweede generatie E85 zich hier verder zou ontwikkelen en zo een deeloplossing zou zijn voor de oudere auto's die op fossiele brandstoffen rijden. Maar helaas de politiek heeft oogkleppen op en volgt blindelings de marketingmensen en denkt dat het beter is goed functionerende apparaten weg te flikkeren en nieuwe apparaten met evenzoveel vervuilende accu pakketten er voor in de plaats te laten komen. Terwijl beide zo goed naast elkaar hadden gekund...
Eerlijk gezegd ging het mij om de woon werk kossten te kunnen drukken.......
en ik ben eerst nog even op zoek naar vermogen om de vakantie kad te kunnen trekken.
Sinds vandaag weet ik dat mijn compressie slecht is, dus daar gaan we eerst maar eens wat aan doen !
Maar voor woon werk gaat betrouwbaarheid bij mij voor, dus expirimenteren gaat straks met de tweede duck??

Gr, Luc
Duck your life

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 27 feb, 2013 08:31

Als je veel km's maakt zou ik dan eerder op LPG gaan rijden.

Het experimenteren bestaat voornamelijk uit de juiste (combi) van sproeiers zien te vinden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gelemotor » wo 27 feb, 2013 21:06

dyane_maniac schreef:Als je veel km's maakt zou ik dan eerder op LPG gaan rijden.

Het experimenteren bestaat voornamelijk uit de juiste (combi) van sproeiers zien te vinden.
Dank je voor je ervaringen....
en LPG moet ik me eerst nog maar eens in verdiepen!
Hoorde vandaag dat mn motor maar 5 a 6 bar compressie heeft, dus eerst dat maar eens aanpakken.

Gr, Luc
Duck your life

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » zo 3 mar, 2013 16:36

dyane_maniac schreef:Voor mij was het puur de ideologie erachter in de hoop dat E85 populairder zou worden en dat er weer voor zou zorgen dat de tweede generatie E85 zich hier verder zou ontwikkelen en zo een deeloplossing zou zijn voor de oudere auto's die op fossiele brandstoffen rijden. Maar helaas de politiek heeft oogkleppen op en volgt blindelings de marketingmensen en denkt dat het beter is goed functionerende apparaten weg te flikkeren en nieuwe apparaten met evenzoveel vervuilende accu pakketten er voor in de plaats te laten komen. Terwijl beide zo goed naast elkaar hadden gekund...
Mee eens :!:
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

Mart
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Mart » di 1 apr, 2014 21:17

dyane_maniac...wat bedoel je met die 140% van doorstroom?

Vanwege de nieue MRB hb ik de LPG uit m'n Aca gehaald helaas dus ben nu weer aan het kijken naar E85.

Plaats reactie